ihmettelen
Kaipaan tietoa terveydenhuollon ihmisiltä tai kokemuksia Metforminin käyttäjiltä. Olen 36-v. 2-tyypin diabeetikko. Metformin on aloitettu puolisen vuotta sitten. Käytän alkoholia vähän ja harvoin. Nyt kuitenkin kuukausi sitten mieheni kanssa joimme tavanomaista enemmän ja olin ottanut normaalin 2x500mg Metforminia illalla. Meillä oli mukavaa. En (tietenkään) sammunut, ollut huonovointinen, hoiperteleva tms. Koko elämäni aikana en KERTAAKAAN ole oksentanut alkoholin vuoksi. Nyt olin seuraavana aamuna ihan hirveän kipeä, pää särki, oksensin iltaan asti ja vielä seuraavanakin päivänä olin ripulissa ja huonovointinen. Olin varma, että johtui alkoholista, kunnes lapseni sairastui seuraavana iltana ja oli mahakivun vuoksi pois koulusta koko viikon.
Kysymys kuuluu: Uskaltaako Metforminin kanssa käyttää alkoholia? Olikohan tuo vatsatauti, joka sattumalta tuli alkoholinkäytön jälkeen vai järkyttävä krapula? Koska en juonut sentään ylettömästi eikä vastaavasta määrästä ennen ole mitään noin hirveää seurannut. Nyt pelkään juoda edes paria lasia valkoviiniä
. Ja muutenkin olen tosi vähän alkoholia tähänkin asti käyttänyt. Tärkeitä juhlatilaisuuksiakin olisi edessä, joten hyvät neuvot ovat tarpeen.
Kysymys kuuluu: Uskaltaako Metforminin kanssa käyttää alkoholia? Olikohan tuo vatsatauti, joka sattumalta tuli alkoholinkäytön jälkeen vai järkyttävä krapula? Koska en juonut sentään ylettömästi eikä vastaavasta määrästä ennen ole mitään noin hirveää seurannut. Nyt pelkään juoda edes paria lasia valkoviiniä