Mensan nettitesti

• Viestiketjun aloittaja nyt harmaillen
  • Ensimmäinen viesti
nyt harmaillen
http://www.mensa.fi/sivu.php/nettitesti

Käykää tekemässä testi, miten pitää yhtä muiden testien kanssa? Itse sain 131, joka olisi juuri rajalla. Eli menisikö 30 euroa kankkulan kaivoon vai onko tuo miten suuntaa-antava? Testi vie aikaa 8 minsaa. Nyt illalla on hyvää aikaa, kun lapset eivät pääse häiritsemään.

:LOL: En usko että itsekään mensassa oikeastaan viihtyisin...enkä varmaan pääsiskään kun raja tais olla olla 130. Mitä ne sitä paitsi siellä tekee..? Tutkii tuommosia kuvioita? Mä ennemmin palstailen ja teen käsitöitä :D Mutta noi oli aika loogisia nuo tehtävät suurimmaks osaks....muutama oli mistä en mitään hirmu hienoa logiikkaa löytänyt... Tuo aikahan tuossa lähinnä ahdistaa :D

En oikein tähän aikaan jaksanut tätä tehdä, mutta 121 sain tulokseksi, ja siihen ihan tyytyväinen. Mensaan en missään apauksessa hakisi, nämä testit kun eivät sitte loppujen lopuksi kuitenkaan kerro ihmisen älystä juuri mitään. Tietysti ihan ääripäiden luvut kertovat jotakin. Mutta molemmilla voi olla sitten esim. sosiaalista rajoittuneisuutta, joka rajoittaa ihmisen toimintaa normaalissa yhteiskunnassa.

Tiedän yhden tekniikan lisensiaatin / kauppatieteiden maisterin, jota ei voinut päästää asiakkaiden kanssa samaan tilaan. Tämä kun saattoi mokata jo valmiinkin kaupan, samoin puhelinkeskustelut olivat katastrofaalisia. Eikä mies tajunnut itse tekevänsä yhtään mitään väärin, ja ihan varmasti oli tietyillä osa alueilla valtavan älykäs, sosiaaliset taidot vain nollat.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
En oikein tähän aikaan jaksanut tätä tehdä, mutta 121 sain tulokseksi, ja siihen ihan tyytyväinen. Mensaan en missään apauksessa hakisi, nämä testit kun eivät sitte loppujen lopuksi kuitenkaan kerro ihmisen älystä juuri mitään. Tietysti ihan ääripäiden luvut kertovat jotakin. Mutta molemmilla voi olla sitten esim. sosiaalista rajoittuneisuutta, joka rajoittaa ihmisen toimintaa normaalissa yhteiskunnassa.

Tiedän yhden tekniikan lisensiaatin / kauppatieteiden maisterin, jota ei voinut päästää asiakkaiden kanssa samaan tilaan. Tämä kun saattoi mokata jo valmiinkin kaupan, samoin puhelinkeskustelut olivat katastrofaalisia. Eikä mies tajunnut itse tekevänsä yhtään mitään väärin, ja ihan varmasti oli tietyillä osa alueilla valtavan älykäs, sosiaaliset taidot vain nollat.
Ehkä hän oli asperger? Tekniikan puolella aika yleistä. Itselläni voi olla jonkin sortin ADD.

kadun harmaan
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:
Todella alhainen keskiarvo, mielestäni, Suomessakin siis. Alle 100 äö saa usein minut tuskastumaan :ashamed:
Suotta tuskailet äo:si kanssa. Se kun ei loppujen lopuksi olekaan se merkittävä tekijä elämässä menestymisen tai määräävin edes ihmisten kommunikoinin onnistumisen attribuuttina.

Olin 80-luvulla hetken aikaa mukana Mensan kokoontumisissa, ja sen perusteella voisin allekirjoittaa tässäkin ketjussa esitettyjä kyseenalaistuksia tuonkaltaisen kerhon kultapossuisuudesta.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sipe Sontapukki:
Mistä tietää että sai kaikki oikein?? Ei mulla ainakaan kerrottu montako meni oikein, tuli vaan se tulos (joka oli ihan paska, 126).
Samaa pohdin minäkin. Ei minun mielestä missään sanottu, että montako oli oikein. Antaa vain tuloksen, mikä oli minulla 128.

tutuntuttu
Mensa on täyttä hömppää. Muistan tapauksen, jossa tunsin yhden muinaisen Napakympin sutturoista, joku neiti a, b tai c oli kyseessä. Olin ollut aikanaan kotiavustajana Tukholmassa samalla alueella ja juttelimme siellä jotakin täyttä kevyttä kenttäjutustelua. Naikkonen oli myös toisessa tv-ohjelmassa, Rantalaisen & Sarasvuon haastattelussa ja kappas miten "älykästä" sanomaa hänellä olikaan: "Tässä haluankin huomauttaa ystäväni naapurille, herra Huttuselle, että hänen koiransa haukkuu liikaa ja muutenkin herra Huttunen aiheuttaa epämääräisten kotiintuloaikojensa vuoksi ystävälleni haittaa." Olipa siinä älykäs ihminen :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tutuntuttu:
Mensa on täyttä hömppää. Muistan tapauksen, jossa tunsin yhden muinaisen Napakympin sutturoista, joku neiti a, b tai c oli kyseessä. Olin ollut aikanaan kotiavustajana Tukholmassa samalla alueella ja juttelimme siellä jotakin täyttä kevyttä kenttäjutustelua. Naikkonen oli myös toisessa tv-ohjelmassa, Rantalaisen & Sarasvuon haastattelussa ja kappas miten "älykästä" sanomaa hänellä olikaan: "Tässä haluankin huomauttaa ystäväni naapurille, herra Huttuselle, että hänen koiransa haukkuu liikaa ja muutenkin herra Huttunen aiheuttaa epämääräisten kotiintuloaikojensa vuoksi ystävälleni haittaa." Olipa siinä älykäs ihminen :D
Eihän viisaus ja älykkyys liity mitenkään toisiinsa :0 Tässä mitataan älykkyyttä, ei viisautta tai tunneälyä.

Yhteistyössä