Mennäkkö töihin? Vauva kotona

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mennäkkö töihin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mennäkkö töihin?

Vieras
Mulla on 8,5 kuukauden ikäinen vauva. Mulle tarjottiin viikonlopuksi työtä, kaksi vuoroa siis. Menisittekö? Pärjääkö vauva? Isän kanssa olisi, enkä nyt epäile ettei isä pärjää vauvan kanssa vaan imetystä. Vauvalle tarjotaan ruuan kanssa vettä ja syökin kiinteitä jo hyvin.

Kiitos!
Jotenkin vain kun on ollut pitkään kotona, niin tuntuu oudolta lähteä. Ja tuon imetyksenkin takia.. Otin nyt työt vastaan, jos hyvin menee niin sitten säännöllisesti alan tekemään keikkaa viikonloppuisin :) Ja onhan se kivaa päästä välillä muualle, osaa sitten arvostaa kotona oloa viikolla... Vaikka jännittää kyllä mennä.

Apua, nyt mua alkoi jännittää. Lähinnä toi imetysasia. Pitäiskö mun huomenna ostaa pumppu ennen töihin menoa? Ja mulla on huomenna ilta, sunnuntaina aamu eli olen vain yön välissä kotona, syököhän vauva sitten koko yön?! Voi kun joku viisaampi neuvois mua :)

Mä olin töissä 6 viikkoa siitä kun vauva oli sen 8, 5kk, hyvin sujui päivät ilman mua, imetin amulla ennen lähtöä ja seuraavan kerran kun tulin kotiin, imetys jatkui silti vuoteen asti ongelmitta.

No et tietenkään mene töihin vaan öllöttelet yhteiskunnan ja/tai miehesi rahoilla KOTONA niinkuin muutkin kunnon palstaämmät!

Sitäpaitsi, palstalla on yleisesti tiedossa että vauva kuolee välittömästi jos aina niin tärkeä, korvaamaton ja kaiken osaava ÄITI poistuu hetkeksikin paikalta!

img_2172957_1_conan_rofl.gif

Aloitin työt kun vauva oli 8,5kk. Silti osittaisimetän edelleen, nyt hän on 1v8kk. Miksi luulet että imetys tuosta jotenki häiriintyisi? Kun se hyvin sujuu niin ei pikkutauot siihen vaikuta. Eikä tuon ikäinen vauvakaan varmaankaan vielä protestoi. Omallani oli vuoden ikäisenä protesti-vaihe mutta tissi silti kelpasi aina!! Äiti ei vain saanut katsoa päällekään kun söi :D

Olin tuossa vaiheessa kuukauden töissä, tosin suurimmaksi osaksi etätöissä ja osana päivistä isä pystyi tuomaan vauvan lounasaikaan imetettäväksi. Ne päivät, jolloin olin vauvasta koko 8 tuntia erossa oli kyllä aika tuskaa, kun pumppaaminen työpaikan vessassa ei oikein onnistunut. Yksi vessa, jonoa oven takana... Vauva kyllä pärjäsi ihan hyvin kiinteillä, vedellä ja pumpatulla maidolla. Tuttipulloa hän ei syönyt, mutta nokkamukista nestettä meni jonkun verran.

Pystyisikö teillä mies tuomaan vauvan imetettäväksi kerran vuorosi aikana? Se olisi helpoin ja vauva- sekä tissiystävällinen vaihtoehto. Sinulla ei siis ole pumppua eikä kokemusta pumppaamisesta, mutta osaatko lypsää käsin?

[QUOTE="vieras.";29518937]Olin tuossa vaiheessa kuukauden töissä, tosin suurimmaksi osaksi etätöissä ja osana päivistä isä pystyi tuomaan vauvan lounasaikaan imetettäväksi. Ne päivät, jolloin olin vauvasta koko 8 tuntia erossa oli kyllä aika tuskaa, kun pumppaaminen työpaikan vessassa ei oikein onnistunut. Yksi vessa, jonoa oven takana... Vauva kyllä pärjäsi ihan hyvin kiinteillä, vedellä ja pumpatulla maidolla. Tuttipulloa hän ei syönyt, mutta nokkamukista nestettä meni jonkun verran.

