Mie koitan olla närkästymättä, mutten oikeen osaa :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Siis kun on rippijuhlat pojalla tulevana pyhänä, ja nyt sit osa vieraista on ilmoittanut pojalle suoraan tekstarina, että eivät tule pyhänä, vaan ensviikolla... kuka maanantaina, kuka tiistaina, kuka tulis torstaina.

Sanokaas nyt, miten mie ilmoitan noille vieraille, että maanantaina kukaan ei ole vieraita vastaanottamassa, kun meillä on lääkärikäyntiä jne, kun mulle (mie oon vieraat kuitenkin kutsunut) ei oo kukaan mitään ilmoittanut.
Vai annanko mie vieraiden ajaa tänne suotta liki 100km toteamaan, ettei täällä ole ketään kotona?

Siis vähän mua kyllä ärsyttää. Sen kerran kun mie varaan tarjottavat jne, ja nyt kun mie varasin meille lastenhoitajankin, jotta ois ollut aikaa vieraillekin...
Ja kun nää rippijuhlat on olleet kaikilla tiedossa jo monta viikkoa. Pitäskö munkin sit vaan enskerralla ilmoittaa, oli kyseessä sit häät tai mitkä hyvänsä, että juu... käykää työ vihillä lauantaina, niin myö tullaan juhlimaan sit vaikka keskiviikkona :snotty:

Jos mie oisin tän tiennyt, niin en mie ois edes palkannut mitään lastenhoito / kahvinkaato-apulaisia... Mihin mie niitä tarviin, jos kukaan ei edes tuu käymään :/
Ja eniten tietty harmittaa pojan puolesta, joka on ollut mukana suunnittelemassa tarjottavia jne. :/

Ihan ymmärrettävää suivaantua moisesta. Onhan se nyt kumma, että tuolla tavalla itse kutsuvat itsensä kylään millon huvittaa kun rippijuhlista kyse!!! Ilmoita ihmeessä, että juhlat on sunnuntaina ja jos ei pääse tulemaan, niin se on valitettavaa.

rippijuhlat on sinä päivänä kun sovittu, eikä mitään enää erikseen muille joka päivä erikseen,sehän on raskastakin,sanot ihan suoraan juhlat on sunnuntaina ja sen jälkeen ei ole vastaanottoa,on se kumma jos pyhänä ei voi tulla,mutta viikolla voi,tärkeää rippilapsellekkin että vieraat pikalla kun on hänen juhlat.
näin minä tekisin yks vastaanotto eikä muuta

Alkuperäinen kirjoittaja flik:
mie kyl varmaan ilmottasin niille jotka ei muka voi tulla kyseisenä rippijuhla päivänä että valitettavasti meillä ei ole muina päivinä vastaanottoa.

näin minäkin tekisin. mikään ei ole ärsyttävämpää kun tuollainen itsekseen sopiminen toisten juhlien uusimisista.. siis emäntäkin joutuu vähän väliä kaivelemaan tarjottavia, ja tulee paljon kalliimmaksikin niin. äärrh!

Tosi törkeetä kyllä mun mielestä :(

Siis meinaan sitä että päättävät itse että tulevat silloin ja silloin kun ei kerta sunnuntaina pääse.
Mä en edes joustais sillai.
Tai riippuu toki kenestä kyse mutta että jos useempi sanois ja vielä eri päivän niin hyvää päivää!

Minä ilmottaisin kyllä, että rippijuhlat ovat ainoastaan Sunnuntaina ja että sen jälkeen emme välttämättä ole edes paikalla...harmillista tuollainen.
Toki on niin, että aina ei voi päästä,mutta jotenkin minusta tuntuu oudolta ilmoitella että tulen sitten Ma tai joku muu päivä :/

Aika ikävän kuuloista, rippijuhla kun on aika tärkeä etappi nuoren elämässä. :/
Minä odottelen kauhulla, sattuuko miehen veljen häät samaan aikaan esikoisen juhlien ensi kesänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Mintus:
Sulle vähän myöhäinen vihje, mutta mä laitoin kutsuun vp. ja päivämääräksi n. 1 viikko ennen juhlia ja mun puhelinnumeron.

Siis kutsutut on jo ilmoittaneet ensin mulle, että tulevat... ja nyt peruutukset tuli sit pojan puhelimeen.

Laitat pojan kännyllä vastausviestin, että ei onnistu, ette ole paikalla viikolla.

Ja ilmoittavat vielä textarilla. :o :headwall: Ja lapselle. Jo on! Tää kävi ärsyttämään minuakin...
Sinuna soittasin niille vieraille ja kysyisin että näinkö se saia on, ettette pääse juhliin. Samalla ilmottaisin että poika on toivinut teidät vieraikisi ja on harmi jos etette pääse. Ja vielä sen että viikolla ette ole enää juhlimassa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
voithan ilmoittaa että toinen kahvitus tilaisuus on esim. ensi lauantaina, mutta kolmatta ei enään tule.

Minä en pitäisi edes sitä toista kahvitusta, jos kerran ovat ilmoittaneet että tulevat ja nyt viime tingassa perutaan niin ne juhlat sitten menevät ohi heiltä! Tosi tylsää kyllä lapsen kannalta :( Siis nuo peruuttamiset.

