Mie en selviä tästä, en... (oksu-asiaa, yäk!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja huttu:
saa hoitolomaa jos sinäkin sairastut!

Ei kai? Ainakaan kerran ei saanut mitään lomaa, kun mie jouduin sairaalaan osastolle muutamaksi päiväksi... ja sen jälkeen piti olla "pakkolevossa" kotona, mutta mitenkäs sitä ollaan pakoevossa, kun hoidettavana oli 2 lasta, ja mies ei saanut lomaa...

no kyl meiän isi on ainakin saanu ku mä kipee ja joku lapsista on ollu kans kipee ni palkallisen hoitoloman on saanu koska ei voi sairaita lapsia viedä hoitoon ja äiti kykenemätön hoitajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja gfdch:
mut ei kai se noin tiuhalla välillä tartu kuitenkaan?mietippä ruoka-asia kuitenkin...mitä oli iltaruokana..

Myö syötiin... grillatiin makkaraa ja lihaa ja lisänä salaattia, mutta kuopus 1v söi kyllä Iso Piltin... Ei, en oikeen usko. Ja jos se on tullut niiltä vierailta, niin sithän meillä kyllä voidaan sairastua yhtäaikaa kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Voi ei.Ei kyllä kivaa ollenkaan.Voisiko mies olla huomenna töistä pois jos sinuunkin tulee?Hoidettaviahan siä riittää. :hug:

No ei oikeastaan, kun ei saa ainakaan sairaslomaa ellei itse sairastu. Ehkä palkattomalla, jos ei oo kiireellisiä hommia tai jotain... Vaan kukapa tänne ilolla jäis :/

ei sitä saa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja siili:
Alkuperäinen kirjoittaja siili:
ettei olis kysymys ruokamyrkytyksestä?

En usko... tätä tälläistä tautia on kuulemma liikkeellä... ja paljon :x

aikalailla yhtäaikaa ovat sitten saaneet kaikki sen tartunnan,eikös tuollaisissa ole muutaman vrk:n itämisaika.

Täällä joku aika sitten esikko oksensi klo 8 aamulla.Sitten kaksi seuraavaa vartin välein illalla klo 19 ja mies illalla klo 23,minä sitten aamulla klo 06.Noin suurin piirtein.

nii no olihan siinäkin jo vrk itämisaika!

Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Voi ei.Ei kyllä kivaa ollenkaan.Voisiko mies olla huomenna töistä pois jos sinuunkin tulee?Hoidettaviahan siä riittää. :hug:

No ei oikeastaan, kun ei saa ainakaan sairaslomaa ellei itse sairastu. Ehkä palkattomalla, jos ei oo kiireellisiä hommia tai jotain... Vaan kukapa tänne ilolla jäis :/

ei sitä saa...

saapas!

Ei kai? Ainakaan kerran ei saanut mitään lomaa, kun mie jouduin sairaalaan osastolle muutamaksi päiväksi... ja sen jälkeen piti olla "pakkolevossa" kotona, mutta mitenkäs sitä ollaan pakoevossa, kun hoidettavana oli 2 lasta, ja mies ei saanut lomaa...

no kyl meiän isi on ainakin saanu ku mä kipee ja joku lapsista on ollu kans kipee ni palkallisen hoitoloman on saanu koska ei voi sairaita lapsia viedä hoitoon ja äiti kykenemätön hoitajaksi.

ei meillä kyllä mies saanut kun mä olin sairaalassa ja lapsia ois tarvinnut hoitaa..mut onko se sit jotenki eri asia jos lapset olis hoidossa muualla tjs...

Alkuperäinen kirjoittaja kun vaan pyytää:
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:

ei sitä saa...

saapas!

no harmi kun meillä ei mies saanut... :/

Tohon hoitoasiaan: Jos me oltais molemmat töissä ja lapset kipeenä niin se olisin minä joka joutuu jäämään kotiin. Ellei mun työnantaja kirjota lappua miehen pomolle että miks mun on pakko olla töissä. Palkatonta lomaa kyllä mies sais..

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
No ukkos saa palkallista vapaata, jos on "pakottava tarve". Minusta tuo jo kuulostaa siltä, koska puoli seurakuntaa on oksutaudissa.

Eiköhän tämä ole ns. työnantajakohtainen juttu. Voi saada loman palkallisena, mutta todennäköisemmin ei. Meillä mies joutu jäämään kotiin, kun minä olin mahataudissa, meillä oli vauva 2kk ja toinen isommistakin lapsista oksensi. Ei saanut palkkaa, vaan joutui ottamaan pekkasena. Työnantaja kyllä ymmärsi, ja antoi vapaan (mitä ei olis ollut pakko! ) muttei palkkaa siitä maksanu.

Aurinkokunnalle säkkitolkulla voimia selvitä mahatautirumba läpi!! Kauhunsekaisin tuntein voin vaan kuvitella mitä se on noin monen lapsen perheessä.. :$

voi ei, se on varmaan sitä samaa mikä meilläki oli :/
Meil oli se ennen pääsiäistä, la iltana isompi jätkä oksentaa/ ripuloi nukkuessaan meiän sänkyyn jotain klo 20 :x
Muutaman kerran oksenti sillon, sit su muutaman kerran..pienempi jätkä tuli su kanssa kipeeks, ja sillon su aamuna mulla itellä se alko kanssa ihan salamana :o
Kerkäsin olla jonkin aikaa hereillä, ja olin syöttämässä pienimmälle puuroa, niin alko tuntuu mahassa oudolle ja kohta sitä vietiin, tasasesti parin minuutin välein ramppasin veskissä. Pikkusen jos yritti kävellä niin heti sai juosta vessaan, hyvä et kerkes.
Iltapäivälle asti jatku se ralli, sit pikku hiljaa tahti hiljeni, mut oksentelin kuitenki viel.
Kiva kun isännällä alko sillon viel yövuoro, meinasin jo etten laske sitä sinne ollenkaa kun aattelin etten pärjää täällä 2 oksentavan lapsen kanssa ja iteki ihan tillintallin, no lähti se kuitenki...sillä oli sit sillon aamusta alkanu kanssa se tauti siellä :/
Veti aika heikkoon kuntoon kyllä se, sillon su yritin kylvettää tuota pienempää, niin meinasin pökrätä tonne kylppäriin, ei oikein jaloillaan kestäny, hyvä jos istualtaankaan :whistle:
Monta päivää oli sen varsinaisen taudin jälkee sellanen tosi heikko olo, ja meni pitkään ennenkun alko ruoka maistumaan taas.
Kandee juoda niitä gefilus mehuja, edistää paranemista; niin lääkäri sano miehelle kun meni saikkua hakemaan.
Voimia sinne pyykin keskelle!

muoks: toivottavasti sulle ei tule se tauti, saattaa muuten olla että menee huonoon kuntoon sitten :/

Oi voi, toivottavasti oot ssanu yöllä nukkuakin ja tauti olis helpottamaan päin :hug:

Tosta isän jäämisestä kotiin jos äiti kipeä ja kykenemätön hoitamaan oli joskus pari kuukautta sitten lehdessä juttua. Tarkkaan en muista mitä siinä oli mut se jäi mieleen et isällä on oikeus jäädä kotiin jos äiti niin kipeä ettei kykene lapsia hoitamaan

Ja tuo kyllä jo kuulostais semmoselta :/

Yhteistyössä