Miami, kannattaako lähteä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
KANNATTAA, KANNATTAA, KANNATTAA...TRALLALLAA!!!!!! :wave: :wave: B) B) B) :D :D

puhuin eilen miehen kanssa matkasta ja haluaisi Miamiin =) eli minun täytyy varmaan tinkiä tuosta lyhyt lentomatka-jutusta (en ole koskaan pitänyt lentämisestä)

No mä olen PELÄNNYT lentämistä, mutta lentopelkoni katosi juuri Miamin reissulla viime vuonna =) Eihän ne pitkät lennot kivoja ole, mutta sen kestää kyllä. Mä olen ihan hurahtanut Orlandoon ja lähtisin vaikka heti takaisin, vaikka just lauantaina sieltä tulin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No mä olen PELÄNNYT lentämistä, mutta lentopelkoni katosi juuri Miamin reissulla viime vuonna =) Eihän ne pitkät lennot kivoja ole, mutta sen kestää kyllä. Mä olen ihan hurahtanut Orlandoon ja lähtisin vaikka heti takaisin, vaikka just lauantaina sieltä tulin :D

Onko siellä helppo kulkea ja reissata? onko näkemisen arvoisia paikkoja? edullista vai kallista esim. tuliaiset, vaatteet, kengät jne. ravintolassa syöminen ja juominen?

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Onko siellä helppo kulkea ja reissata? onko näkemisen arvoisia paikkoja? edullista vai kallista esim. tuliaiset, vaatteet, kengät jne. ravintolassa syöminen ja juominen?
Kyllä mä auton vuokraisin ja siihen gps:n. Floridassa on varsin helppo ajaa, vaikka liikennettä on paljon. Näin sanoi "hovikuljettajani", joka ei uskalla ajaa koskaan Helsingissä. Liikennekulttuuri on siellä niin erilaista kuin Suomessa.... aina saat kaistanvaihdossa tilaa, kun vaan muistat laittaa vilkun päälle. Ilman vilkkua saat vihaisia tööttäyksiä.

Tällä hetkellä siellä on Suomeen verrattuna edullista. Riippuu tietenkin siitä, mitä ostat.. jos jotain Guccia, Hugo Bossia, Chanelia tms, niin maksaahan ne. Mutta "tavisvaatteet", varsinkin lasten vaatteet, saa ihan pilkkahintaan. Dollarin kurssikin on suomalaiselle mieleen, yhdellä eurolla kun saat 1,5 dollaria. Me vedettiin yhtenä iltana ravintolassa drinksut, kunnon häränfilepihvit sekä lasilliset punaviiniä ja hinta oli euroissa - tippeineen - 21 euroa. Se pelkkä pihvi olisi Suomessa ollut parikymppiä.

Kannattaa surffailla ennen reissua netissä ja katsella, mitä itselle mielenkiintoista Miamin lähistöltä löytyy. Ottaa sitten osoitteet muistiin, niin ne on helppo naputella gps:ään. Hotellien respasta saa myös tietoa nähtävyyksistä, iltariennoista ja ravintoloista.

Kannattaa ilman muuta. Mehan asuimme siina Miamin kupeessa 5 v.

Dollari on halpaa. Aina on alennusmyynteja. Vaatteita, elektroniikkaa saa halvalla. Autolla kulkeminen on helppoa. Tiet menevat joko etela-pohjoissuunnassa tai ita-lansisuunnassa. Kompassi on silti hyva valine.

Matka Miamiin olisi meikalaiselle ihan lastenleikkia taman matkan rinnalla.