metalli musiikki ja 10v poika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Poikani on 10v ja kun katselin hänen youtube accountia niin löysin favorites (suosikit) osiosta Black Metal yhtyeiden musiikki videoita. Nämä ovat juuti niitä kirkon polttaja sakkia.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Black_metal

Poika ei pukeudu mitenkään "hevimäisesti" mutta on alkanut piirtelemään kuvaamataidon tunnillakin kaikenlaisia väärinpäin käännettyjä ristejä yms...

Pitäisi olla huolissaan? olen ajatellut kieltää tuon kuuntelemisen ja ostaa pojalle vaikka jotain suosittua poppia..onko mitään poppia mistä tuon ikäinen poika pitäisi?

Tässä on yksi esimerkki video:

kieltämällä asia ei parane vaan pahenee näissä jutuissa.

Istuttaisin pojan alas, ja näyttäisin rauhassa "dokumentteja" mitä tällainen aatemaailma oikeasti sisältää.

Musiikkimaku kullakin saa olla omansa. Mitä vittua sitä poikaparkaa yrittää samaan poppipaskamuottiin väkisin laittaa. Sitäpaitsi hesuiittahommillekki pitäää olla vaihtoehtoja.

Itse olin 11 kun "löysin" metallimusiikin ja kun kuulin ekaa kertaa black metallia niin olin aivan myyty. Kukaan ystävistäni ei koskaan kuunnellut vastaavaa mutta minä en tykännyt mistään poppipaskasta... Ei minusta silti tullut hautakivien kaatajaa enkä yhtään ristiä ole polttanut vaikka lempibändit olikin Dimmu Borgir ja Cradle of filth. Nyt päälle 30v musiikkimaku on rauhoittunut ja kuuntelen lähes pelkkää 50 luvun musiikkia et ei se peruspoppikura edelleenkään uppoa. Mut toisaalta synkkä musiikki voi olla myös merkki masennuksesta, purkaa pahaa oloa musiikin kautta ja silloin musiikin kieltäminen ainoastaan pahentaa asiaa. Yritä keskustella onko pojalla kaikki koulussa hyvin, onko kavereita yms.

Hei! Aloin myös suunnilleen tuon ikäisenä kuunnella metallia. Muistan kun olin ehkä 14v, koulussa eräs opettaja istutti alas minut ja samanhenkisen kaverini ja kysyi onko kaikki hyvin, kun meillä on bändipaidoissa ja vihkoissa pentagrammeja ja niinpoispäin. Oltiin ihan pöyristyneitä! Sehän on vain musiikkia! Me, hyvät oppilaat, kiltit, hiljaiset tytöt, saatiin metallista lähinnä itseluottamusboostia. Itseäni se innoitti alottamaan kitaran soiton vähän myöhemmin. Joskus meidän suurta huvia oli katsoa lempibändien musiikkivideoita ja tehdä parhaamme mukaan yhtä yrmyjä ilmeitä kuin laulajilla :D Lopulta naurettiin lattialla hysteerisinä.
Nyt kun mietin, olihan osassa biisejä ihan kauheita lyriikoita, kuten: "nyrkillä tapettava hu**a, on aika tullut kuolla".

Sinuna en yrittäisi kääntää lapsen musiikkimakua päälaelleen, mutta pitäisin silmät auki... Ettei käy niin, tai jo ole, että metallimusan synkkä fantasiamaailma imaisee täysin sisäänsä. Poikasi kuitenkin on vielä pieni... Jos hän vielä hieman isompana tykkää raskaasta musiikista, voipi olla että hänen aivonsa nyt vaan viehättyvät sellaisesta musiikista ja sillä siisti. Omaa innostustani kesti aikansa, semmoset 15v itseasiassa. Nykyään en enää jaksa sellasta uhoamista, kuuntelen ennemmin rauhallista musiikkia. Pukeuduin myös "heviskenen" mukaisesti ja olen silti aina ollut valoisa tyyppi.

Keskustele, mutta älä huoli liikaa :)

Oma poika 5 vuotias sanoi että haluaa Tuskajuhlaan katsomaan Final Countdawnia. En ymmärrä miksi pitää ihannoida kuolemaa ja tuhoa ja sitten on vielä hirviöt ja Lordikin. Kyllä sen näkee minkä lordi se on. Eikä se ole mitään hyvää.

Yhteistyössä