Mennäkö lääkäriin vai eikö mennä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulma

Vieras
Tiedän ettei täältä kyselemällä kauheasti voi diagnoosia saada, mutta hitsi kun inhoan lääkärissä käyntiä joten kyselempä kumminkin.

Flunssa on ollut tosi sitkeä, mutta nyt jo pois päin menossa. Välillä tulee inhottavia limasia yskänpuuskia ja ääni ehkä vielä vähän painoksissa. Kaiken kaikkiaan olin aika kipeä parisen viikkoa, mutta nyt tosiaan jo parempi..paitsi...

Välillä koskee korvaan, välillä toiseen, sitten taas ei. Toisen puolen poskeen jomottelee ja välillä sattuu pelkkä käveleminen kun tärähtää. Nenä ihan vähän tukossa välillä, mutta välillä taas ei.. Iltaisin otan kyllä nenäsuihketta kun pitkällään menee vähän tukkoseksi.

Siis kysymys kuuluu.. kannataiskohan mun nyt raahautua sinne lekuriin? Voiko mulla olla poskiontelontulehdus ilman kuumetta ja ilman tukkosta nenää?

En siis todellakaan pyöri täällä kauheissa kivuissa, mutta vkloppu tulossa ja vielä vois päästä työterveyteen..

Jos sulla on ilmainen työterveyshuolto niin miks et sitä käyttäisi? Olen kyllä itse lähtenyt ihan kyselemättä näytillle jos on ollut epäilyksiä. En ole saikkua edes yleensä hakenut vaan käynyt tsekkauttamassa milloin mitäkin. Voi olla poskiontelontulehdus hyvinkin, ja voi mennä ohi ilman sen kummempia hoitoja.Suolavesihuuhtelut auttaa nenään, apteekista saa sellasta huuhdetta, tai voi tehdä itsekin. Buranaa tai Panadolia nassuun ja otat vähän enemmän hissuksiin kun olet vielä toipilas. Mullakin kesti flunssainen olo itse taudin jälkeen vielä pari viikkoa.

No näinhän sen pitäis olla, mutta.. Joo, meillä lasketaan tosi tarkkaan noita lääkärikäyntejä. Syyllistetään ja annetaan ymmärtää. Budjetissa on periaatteessa varaa yhteen lääkärikäyntiin kuukaudessa jos ei muita ylimääräisiä kuluja. Onneksi meitä ei ole montaa työntekijää. Kävin flunssan alussa hakemassa pari päivää saikkua kun olo oli tosi kaamea, että nyt ei enää pitäis mennä. Ja tiedän..ihan älytöntä!
Ja lisäks tietty inhoan lääkärissä käymistä. Vielä lääkärikin sattuu olemaan tosi töykeä ukko, mutta ei kai siitä pitäis välittää jos kipeä on.

Voithan käyttää terveyskeskustakin. Ei sitä työterveyshuoltoa ole pakko käyttää.

Mitä tulee tuohon lääkärissäkäynnin tarpeellisuuteen, sinuna katselisin vielä viikon.

HAA, varasin ajan työterveyteen (terveyskeskukseen saa ajan joskus seuraavaan elämään). Soitin sinne ensin ja sönkötin etten oikeen tiiä pitäskö tulla vai ei. Sihteeri sano, että ala tulla vaan!
No, maanataina tapaan esimiehen..klunks! Toivottavasti lääkäri löytää jotain vikaa ettei tuu sanomista..

Yhteistyössä