Mie en selviä tästä, en... (oksu-asiaa, yäk!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Klo 19 2½v oksensi olohuoneen lattialle. 19.15 liki 5v teki samoin, lähes samaan paikkaan. Siitä lähtien molemmat tytöt tasaiseen tahtiin ovat oksentaneet ja ripuloineet ainakin jompi kumpi joka puolestunti.

N. klo 20.30 6v poika oksensi vessaan, ja liittyi seuraan sairaiden. Nyt n. 10 min välein joku oksentaa tai ripuloi.
N. klo 21 jo nukkumaan mennyt 1v neiti alkaa yökkimään unissaan... Jes! Hänkin oksentaa. Suihkun jälkeen heti perään ripuloi, ja oksensi uudestaan.

21.30 paikkeilla pahoinvoivaan sakkiin liittyi 10v poika, nyt meillä joku oksentaa tai ripuloi lähestulkoon joka 5 minuutti.

22.30 15v esikoissälli oksensi ekan kerran.

Jännitys tiivistyy... koska ja kuka onkaan seuraava potilas, ja ennenkaikkea koska tää suoraansanottuna helvetti loppuu! Tää on lähes tauotonta... pari minuuttia väliä ja taas joku jotain... jommasta kummasta päästä!

Ja jos tuo tauti iskee minuun, niin mitä mie teen... Tai miten mie selviän huomenna, jos tahti jatkuu samana ja mies lähtee kuitenkin aamulla töihin, jos suinkin pysyy terveenä?

Meillä alkaa pyyhevarastotkin loppumaan... Mistähän niitä vois ostaa tukkuhintaan yhden kaapillisen vastaisuuden varalle?

Ja onkohan noinkin raju tauti jotenkin haitaksi tai vaaraksi, jos sen saa 23 viikolla raskaanaoleva? :ashamed: :/

Sairastupa vailla vertaansa... kuopus häkkisängyssä olohuoneessa, muut siskonpedeissä olohuoneen lattialla... ämpäreitä ympäri siskonpetejä ja ylhäälläkin varmuudenvuoksi vielä terveiden varoilta.

Itse ajattelin kenties oikaista itseni, jos siihen edes mahdollisuutta tulee, ruokahuoneen pöydälle... josta ois ensinnäkin lyhyt matka vessaan, ja toisekseen... siinä ois ehkä turvallisinta olla ajatellen sitä, ettei kukaan ainakaan yökkää niskaan :x (No oikeesti en kyllä aio nukkua ruokapöydällä...)

ajattele positiivisesti. kun tämä ekasatsi on sairastanut niin ei ole kuin muutama jälellä joka voi sairastua. on nopsempaa ohitte. Jaksamista. toi ökätauti on pahinta lapsiperhees

:| :x minua puistattaa ajatuskin. Vatsatauti on jo 3- lapsisessa perheessä se "vihatuimpia vieraita".

VOIMIA :hug: ja toivottavasti et itse saisi sitä, tai kai siltä on aika vaikea välttyä- muttet menisi kovin heikkoon kuntoon.

Voi kauheeta jos noin monta olis oksennustaudissa, entäs jos sinäkin niin kuka niitä hoitaa.
Minä en tuosta selviäisi, oikein paljon voimia sinne, koittakaahan parantua.

:hug: Mulla oli suurinpiirtein samoilla viikoilla kunnon oksutauti ja ei siitä raskaudelle mitään haittaa ollut, ainut oli, että raskaus selvästi vaikutti taudista toipumiseen hidastavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Voi ei.Ei kyllä kivaa ollenkaan.Voisiko mies olla huomenna töistä pois jos sinuunkin tulee?Hoidettaviahan siä riittää. :hug:

No ei oikeastaan, kun ei saa ainakaan sairaslomaa ellei itse sairastu. Ehkä palkattomalla, jos ei oo kiireellisiä hommia tai jotain... Vaan kukapa tänne ilolla jäis :/

saa hoitolomaa jos sinäkin sairastut!

Alkuperäinen kirjoittaja siili:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja siili:
ettei olis kysymys ruokamyrkytyksestä?

En usko... tätä tälläistä tautia on kuulemma liikkeellä... ja paljon :x

aikalailla yhtäaikaa ovat sitten saaneet kaikki sen tartunnan,eikös tuollaisissa ole muutaman vrk:n itämisaika.

Täällä joku aika sitten esikko oksensi klo 8 aamulla.Sitten kaksi seuraavaa vartin välein illalla klo 19 ja mies illalla klo 23,minä sitten aamulla klo 06.Noin suurin piirtein.

Yhteistyössä