menkoista

  • Viestiketjun aloittaja mami83
  • Ensimmäinen viesti
mami83
ois mukava tietää millon teillä alkaa synnytyksen jälkeen menkat?
mun poika on jo 7.5kk ja ei menkkoja kuulu...oonko ainut jolla sama tilanne?
ja voiko yhtä helposti tulla raskaaksi vaikka menkat ei ole vielä alkaneet?
imetän vielä aika paljon yöllä ja päivällä!
 
minä83
Mulla taas tuli melkeen heti!!! siks että ehti jälkivuoto loppua ja meni parisen viikkoa niin jo tuli menkat. nyt tyttö on vähän reilu kaks kuukautta ja mulla toiset menkat menossa.... imetin alussa ihan kokonaan, nyt jo joudun antamaan korviketta.... neuvolasta vaan sanovat jälkitarkastuksessa että oletpas sinä hedelmällinen nainen!!!!
joten menkat voi tulla ihan koska vaan. vaikka mä kyllä oon kuullu että kun imettää niin ei pitäs tulla, että se kerää rautavarastoja jos synnytyksessä on menny verta. no mulla meni yli puolet omista veristä (3.7 litraa) että sinänsä olis ollu hyvä ettei heti olis taas alkanu vuotaa... vaikka hemppari onkin jo 142 (pahimmillaan sairaalassa 50)
taitaa olla aika henk. koht juttu tuo menkkojen alkaminen...
 
Mulla esikoisesta ja toisesta menkat alko kuukauden kuluttua synnytyksestä :( Tästä kolmannesta ei varmaan vieläkään olis alkanu (s.7.7.)mutta alotin syömään Cerazetteja ja nyt sitten vuodan :eek: :x \|O Niin ja esikoista täysimetin vaivasen puoltoista kuukautta, toista 5kk ja tätä kolmatta olen nyt täysimettäny reilu 2kk..
 
Mullakaan ei oo vielä alkanu menkat, poika nyt 5kk. En oo kuullukaan mitään tommosta raudan keräys juttua, mulla on tosi alhainen hemoglobiini ja verta meni synnytyksessä melkoisesti. Kertokaa lisää tuosta jos tiedätte. Pitäiskö mun alkaa syömään rautatabletteja? Täysimetin siis 4kk ja nyt kuukausi syöty soseita.
 
Mulla molempien lasten syntymän jälkeen alkanut menkat vasta 8-9 kuukauden kuluttua synnytyksestä. Siis sitten kun vähensin imetystä reilusti. Vuoto oli TOSI runsasta että kantsii varautua jo etukäteen...
 
Jonsu
Minulle menkkoja ei ehtinyt tulla ollenkaan... Imetin esikoista 1v3kk, raskaaksi tulin ku esikoinen oli n.1v., joten toista nyt odotellaan :heart: Luulin kyllä että minulla oli ns. menkat mut ultra paljasti sitten ettei ollut, oli ollut vain joku alkuraskauden pikkuvuoto...
 
äiti20wee
Mulla alkoi menkat 3kk synnytyksestä ja on niin epäsäännölliset ku vaan voi olla.Toista ei ainakaan vielä ole kuulunu mut aika vaikea tulla raskaaksi ku ne menkat on niin epäsäännööliset...Kovasti haluaisin jo toista!!Esikoinen on kohta 7kk...
 
mellum
Mulla alkoi esikoisesta menkat 2viikkoa jälkivuodon loppumisesta eli vajaa 2kk synnytyksestä.. ja imetin esikoista 1v. Noo, siitä aloin oottaa toista 2kk päästä.. Nyt tää kuopus on JO 7kk ja menkkoja ei vielä kuulu.. tein testinkin, mut en ole raskaana.. Mulla näyttänee siltä et toi imetys "suojaa" aiika hyvin raskaaksi tuloa. Eipä kolmannella kyllä mikään kiire olekkaan...........
:D
 

Yhteistyössä