menopur ja pregnyl -kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi

Vieras
Lapsettomuushoitomme aloitettiin suoraan näillä lääkkeillä.

Minkäslaisia kokemuksia niistä on?
Onko tullut jotain oireita? Entä kuinka munarakkulat on kasvaneet ja irronneet? Onko monta munista kehittynyt kerralla? Ja millaisilla annostuksilla on tullut tulosta?

Montakohan kiertoa mahtaa keskimäärin mennä, ennenkuin raskaaksi asti pääsee?

Kiitoksia kokemuksistanne :-)

Mulla on yks kokemus Menopurista ensimmäiseltä hoitokerralta. Sillon oli ensin sumut peräti 3 viikkoo. Menopurin annos oli ensimmäiseen ultraan asti 300 iu mutta koska vaste oli huonohko, annosta nostettiin 375:een lopuksi ajaksi.
Munasoluja kerättiin 12, joista 9 oli kypsää, joista 6 hedelmöittyi IVF:llä joista 4 jakautui alkioksi joista kaikissa oli monitumaisuutta. Eipä siitä Menopurista sen kummempia oireita tullu ku mahan pinkeys kuten varmaan kaikista stimulaatiopiikeistä. Pregnyl ei aiheuttanu mulle mitään oireita.

Nyt mulla on lyhyt hoito Gonal-F:llä, jarruna Cetrotide, lopuksi irrotus Pregnylillä. Ensimmäisen ultran tulos tältä päivältä oli parempi ku ekan hoidon, joten mene tiedä mikä lopulta vaikuttaa asioiden kulkuun. Olen ens tiistaina menossa punktioon, siirto ilmeisesti perjantaina.

Minulle ei tullut mitään ihmeellisiä oireita kummastakaan, mutta ei kyllä muniksiakaan kypsynyt kuin 2 joten punktiota ei voitu tehdä (ehkä ikäni vaikutti asiaan huonontavasti). Annos oli 225ml ja sunarela-sumute oli myös mukana kuvioissa.
Tehtiin sitten inssi, mutta lopputuloksena ei mitään.

Keväällä joskus pitäisi yrittää uudestaan isommilla annoksilla jos ei seuraava inssikään onnistu.

Parempaa onnea sinulle !!! :flower:

Hedylle:

Pisti silmään tuo mitä totesit syyksi epäonnistumiseen (ikäsi). Minä täytin 38 vasta. Ensimmäinen hoito tehtiin pitkällä kaavalla: Suprecur -sumutteet + Menopur 6 x 300 + 6 x 375 iu + Pregnyl 10 000 iu. Muniksia saatiin kasvatettua 12, mutta monien vaiheiden jälkeen vaivainen yksi siirrettiin. Muniksissa esiintyi monitumaisuutta hedelmöittymisen jälkeen ja jakaantuivat todella hitaasti.

VL:n lääkäri sanoi minulle, että saattoi hitaaseen jakautumiseen olla syynä tuo sumutteluvaihe. Hormoonitasoni olivat ok eikä sen vuoksi oikein ymmärtänyt, miksi julkisella puolella yleensä päädyttiin ottamaan sumut mukaan hoitoon!

Kiitos tiedoistasi pikkuenkeli !
Täytyy hiukan kovistella lääkäriä, jos seuraava IVF tulee ajankohtaiseksi, että mikä minulle olisi järkevin lääkitys.

Minulle on ikää tosiaan kertynyt jo 40v. ja joudun maksamaan nämä kaikki lääkkeet ihan omasta pussista. Huomasin, että nuo nyt käyttämäsi lääkkeet on vielä kalliimpia kuin Menopur, mutta ainakin kohdallasi tuntuu tehoavan paremmin.

Olisin todella kiinnostunut kuulemaan miten sinulla tästä eteenpäin homma meni. Olen ajatuksella mukana punktiossasi (eikös se ollut tänään?) :hug:

Toivottelen jättipaljon onnea koitokseen !!!

:heart: hedy :heart:

Herätellään vähän keskustelua tästä:
Itselläni aloitettiin tänään Menopur 75 ky ja siihen seuranta ultra, sitten Pregnyl irrotuksen tueksi ja peiton pöllyttelyn jälkeen Luget loppuun. Eli ihan luomuna mennään ei inseminaatiota (velä ainakaan)

Onko teille tullut millaisia sivuoireita Menopurista ja varsinkin kiinnostaa tietää toiko tämmöinen hoito teille sen onnen ja vaavin?

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä