Mensitkö sinä päiväunille (jos siihen on mahdollisuus), vaikka....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nukuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nukuttaa

Vieras
lapsesi ( kouluikäiset ) leikkivät keskenään pihalla? Tai vaikka sinulla olisi vain 1 tenava, niin antaisitko hänen leikkiä itsekseen pihalla, kun sinä nukut päikkäreitä sisällä?

On jotenkin niin uninen olotila, että pikku tirsat olisivat paikallaan. Työpäivän jälkeen on aina näin väsy olotila. Ei tosin iltavuoron jälkeen. Mutta näin aamuvuoron jälkeen - kyllä.

Noh olen tämän illan lapsen kanssa kahdestaan kotona ja lapsi halusi kun kotia tulimme, että hän jää ulos leikkimään. Itse olen tässä kahden vaiheilla uskallanko jättää lapsen yksikseen leikkimään ja mennä itse pikku nokosille. Ainakin vielä lapsi leikkii ihan kiltisti hiekkakasalla.

Kai kouluikäinen jo voi vähän aikaa leikkiä pihalla ilman aikuisen jatkuvaa valvontaa. Ottaisin tirsat ja antaisin lapsen leikkiä. Kai jokainen äiti/isä sen verran omaa lastaan tuntee että tietää onko lapseen luottamista, lähteekö omille teilleen yms. Itselläni on lapset 3 v. ja 4.v ja vielä ei voi kuin haaveilla ajasta kun lapset vois jättää keskenään leikkeihinsä ja ottaa itse päiväunia..

Siis kouluikäinenhän kulkee kouluunkin yksin ja voi olla koulun jälkeen tunteja yksin kotona... toki voisin varmasti nukkuakin koululaisen ollessa ulkona. Pienemmän en antaisi olla pihalla, mutta kotona sisällä voisin ottaa pienet tirspat lapsen leikkiessä tai kattoessa telkkua

Yhteistyössä