Mie inhoan tätä että arvostellaan lahjaa, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
:ashamed:
nyt miekin teen niin. Yleensä mie ostan itse, jos mie haluan jotain tiettyä lahjaksi. Nyt sitten tuon kuopuksen kummit sit halusivat ostaa tytölle talvipuvun. Sanoin että ostaisin itse, mutta hyö lupasivat kunnioittaa toivomustani, että meille ei tulisi enää 80cm kokoista haalaria, koska niitä ennestään on jo 3 ihan hyvää haalaria jääneenä siskoilta.

Mie halusin siis tytölle 68/74cm haalarin, koska tuo 80cm on mein kävelemään oppineelle 9-kuiselle liian iso tytön omineen liikkuessa (kumpastuu lahkeisiin, hihat ja peppu roikkuu polvissa).
Vaunuissa tuo niin haittaakaan, mutta kun menevä tyttö tahtoo pihalla touhuilla, niin haalarin soisi olevan sopiva.

No... haalari ostettu, kokoa 80cm. Ihan prikulleen samaa kokoa kun nuo, mitä meillä jo on olemassakin :headwall:
Sanoivat, että on sit vähän kasvunvaraa kuitenkin, kuulemma, mutta kun asiahan voi olla niinkin, että enstalvena tuo koko 80 on jo pieni... Että ois sit saanut olla kasvunvaraa vaikka sinne 86cm asti... jos kerran sopivaa haalaria on sit niin turhauttava ostaa :/

En mie tiiä... yleensä mie oon sitämieltä, että lahjaa ei saa arvostella mutta... Toisaalta, enhän mie nytkään itse lahjaa moiti, sitä kokoa vaan ;) :whistle:

tuttu tunne! Mä oon anopin kanssa törmännyt tähän samaan. Mulla on toive, ja haluan ostaa itse. Nykyään ostankin kun tarpeeksi monta kertaa takoo päätä seinään. Mulla oli toiveena vauvamallinpuku ja 86 senttinen...Mutta ei tullut vauvamallia vaan se, missä se vyötärö ja 80 senttinen. Nyt on pieni ja ostin uuden puvun... Mutta meninkin sitten mainitsemaan anopille, se ei tykännyt! Vaan kertoi, että muilla lapsilla on tällaiset!(sen ostama puku) Anoppi siis on pph.

Kyllä munkin mielestä noita koko toiveita ois kiva noudattaa.
Kyllähän vanhemmat itse tietävät parhaiten tarvitaanko kasvuvaraa, kuinka paljon, mitä löytyy kaapista ennestään jne.
Luulis että täsmälahja olis kaikille mieluisin?

Onpa ärsyttävää että jos "väkisin" halusivat sen ite ostaa, niin eivät ees kuunnelleet lapsen äitiä kokoasiassa! Siis ihmistä, joka kyllä tietää parhaiten minkä kokoinen haalari on tarpeen. Kyllä muakin ottais päähän.
Mä kysyisin kummeilta ihan reilusti, että onko olemassa kuittia, kun haalari on nyt liian iso ja ensi talvena liian pieni, eli jää käyttämättä jossei voi vaihtaa. Saattaisivat pahottaa mielensä, mutta jospa oppisivat sitten kuuntelemaan mitä sanotaan...

just joo!
ihan kun olisit turhaan neuvonu heitä!
Meidän poika on hieman ikäistään pidempi (mitä vaatekokoihin tulee) ja miehen äiti oli keksiny että kyllä 3kkv vanhan vauvan vaatekoko on 62cm eikä 68-70 niinkun sanottiin,loukkaantui siitä kun sanoin asiasta eikä voitu hänen ostamiaan bodyja käyttää kun olivat pituudesta liian pieniä :o

olisi kuunnellut mitä puhutaan eikä tuijottanu jotain kokotaulukkoa!
eiköhän me vanhemmat tiedetä mikä on omalle lapselle parhain vaihtoehto,vai onko maailma täynnä katalogilapsia :whistle:

Jybis, niitä bodeja voi käyttää housujen alla niin ettei näppärit oo kiinni. eli siis puserona. Tosin eihän sit boddymaisuudesta oo mtn iloa noin käytettäessä, mut ainakin pystyy käyttään vaatteen jos muuten on sopiva

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jybis, niitä bodeja voi käyttää housujen alla niin ettei näppärit oo kiinni. eli siis puserona. Tosin eihän sit boddymaisuudesta oo mtn iloa noin käytettäessä, mut ainakin pystyy käyttään vaatteen jos muuten on sopiva

Paitsi että niissä on sillon varman myös liian lyhyet hihat.

Meillä taas isojen lasten mummo (ex-anoppi) ostaa aina liian pientä. Sille on ihan kammotus jos vaate on yhtään iso tai edes reilu. Nyt tietysti ku nuo on jo niin isoja nuo lapset, eikä niin nopeeta enää kasva niin ei oo tullu juurikaan niitä pieniä. Mut sillon ku olivat pienempiä ja jos kysy että mitä kokoo ja mä sanoin vaikka että 90 niin tuli korkeintaan 86.

Yhteistyössä