Mennäkö vai eikö mennä.. rv 36+6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nyt on eilisestä illasta asti tuntunut epäsäännöllisiä supistuksia jotka tuntuvat myös reisissä ja selässä. Kävely on myös ollut eilisestä asti tosi hankalaa,tuntuu kuin jotain olisi putoamassa mun sisältä eli paineentunne on aika kova. Liikuminen sattuu,istuminen sattuu.. Kaksi aiempaa synnytystä olleet tosi nopeita,alle neljän tunnin,mutta molemmat käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi. Siksipä en nyt tiedä onko tämä sitä itteään vai mitä.. Olo on tosi tukala ja supparit tosiaan sitä luokkaa että viime yönä meinasin lyyhistyä vessan lattialle kun en voinut siirtää jalkaa eteenpäin kivun takia. Kuitenkaan supistusten väli ei tihene ja jossain vaiheessa ne lopahtavat. Meillä on sairaalaan tunnin matka enkä tosiaan halua synnyttää autoon.

[QUOTE="vieras";26409142]Sä oot varmaan jo soittanut synnärille ja kysynyt sieltä mielipidettä?[/QUOTE]

No en oo kun tänään kävin neuvolassa ja ei siellä ainakaan kehotettu menemään yhtään mihinkään. Ei kuulemma oo hätää jos supistukset on epäsäännöllisiä :/

no mulla oli kuopuksesta supistukset koko ajan epäsäännöllisiä ja ne tuli koko synnytyksen ajan 5-10 min välein, et voi se olla jo tosi kyseessä vaikkei tuliskaan tiheesti tai säännöllisesti. Mulla kyllä on molemmissa tullu sit kun on se tosi kyseessä ni heti sellanen et tiesin et nyt se on oikeesti alkanu, mä uskon et kyllä sen ite tietää sit kun se synnytys oikeesti käynnistyy

No enpä usko että hätää on, jos epäsäännöllisisä suppareita, vaikkakin kivuliaita. Niin on mullakin ollut jo pari viikkoa, nyt rv 37.
Kaverillani supisteli kivuliaasti viikon ajan ennen kuin ottivat sisälle synnyttämään, koska eivät olleet säännöllisiä, vaikkakin kaveri ei öisin pystynyt nukkumaan valtavien kipujen takia eikä päivisin kyennyt tekemään muuta kuin keskittymään yli supistuksien. Siinä joutui kärvistelemään kovissa kivuissa siis viikon, mutta kun ei ollut vielä aika synnyttää, niin sai kätilöiden mielestä vaan kärsiä. Ja jos sulla aiemmatkin olleet yliaikaisia, tuskin tämäkään nyt vielä sitten syntyy.

mutta epäsäänöllisesti välillä pari päivää ettei supistanu yhtään ja sitten taas yhtenä päivänä koko ajan. Edellinen raskaus käynnistettiin ja sen takiakaan en ottanut näitä supistuksia tosissani.
Meilläkin sairaalaan matkaa vajaa tunti, ja lopulta kävi niin että 40+1 heräsin yöllä kovaan kipuun ja siitä 58 minuuttia ja vauva syntyi kotona. Ambulanssi sentään kerkes paikalle ponnistusvaiheeseen joka kesti 3minsaa.
Joten ehkä kannattaa käydä siellä synnärillä näytillä, pääsee sieltä sitten takas kotiin joko vauvan kanssa tai vielä yhdes koos...