Messinger

Minkäikäisen lapsen olette antaneet oleilla messingerissä kavereitten kanssa tai laittaneet lapselle "oman mesen"? Meilläpäin tuntuu ekaluokkalaisilla olevan suurta huutoa tää "meseily", sopivat jo koulussa että ovat sitten mesessä sillon ja sillon.. Minä en ole antanut oman ekaluokkalaisen "meseillä" ja se tuntuu häntä harmittavan kovasti. Sähköposti hänellä on ja saa oleilla tietokoneella puolisentuntia päivittäin, mutta toistaiseksi ei onneksi ole päivittäin halunnut sitä tehdä. Mielestäni, tämän ikäisen kuuluu vielä leikkiä ihan tavalllisesti kavereitten kanssa eikä hengailla koneella. Miten teillä muilla ja mitenkä perustelette valintanne?
 
EX-SAVONLINNA
Meillä 9v ja 7v koululaiset ja kummallakaan ei ole meseä, eivät he ole sitä pyytäneetkään.
Tällä hetkellä ainut mitä pojat koneella tekee on pelien pelailu ja tilaaminen puhelimeen soittoääniä ym.
 
Meillä tyttö pyydellyt ja anonut jo pitkään. Nyt 11 vuotiaalle ladattiin se. Mutta on tiukan valvonnan alaisena eli me vanhemmat seuraamme keskustelua aika ajoin. Lisäksi tiedämme tytön osoitteen ja salasanan yms. eli voimme itse käydä tarkastamassa, jos epäilyttää jokin.
 
EX-SAVONLINNA
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2006 klo 08:40 EX-SAVONLINNA kirjoitti:
Meillä 9v ja 7v koululaiset ja kummallakaan ei ole meseä, eivät he ole sitä pyytäneetkään.
Tällä hetkellä ainut mitä pojat koneella tekee on pelien pelailu ja tilaaminen puhelimeen soittoääniä ym.
Lisään vielä, että meidän pojilla ei ole vielä omia kännyköitä. Kotona on "kotikännykkä" eli puhelin jota kukaan ei kulettele mukanaan. Kun ollaan näin tiukkiksia. :)
9v poika käy satunniasesti keskustelu foorumeilla, mutta se on tiukassa syynissä, ettei anna sinne omaa osoitetta, puhelin numeroita tai nimiä. Ja olen ainakin tähän mennessä luottanut siihen.
 
Huh.. onpa helpottavaa kuulla että muillakin "ollaan näin tiukkiksia", olen tässä pari päivää miettinyt ja edelleenkin olen sitä mieltä että messingeriä ei lapsen käyttöön vielä tule. Ei meilläkään muuten ole kännyköitä lapsilla, ihan samalla tyylilllä kotikännykkä on, mutta ei kuljetettavia omia. Enkä muuten laske ekaluokkalaista diskoonkaan ja meidän lapset on harvinaisia siinäkin suhteessa että käyttävät luistelu ja pyöräilykypärää (siis kesällä, talvella eivät pyöräile)... listaa voisi jatkaa..
 

Yhteistyössä