mennäkkö huomenna töihin vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tepa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tepa"

Vieras
Viikko sitten tulin kipeäksi. Aluksi oli pientä lämpöä ja kova kurkkukipu. Jäin kotiin, sillä lapsikin oli kipeänä. Yhden päivän olin töissä ja flunssa paheni niin, että hengitys alkoin välillä ahdistamaan. Yskä on kova ja ääni on erittäin flunssainen ja rasittuu puhumisesta. Lisäksi hengästyn puhuessani. Eilen alkoi postilaatikkoreissulla pistämään rintaan ja sitä onkin sitten jatkunut joka yskäkohtauksella. Lisäksi yskin välillä niin pitkään, että oksennan. Eilen kävin lääkärissä ja crp oli 15, lämpö 37,5 ja keuhkot kuulosti hyviltä ja syke hyvältä, korvat ja poskiontelot kunnossa, mutta erityisesti koska olen raskaana pitäisi herkästi tulla käymään uudestaan jos pahenee. Sairaslomaa ei kirjoittanut, sillä se riippuu tämän päivän olosta ja kun kerran oma ilmoituskin onkäytöss työpaikalla. Nyt kuumetta ei ole, mutta olo on flunssainen ja yskäkohtaukset hurjia, vielä ei rintaan ole pistänyt, mutta edelleenkään en jaksa mitään, hengästyn tullessani yläkertaan/alakertaan ja voimat poissa. Täytyykö tosiaan käydä uudelleen terppakeskuksessa tarkistamassa vai menenkä vain töihin?

[QUOTE="tepa";27710586]Nyt kuumetta ei ole, mutta olo on flunssainen ja yskäkohtaukset hurjia, vielä ei rintaan ole pistänyt, mutta edelleenkään en jaksa mitään, hengästyn tullessani yläkertaan/alakertaan ja voimat poissa. Täytyykö tosiaan käydä uudelleen terppakeskuksessa tarkistamassa vai menenkä vain töihin?[/QUOTE]

No ei tuo minusta mitenkään normaaliltakaan kuulosta. Jos ei jaksa mitään niin jaksaako tehdä töitäkään? Saatko omalla ilmoituksella olla pois miten pitkään tahansa? :O Eikö se yleensä ole se kolme päivää ja sitten lääkärin todistus vai onko työpaikkoja, joissa ei tarvita lääkärintodistusta vaikka olisi pidempikin sairaus kyseessä..?

Töistä saa olla kolme päivä poissa omalla ilmoituksella. Olin alkuviikosta ne kaksi päivää, sitten olin päivän töissä. Torstaina olin äitiysneuvolassa ja sain sairaslomaa loppuviikon, koska en ollut hänen mielestään työkuntoinen. Eilen lääkäri veikkaili keuhkoputkentulehdusta, mutta kuulemma ei halua antaa lääkkeittä suotta, joten tule uudestaan huomenna...

Ei kuulosta kovin terveeltä hommalta, itse en tosiaan lähtisi töihin tuossa kunnossa, enkä välittäisi että työkaverikaan tulee töihin tuollaisena. Riippuuhan se paljon siitä millaista työtä tekee missä kunnossa voi töissä olla, mutta meillä pk:ssa ei olla töissä tuossa kunnossa.

[QUOTE="Vieras";27710605]Mykoplasma, keuhkoputken tulehdus, keuhkokuume...paranisi nopeammin lääkkeillä.[/QUOTE]

Jos CRP 15 niin kyseessä ei ole bakteeritulehdus johon antibiooteista on apua ja virustauteihinhan ei täsmä lääkettä ole vaan oireita helpottavia lääkkeitä. Viikko on loppujen lopuksi lyhyt aika potea flunssaa joten en vielä mitään mykoplasmaa alkaisi epäilemään ja kuuria hakemaan, etenkin jos ap on raskaana. Ap:lle ehkä kannattaisi jäädä reilusti sairastamaan kotiin niin tautikin voisi parantua äkimmin kun tulee levättyä kunnolla. Jos rasittaa itseä niin taudeilla on tapana pitkittyä vaan.

Jää kotiin hyvällä omalla tunnolla. Ilmoita kuitenkin ajoissa työpaikalle.
Ei kannata olla 'työn sankari' ja mennä tartuttamaan tautia toisiin.
drugs_flu_treatment.jpg

"Jos CRP 15 niin kyseessä ei ole bakteeritulehdus"

Mykoplasmaa ei todeta tai suljeta pois CRP-määrityksellä.
http://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo10616.pdf

Se on sitten toinen asia, pitäisikö tiedeyhteisön keksiä mykolle joku muu sopivampi määritys kuin bakteeri.

Yhteistyössä