Microluton minipillerit vai Mirena hormonikierukka? Kokemuksia näistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja empivä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

empivä

Vieras
Minulla on ollut kuparikierukka ja se otettiin nyt pois jatkuvien vuotojen takia. Alkoi käymään jo vanhaksi. Lääkäri ehdotti hormonikierukkaa ja sanoi, että ensin on mahdollista testata, sopiiko se, näiden minipillerien avulla. Voin siis lopettaa pillerit helposti, jos esimerkiksi pukkaa paha akne päälle. Silloin ei ilmeisesti kannata ottaa hormonikierukkaakaan.

Toisaalta seksiä on niin vähän, että pärjäisin varmaan kumin kanssakin. Ikää minulla on yli 40 v, joten raskauden mahdollisuus on vielä olemassa. Munasarjat toimivat, ne ultrattiin juuri.

Millaisia kokemuksia teillä on näistä valmisteista? Kannattaako niitä kokeilla vai jätänkö kokonaan väliin?

Mulla on ollu Mirena nyt 1½v ja ollut ihan loistava. Muutama viikko asennuksen jälkeen oli pientä vuotoa, mutta sen jälkeen ei ole mitään vuotoja ollut. Menkat jääneet siis kokonaan pois. Ei mitään muitakaan oireita ole ollut.

Mulla oli microluton minipillerit kokeilussa. Iho meni huonoksi ja kuukautiset tulivat viikon välein joten en ottanut sitten sitä kierukkaakaan. Nyt käytän mini-pill merkkisiä minipillereitä ja olen tyytyväinen.

Olen ollut tosi tyytyväinen Mirenaan. ollut yli 2vuotta. Aluksi oli 2viikkoa kestävät karmeat kivut ja vuoto, mutta sen jälkeen on mennyt oikein hyvin :) Menkat toki on tosi harvakseltaan ja tosi niukat, mutta enpä koe sitä haitaksi.

mulla ollut mirena kierukka kohta 3kk ja jatkuvaa tiputtelua, hirmu maha kipuja ja polttelua (ei ennen ollut menkka kipuja juurikaan) selkäkipuja, päänsärkyä...
Meinaan ottaa pois, ei tiputtelu niinkään mutta en halua kärsiä jatkuvista kivuista...

Olenkohan ymmärtänyt oikein, että pillereiden sivuvaikutukset voivat olla vahvemmat, koska hormonia on enemmän elimistössä. Kierukka taas vaikuttaa vain paikallisesti.

Tuhruttelut ja tihentynyt vuoto on jatkunut kuparikierukan poiston jälkeenkin, joten pakko kai se on kokeilla tuota hormonikierukkaa. En jaksa tätä jatkuvaa vuotoa. Haluan päästä siitä eroon.

Yhteistyössä