MIE HALUAN. (turhista turhuuksista turhin)

hyytikyppynen

Aktiivinen jäsen
30.10.2006
26 410
8
38
puurajan takana
Olla pikkutyttö taas. Lapsi. Ei mittään maailmaa kaatavia murheita, joka aamu heräsi iloisena ja kipitteli aamupuurolle riemuissaan ko uus päivä alko. Sai päivät rakennella majoja mettässä, hillua pelloilla ja olla isän mukana millon missäki. Juosta valmiiseen ruokapöytään, tienata viikkorahaa tekemällä kotitöitä ja perjantaina pääsi kyläkaupalle karkkiostoksille. Joskus mentiin kaupunkiin ja tuijotin nokka kiinni ikkunassa autoja ja ihmisiä ja vilinää. Kaikki oli niin jännää. Nyt aikusena voin toki rakennella majoja ja hillua pellolla mut ei se ole yhtä hauskaa, vaikka hauskaa onki. Mut ei se ole samanlaista. Valmiiseen ruokapöytäänki pääsen kyllä joka päivä mut silti... Kaupunkiin meno on rutiini, mikkään ei ole uutta eikä jännää, ei tunnu siltä että eksyy jos ei vain tuijota omia varpaita ja pietä jotaki kädestä kiinni.

Ja nämä aikuisiän taakat mitä saa kantaa, ei jaksa. Masentaa ajatuski että oma lapsiki joskus kasvaa aikuseksi ja saa omat murheensa niskaan. Haluaisin ottaa ne pois kokonaan. Maailmasta on tullu niin julma mitä vanhemmaksi olen kasvanu ja kaikki uhkakuvat on triplasti kamalampia äitiyden myötä. Kuuskertasesti ko toisen lapsen tehin.

Siitä olen sentäs onnellinen että minun lapsi kasvaa maalla, en vois ees kuvitella että lykkäisin sen pienen naperon betoniviidakkoon kasvamaan. Varmasti sielläki kasvaa onnellisia lapsia, en mie sitä meinaa... Luulen vaan että oma lapsi on ehkä periny minusta sen mettäläisyyden eikä ees pärjäis kaupungissa.

Asuinhan mie yli 10 vuotta itekki kaupungissa aikusena, nyt vasta tajuan kuinka se ahisti aina. Riemusta kiljuen lähin aina maalle ko vain pääsin. Mut niih... Nyt koko kirjotus lähti sivuraiteille.

Eniveis, minun pointti oli se että haluan olla pikkunen piltti taas. Hiihtämässä 30 asteen pakkasessa pellonreunaa sinnillä isin perässä nuotiomakkara mielessä. :rolleyes:

Voi ei, tuli ihan tippa linssiin. Isin kanssa hiihtämässä jäällä mökille veljen kanssa, kaakaota termarissa ja ranskanleipää isoja siivuja. Huokaus, nyt isä pyörätuolissa ja velikin kuollut :'( Huolet täysin eri kokoluokkaa. Tajuan kyllä mitä tarkoitat. Ollaan onnellisia sentään, että pystyy näin ajattelemaan. Jotkut on kokeneet puikkutyttöajan niin traumaattisena, ettei missään nimessä haluaisi niitä takaisin.

Voi ei, tuli ihan tippa linssiin. Isin kanssa hiihtämässä jäällä mökille veljen kanssa, kaakaota termarissa ja ranskanleipää isoja siivuja. Huokaus, nyt isä pyörätuolissa ja velikin kuollut :'( Huolet täysin eri kokoluokkaa. Tajuan kyllä mitä tarkoitat. Ollaan onnellisia sentään, että pystyy näin ajattelemaan. Jotkut on kokeneet puikkutyttöajan niin traumaattisena, ettei missään nimessä haluaisi niitä takaisin.

Niinpä. Mulla on sekä äiti että isä kuollu, jäljellä on veli jonka kans lapsuuteni olen eläny, pikkusiskot ko syntyny olen ollu jo isompi.... Toisaalta ajattelen että täällä mettän keskellä ei ehkä pysty ees valmistaan omaa lasta sille mitä maailmalla on oottamassa kunhan kasvaa, olihan se mullekki järkytys aikoinaan. Tai jos se on yhtä herkästi haavoittuva mitä mie, tai jos se lähtee jonku typerän sekopään matkaan niinku mie aikoinaan tein. Huokaus.
Jos vois sulkea sen palleron johonki pumpulin sisälle.

Teet parhaasi kasvattamalla ja sitten ne on omillaan. Se on karua tajuta, mutta se on tämä meidän homma maailmassa. Pitää pitää itsestä vaan huolta myös, että jaksaa olla tukena niin pitkään kun elää. Ei se äitiys lopu sitten kun muutetaan kotoa pois, muuttuu vain. Mutta pelottavaahan se on kun ei voi enää suojella. Voiko koskaan?

Teet parhaasi kasvattamalla ja sitten ne on omillaan. Se on karua tajuta, mutta se on tämä meidän homma maailmassa. Pitää pitää itsestä vaan huolta myös, että jaksaa olla tukena niin pitkään kun elää. Ei se äitiys lopu sitten kun muutetaan kotoa pois, muuttuu vain. Mutta pelottavaahan se on kun ei voi enää suojella. Voiko koskaan?

Eihän se lopu ei, toivoa vaan soppii että on saanu taottua järkeä päähän toiselle tarpeeksi, ettei tarvi ennää olla huolesta sairaana...
Tavallaan ymmärrän nykyään senki millasta murhetta mie olen aiheuttanu omille vanhemmille teininä, sen jälkeenki aina siihen päivään asti että ne on kuollu. Olen eläny niin huonoa elämää, nyt kun vanhemmat on poissa nii haluais pyytää anteeksi sitä millanen on ollu. Vaikkaki aikunen ollu suurimmaksi osaksi niistä huonoistaki vuosista niin silti. Käsitän senki että ko äiti saatto aamuyöstä soitella kaveriksi navettaan ja lähin ajeleen tunnin matkan kaupungista kotia kiukkusena, äiti ehkä aatteli vaan minun parasta. Halus minut välillä kottiin. Tai jotaki....

Ja nyt ko sitä on selvittäny päänsä ja päässy kuiville monestaki ongelmasta, kaduttaa, huolestuttaa, ja on niin ikävä. Niitä aikoja ko ei ollu tehny vielä mittään sellasta mikä seuraa lopun ikkää... Sillon joku muu kanto minun murheet ja huolet.

Yhteistyössä