Siis oikeesti onko ihmiset näin tyhmiä, ettei tajua, että rippijuhlat juhlitaan vain silloin kun on se juhlapäivä!!! argh....Älä ota vastaan viikolla vaan voit aivan hyvin todeta, että juhlat juhlitaan vain silloin kun ne on!
Mä en alkais kakkuja leipomaan joka päivälle....neljän lapsen kanssa, entäs sit sinä 9:n kans...huh..Miks ihmiset ei ajattele yhtään??? Hirveetä stressiä luovat äideille!!

Mie sanoisin niille ketkä ilmoittaa tulevansa kuka milloinkin että juhlat on juhlapäivänä ja piste. Muulloin ei vastaanottoa tai ainakaan ei tarvitse olla mitään hössötystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiikerin päiväuni:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
voithan ilmoittaa että toinen kahvitus tilaisuus on esim. ensi lauantaina, mutta kolmatta ei enään tule.

Minä en pitäisi edes sitä toista kahvitusta, jos kerran ovat ilmoittaneet että tulevat ja nyt viime tingassa perutaan niin ne juhlat sitten menevät ohi heiltä! Tosi tylsää kyllä lapsen kannalta :( Siis nuo peruuttamiset.

totta.
takaisin lähtisi viesti että tarjoilu on sillon ja sillon sovittuna päivänä.
Joko tulette tai olette ilman, emme ole tavattavissa ensi viikolla.

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Siis oikeesti onko ihmiset näin tyhmiä, ettei tajua, että rippijuhlat juhlitaan vain silloin kun on se juhlapäivä!!! argh....Älä ota vastaan viikolla vaan voit aivan hyvin todeta, että juhlat juhlitaan vain silloin kun ne on!
Mä en alkais kakkuja leipomaan joka päivälle....neljän lapsen kanssa, entäs sit sinä 9:n kans...huh..Miks ihmiset ei ajattele yhtään??? Hirveetä stressiä luovat äideille!!
Peesi. Miten kukaan kehtaa ilmoittaa että ei pääsekään kyseisenä päivänä, mutta me tullaankin seuraavana päivänä? Onko se vieraan päätettävissä milloin ne juhlat pidetään? :o :headwall:

"ennen vanhaan" vieraat tuli kun juhlat oli. en mä muista että edes lasten synttäreitä olis vietetty moneen kaertaan, vaan juhlapäivänä tuli ne jotka pääsi. nykyään on tää kumma meininki, että juhlat pitäis järjestää sen seitsemän kertaa joka perheelle erikseen ja heille itselle sopivana ajankohtana, juhlakalun ja hänen perheensä aikatauluista piittaamatta.

kun meillä oli juhlat oli vähän aikaa sitten (rippijuhla myös), sanoin suoraan kaikille kutsutuille, että juhlat sitten just sillon päivänä, että me ei voida päivystää seuraavia viikkoja harrastusten, kesätöiden ja miehen töiden vuoksi myöhemmin tuleeko "mattimyöhäisiä" juhlijoita. eri asia on niiden vieraiden kanssa, joilla tiedämme olleen omat juhlat samana päivänä kuin meillä, ja joihin vastaavasti meitä odotettiin. on sovittu näiden kans yhteisistä "jälkijuhlista" kun sopii kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Siis kun on rippijuhlat pojalla tulevana pyhänä, ja nyt sit osa vieraista on ilmoittanut pojalle suoraan tekstarina, että eivät tule pyhänä, vaan ensviikolla... kuka maanantaina, kuka tiistaina, kuka tulis torstaina.

Sanokaas nyt, miten mie ilmoitan noille vieraille, että maanantaina kukaan ei ole vieraita vastaanottamassa, kun meillä on lääkärikäyntiä jne, kun mulle (mie oon vieraat kuitenkin kutsunut) ei oo kukaan mitään ilmoittanut.
Vai annanko mie vieraiden ajaa tänne suotta liki 100km toteamaan, ettei täällä ole ketään kotona?

Siis vähän mua kyllä ärsyttää. Sen kerran kun mie varaan tarjottavat jne, ja nyt kun mie varasin meille lastenhoitajankin, jotta ois ollut aikaa vieraillekin...
Ja kun nää rippijuhlat on olleet kaikilla tiedossa jo monta viikkoa. Pitäskö munkin sit vaan enskerralla ilmoittaa, oli kyseessä sit häät tai mitkä hyvänsä, että juu... käykää työ vihillä lauantaina, niin myö tullaan juhlimaan sit vaikka keskiviikkona :snotty:

Jos mie oisin tän tiennyt, niin en mie ois edes palkannut mitään lastenhoito / kahvinkaato-apulaisia... Mihin mie niitä tarviin, jos kukaan ei edes tuu käymään :/
Ja eniten tietty harmittaa pojan puolesta, joka on ollut mukana suunnittelemassa tarjottavia jne. :/

Rippijuhlat on varmaan ollu koko vuoden tiedossa ja kesänkin tiedossa mille viikonlopulle sattuvat. Todella harmi. Minä sanoisin ihan napakasti, että pannu on kuumana vain ja ainoastaan konfirmaatiopäivänä, arkena arjen työt. Jos sattuu häät ym. vastaavat samalle päivälle voisi tietysti vähän miettiä, kumman juhlijat ovat läheisempiä -ja mennä sitten niiden läheisimpien juhliin.

Yhteistyössä