Mie en sitten osaa olla äiti koululaiselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkimakkara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rokkimakkara

Aktiivinen jäsen
13.04.2007
4 821
0
36
Oma äiti alko nakuttaan kun en patista 2. luokkalaista harjoittelemaan kokeisiin. Miksi niin tekisin, kun kokeet on mennyt hyvin aina ainakin tähän mennessä? Itse olen ollut ainoa meistä sisaruksista, joka menestynyt koulussa ilman hillitöntä pänttäämistä. Tietosesti en ole siis käskenyt lasta kertaamaan kokeisiin. Miksi pitäisi, jos tieto menee perille jo tunneilla? Äitini oli ihan eri mieltä. Jos ei nyt opi kertaamaan, niin ei opi koskaan. Mie sitä mieltä, että mitä sitä kertaamaan, jos osaa jo. Pöh, ihan turha tinka. Saa laittaa mielipiteitä.

en minäkään vanhempaa poikaa patista kertaamaan, kun tulee aina 9 tai 10 oli koe mikä tahansa, en näe siinä mitään tarvetta. Läksyt tekee tosi hienosti ja kuuntelee tunnilla, se saa riittää, kyllä kerkee opiskella sit enemmän isompana jos haluaa.
Enkä sillä etten haluaisi että lapsi oppisi mutta kun osaa jo.
Toinen laita on tää meidän nuorempi, jota saa patistaa koko ajan että tekisi ne läksynsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Oma äiti alko nakuttaan kun en patista 2. luokkalaista harjoittelemaan kokeisiin. Miksi niin tekisin, kun kokeet on mennyt hyvin aina ainakin tähän mennessä? Itse olen ollut ainoa meistä sisaruksista, joka menestynyt koulussa ilman hillitöntä pänttäämistä. Tietosesti en ole siis käskenyt lasta kertaamaan kokeisiin. Miksi pitäisi, jos tieto menee perille jo tunneilla? Äitini oli ihan eri mieltä. Jos ei nyt opi kertaamaan, niin ei opi koskaan. Mie sitä mieltä, että mitä sitä kertaamaan, jos osaa jo. Pöh, ihan turha tinka. Saa laittaa mielipiteitä.

mikä koe kyseessä? ei meilläkään 2. luokalla kerrattu, eihän niitä ole edes kokeita kuin matikassa.

meillä tyttö laski yhden tehtävän tai kaksi, eli kertasi 10 minuutia.

meillä tyttö tietää millon on matikan kokeet,silloin harjoittelee omatoimisesti :o matikankirjasta tekemällä sivun laskuja..äidinkielenkokeista eivät ilmeisesti tiedä etukäteen

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mikä koe kyseessä? ei meilläkään 2. luokalla kerrattu, eihän niitä ole edes kokeita kuin matikassa.

On ollut kokeet äikästä ja nyt tulee matikasta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

On ollut kokeet äikästä ja nyt tulee matikasta

jaa, no ei meillä kertonut äidinkielen kokeista etukäteen.
eikä vielä isompanakaan lue niihin. En itsekään muista kerranneeni äidinkieltä varten.

Mä suosittelen, että hiukan edes pistät poikaas pänttäämään, edes jossain vaiheessa. Mä en koskaan peruskoulussa joutunut lukemaan mihinkään, kiitettäviä napsui muutenkin. Kah, kun päästiin lukioon niin ilman lukemista ei saanutkaan enää kymppiä, harvoin ysejäkään. Ja sitten huomasinkin, etten edes osaa lukea kokeisiin.

Meillä toisella lapsella koulu on ollut suht helppoa, olen silti aina kehottanut ainakin vähän kertaamaan, siitä ei ole mitään haittaakaan. Oppii siihen tapaan, että ennen koetta aina vielä vilkaistaan, onko sittenkin jäänyt jotain epäselvää. =) Ei siitä sen isompaa numeroa tarvikaan tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Meillä toisella lapsella koulu on ollut suht helppoa, olen silti aina kehottanut ainakin vähän kertaamaan, siitä ei ole mitään haittaakaan. Oppii siihen tapaan, että ennen koetta aina vielä vilkaistaan, onko sittenkin jäänyt jotain epäselvää. =) Ei siitä sen isompaa numeroa tarvikaan tehdä.

Näin meilläkin, lukemisen taito on myöhemmässä vaiheessa tosi tärkeä olla olemassa.

Yhteistyössä