Metallin maku suussa, pahoinovointia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gimme answer
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gimme answer

Vieras
No mikä piru mulla nyt on? Mulla on ollu nyt 4 päivää suussa ihan karsee maku, joka ei lähde pois vaikka pesis hampaita tai jois jotakin tai yrittäis peittää jollakin toisella maulla. Nyt, kun yritän kuvailla sitä makua, niin tulee mieleen metallinmaku. Nyt haistankin sen iholtani, hiestäni, pieruistani... Tämä maku lisää pahoinvoinnin tunnetta, joka oli jo ennestään... Yritin googlettaa, mutten jaksa keskittyä lukemaan pitkiä juttuja just nyt.. Myöhemmin uusiksi.. Olisko kellään tietoa tai linkkiä?

mulla ainakin oli ihan karsee metallinmaku suussa pitkän aikaa kun olin raskaana. heti alussa tuli. mut voihan se tietty olla jotain muutakin... mutta siinä en osaa auttaa.

En ole raskaana, ei ole paikkoja hampaissa, eikä hormonikierukkaa. Vitamiininpuute saattais olla yksi mahdollisuus. Ruokavalio vähän yksipuolistunu viimeisen kuukauden aikana.. :ashamed:

Oisko tuoreita silmiä, enemmän ehdotuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja Gimme answer:
Nyt, kun yritän kuvailla sitä makua, niin tulee mieleen metallinmaku. Nyt haistankin sen iholtani, hiestäni, pieruistani... Tämä maku lisää pahoinvoinnin tunnetta, joka oli jo ennestään...

Kaikki nämä ovat yleisiä oireita munuaisten vajaatoiminnasta, kokeile hakusanoilla metallic taste kidneys.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gimme answer:
Nyt, kun yritän kuvailla sitä makua, niin tulee mieleen metallinmaku. Nyt haistankin sen iholtani, hiestäni, pieruistani... Tämä maku lisää pahoinvoinnin tunnetta, joka oli jo ennestään...

Kaikki nämä ovat yleisiä oireita munuaisten vajaatoiminnasta, kokeile hakusanoilla metallic taste kidneys.

hyi kamala, kun menitkin sanomaan.. löyty yksi sivu ja mulla on kaikki ne oireet. ärsyttää sitten kun kaikilla noilla lääketieteellisillä sivuilla painotetaan että pitää kiireellä päästä hoitoon, ettei ole liian mylhäistä. Ja sitten kun sitä aikaa soittaa, niin terveyskeskuksen jono on 3-4kk!!! :kieh:

No nyt on tänään tullu lisäksi raudanhaju sormiin. o_0 En ole mitään metallia käsitelly päiväkausiin.. Päästää heittää ihan kamalasti. Ei ole taas pystyny syömäänkään paljon mitään.. Kirjotin kaikki oireeni word-asiakirjaan fontilla 14. Tuli 3 sivua. :ashamed: Äkäseltään kun noita ajattelee niin ois asiaa yleislääkärille, gynekologille ja ehkä vähän psykologille... :whistle: Mutta aloin kyllä nyt tosissani pelkäämään munuaisten puolesta..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No nyt on tänään tullu lisäksi raudanhaju sormiin. o_0 En ole mitään metallia käsitelly päiväkausiin.. Päästää heittää ihan kamalasti.

Harha-aistimukset ovat taas yleinen skitsofrenian oire :D Älä kuitenkaan googlaa enempää, muuten sinulla on vielä kaikki netistä löytyvät taudit.

Iski hirveä metallin maku suuhun ja ihmettelin mistähän tälläinenkin oire johtuu. Ainoa asia joka tuli mieleen oli heti uusi ruokalaji. Teimme perheen kanssa kreikkalaisia viininlehtikääryleitä. Ajattelin asian johtuvan käytetyistä lehdistä. Mieleeni ei tullut lainkaan ruokaan käytetyt pinjan siemenet, joita nyt nautin ensimmäistä kertaa elämässäni. Kääryleitä on nautittu melkoisen reippaasti, niin hyviä ne olivat. Mutta löysinkin artikkelin jossa todettiin pinjan siemeniä syöneillä metallin makua jopa pari viikkoa nauttimisen jälkeen.

http://www.esaimaa.fi/Online/2009/04/05/Metallinen+maku+kummastuttaa+pinjansiementen+sy%F6ji%E4/200916843413/4

Ei siis tarvitse olla raskaana tai munuaissairas eikä luulotautinenkaan. Itselläni ainakin osui kohdallen noi siemenet....

Yhteistyössä