Metformin ja luomuyritys (sallittua?)

Heippa te viisaammat!
Olen saamassa Metformin nimistä lääkettä jota käytän kaksi kuukautta jonka jälkeen tulee seuraava siirto.
Nyt kysynkin että voiko tuon lääkkeen aikana kokeilla raskautta luomusti? Luulisin että voi mutta unohdin kysyä ja ajattelin että täällä kyllä osataan auttaa =)

Mä oon kans saanu vastaavanlaisen ohjeistukseni tämän lääkkeen kanssa. Eli jos plussaa joskus tulee, niin sitten päätetään jatkosta, mutta erittäin todennäköisesti lääkitystä jatketaan mahdollisen raskauden alussa hyvän aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kati231:
Sama täällä. Rv 6 menossa ja Glucophagen käyttö jatkuu ainakin rv 8 asti, jollei pidempäänkin. Kuulemma sen käyttö raskausaikana voi PCO-potilailla ehkäistä keskenmenojen uhkaa.
Joo, luin artikkeleita, joiden mukaan metform lääkitystä 2000 vahvuisena oli jatkettu PCOS-potilailla koko raskauden ajan, ja keskenmenot olivat vähentyneet.

Tietty kysy ensin lääkärin mielipidettä, jos ja kun tule raskaaksi metformilla jatkamsiesta, äläkä jatka omin päin ilman lupaa.

Keskenmenoriski vähentyy joidenkin tutkimusten mukaan jo pelkästään käyttämällä metformia raskauden ekoina viikkoina, eli ei olisi tarpeellista käyttää koko raskauden ajan!

Täällä metut vasta alotettu ja kovasti toivotaan että ne auttaisi! Samalla syödään foolihappoa. Meillä noitä metuja syödään aikaisen km:n torjumiseks ja en tiiä jospa tuo vaikuttais tuohon tm kun sitäkin meil on ollu. Minkätakia muille määrätty tuo lääke? Me siis alotettiin ihan vaan "kaikki keinot käyttöön" periaattella nuo molemmat.

Yhteistyössä