Pystyisikö teillä mies tuomaan vauvan imetettäväksi kerran vuorosi aikana? Se olisi helpoin ja vauva- sekä tissiystävällinen vaihtoehto. Sinulla ei siis ole pumppua eikä kokemusta pumppaamisesta, mutta osaatko lypsää käsin?[/QUOTE]

Mulla oli pumppu mutta annoin sen pois koska en saanut sillä mitään irti. Vauvan tuominenkaan töihin syötettäväksi ei onnistu, käsin lypsämistä en ole kokeillut.. Nokkamukista juo jonkin verran vettä ruokailujen yhteydessä, tuttipulloa ei ole ollut käytössä joten siitä ei osaa juoda.

[QUOTE="Bee";29518936]Aloitin työt kun vauva oli 8,5kk. Silti osittaisimetän edelleen, nyt hän on 1v8kk. Miksi luulet että imetys tuosta jotenki häiriintyisi? Kun se hyvin sujuu niin ei pikkutauot siihen vaikuta. Eikä tuon ikäinen vauvakaan varmaankaan vielä protestoi. Omallani oli vuoden ikäisenä protesti-vaihe mutta tissi silti kelpasi aina!! Äiti ei vain saanut katsoa päällekään kun söi :D[/QUOTE]

No mulla ei ole kokemusta poissaolosta vauvan luota noin pitkää aikaa (8h). Siksi en tiedä miten vaikuttaa imetykseen. Toivon siis, että voisin jatkaa imetystä töistä huolimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja mennäkkö töihin?;29518953:
Mulla oli pumppu mutta annoin sen pois koska en saanut sillä mitään irti. Vauvan tuominenkaan töihin syötettäväksi ei onnistu, käsin lypsämistä en ole kokeillut.. Nokkamukista juo jonkin verran vettä ruokailujen yhteydessä, tuttipulloa ei ole ollut käytössä joten siitä ei osaa juoda.

No sitten on varmaan turha pumppua nytkään ostaa. Siellä töissä kiireessä stressatessa tuskin ainakaan saat maitoa herumaan. Minäkään kun en saanut, vaikka kotona onnistui.

Syökö teillä vauva jo reiluja annoksia kiinteitä? Jos syö, niin silloin todennäköisesti maidontuotantosikin on sen verran laantunut, ettei 8 tunnin imetystauko tuota suurempaa tuskaa.

Meillä vauva oli aikamoinen tissitakiainen vielä tuossa vaiheessa, söi kiinteitä vaihtelevasti ja selkeästi se pääruoka oli vielä rintamaito. Mutta kun hän nyt kuitenkin hyvin osasi syödä, niin söi sitten reilummin kun minä olin poissa, eikä tissiä tarjolla. Rintani vaan eivät niin nopeasti sopeutuneet uuteen tilanteeseen, olivat aikamoiset kivipallukat 8 tunnin jälkeen. Mutta ei siitä mitään pahempaa seurannut (rintatulehdus), olipahan vaan aika ikävä olotila viimeiset pari tuntia.

Niin, syö ihan hyvin jo kiinteitä. Ja syö paremmin niitä silloin kun mies syöttää, että varmaan syö ihan hyvin kun olen töissä :)
Ja jos sillee ajattelee, että vauvalla on 5 päivää viikossa jatkuva pääsy tissille ja 2 päivänä töiden vuoksi hieman rajoittuu niin eihän se varmaan ole niin vakavaa, eihän? :)

Alkuperäinen kirjoittaja mennäkkö töihin?;29519002:
Niin, syö ihan hyvin jo kiinteitä. Ja syö paremmin niitä silloin kun mies syöttää, että varmaan syö ihan hyvin kun olen töissä :)
Ja jos sillee ajattelee, että vauvalla on 5 päivää viikossa jatkuva pääsy tissille ja 2 päivänä töiden vuoksi hieman rajoittuu niin eihän se varmaan ole niin vakavaa, eihän? :)

Juu, ei vauvalla ole mitään hätää, varmasti isänsä kanssa nuo päivät menee oikein hyvin. :) Eikä sitäkään tarvitse pelätä, että imetys tuosta häiriintyisi, varsinkaan kun vauva ei edes tuttipullosta juo maitoa sinun poissaollessasi. Ainut mahdollinen ongelma on se, että sinulla on pinkeiden tissien kanssa vähän kurjat oltavat, mutta kyllä vauva sitten korjaa tilanteen kun töistä palaat kotiin. :)

Yhteistyössä