Mennäkkö vai ei - siis kerhoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mam

Vieras
Meillä alkaa olla syyslomaviikko takana ja huomenna alkas taas kerhot. Mietityttää nyt että kannattaako tän sikainfluenssan takia jättää kerhoilut siksi kunnes saa sen rokotteen? Asumme paikassa jossa uutisten mukaan tauti leviää vauhdilla. Ja jo lähipiiriä on sairaustapaus koskettanut. Itse käytän immuunipuolustusta rajusti heikentävää lääkitystä ja muutenkaan kunto ja terveys ei ole sieltä parhaimmasta päästä. Mitä te tekisitte minun asemassani? Jättäisittekö lasten kerhoilun siksi kunnes poppoo on rokotuksen saanut. Koululaisia meillä ei ole joten siksi olisi mahdollisuus "karttaa". Voihan toki mieskin sen tuoda töistä tullessaan mutta sitä olisi jonkin verran mahdollista yrittää ehkäistä hyvällä käsihygienialla. Kaupastakin se on mahdollista saada. Mutta melko varmaa on kai saada se paikasta jossa on paljon väkeä ja lapset "nuolee" samoja leluja.

Sehän on ihan jokaisen oma päätös. Me kerhoillaan normisti ja emme ota rokotteita, en koe sitä tarpeellisena. Mutta jokaisen kannattaa miettiä se asia itsensä ja oman perheensä kannalta.

Oma päätöshän se on. Järki kyllä kehottaa pysymään pois. Mutta tuntuu raskaalta jäädä kotiin möllöttämään varsinkin kun ei edes tiedä milloin sen rokotteen saa. Jokatapauksessa senkin jälkeen pitää sit vielä pysyä viikko pari pois jotta on ylipäänsä mitään järkeä jäädä pois.
Ollappa terve niin tämäkin olisi helpompaa! :(

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras tuumii:
Kerhosta voi olla poissa. Mikäs pakko sinne on mennä?

No kuka hullu vain kotona jaksaa könnätä? Ei ole tervettä lapsillekaan moinen..

Voi hitsi, jos jollain tuollainen tilanne että ainoat paikat missä voi olla on koti tai kerho. :(

Mutta ap:lle neuvoisin vaan jäämään kotiin. Kerhoon ehtii vielä myöhemminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Voi hitsi, jos jollain tuollainen tilanne että ainoat paikat missä voi olla on koti tai kerho. :(

toki voi mennä kavereillekin jne..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No ehkei ne nyt ainoat paikat ole missä voi olla. Mutta ajatus oli lähinnä että jos karttelis paikkoja missä on paljon muita. Ja kyllä se tarkottaa myös karttelemaan paikkoja joissa lapsia jotka käy kerhoissa ja koulussa. Eihän siitä omasta kerhosta pois jäämisestäkään muutoin paljon hyötyä ole. "Turvallisinta" lienee tavata muita lapsellisia ulkoilmassa.

Minä ainakin lopetan kerhoilun lapseni kanssa. On sen ikäinen vauva että kaikki lelut menee suuhun joten taudit leviää todella helposti. Kauppaan en myöskään turhaan kuljettele lasta vaan käyn yksin/mies käy. Kipeän oloiset vieraat eivät ole tervetulleita ja turhia kyläilyjä vältämme. Ulkoilemme toki joten raikasta ilmaa saamme ja ihmisiä näemme :)

mä oon miettiny tota samaa.TÄällä ei vielä oo mitää epidemiaa mutta mulla ja lapsilla astma ja oon miettiny että jos ja kun tauti tulee tänne niin kuinkas sitte toimitaan.lapset menee kuukauden päästä päiväkotiin kun mä aloitan työt,sinne on ainaki pakko mennä töiden ajaksi.

Ei ainakaan toistaiseksi ole tarkoitus jättää kerhoa väliin tuon 2-vuotiaan kanssa. Johan siinä kuuppa leviää meiltä kummaltakin jos ei välillä sinne päästä käymään. Meille syntyy piakkoin vauva, joten sitten pidetään kyllä muutenkin vähän taukoa kerhoista ja muista menoista, ei pelkästään tautien takia vaan muutenkin.

Me ei muuten tänä syksynä olla saatu vielä mitään tautia kerhosta eikä muualtakaan, kop kop kop.

Yhteistyössä