Menkoista ja laihdutuksesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outo

Vieras
Miten voi olla näin, että sitä odottaa oikeen niiden menkkojen alkua :( Menkat kestää mulla liki 2 vkoa, joista eka viikko pelkkää tiputtelua. Ja sit mun paino ei tipu millään. Se tippuu kuukaudessa pelkästään sillä toisella menkkaviikolla ja sen aikana n.2 kiloa ja jumittaa sen koko muun kuukauden!!!!

Onkohan tääkään nyt ihan normaalia :( Syö vaan motivaatiota tämmönen 3 vkon itsensä rääkkääminen ja mitään ei vaan tapahdu vaa'alla...

Jaa-a... vaikea tuohon sanoa mitään. Paljonko painat ja miten syöt? Mulla tuli kuukauden sisään kahdet menkat joista eka oli tiputtelua, tokat jo ihan reilut. Noudattelen karppiruokavaliota melko tiukasti, koska tiputettavaa löytyy. Yleensäkin vhh voi ja tod. näkösesti myös vaikuttaa kuukautiskiertoon, normilaihiksesta ei ole samanlaista kokemusta.

Jos paino ei laske, niin kannattaa pitää ruokapäiväkirjaa ja palata sen ääreen miettimään mitä tekee väärin. Mutta syy voi olla myös aineenvaihdunnallinen, esim. kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kaklia:
Jaa-a... vaikea tuohon sanoa mitään. Paljonko painat ja miten syöt? Mulla tuli kuukauden sisään kahdet menkat joista eka oli tiputtelua, tokat jo ihan reilut. Noudattelen karppiruokavaliota melko tiukasti, koska tiputettavaa löytyy. Yleensäkin vhh voi ja tod. näkösesti myös vaikuttaa kuukautiskiertoon, normilaihiksesta ei ole samanlaista kokemusta.

Jos paino ei laske, niin kannattaa pitää ruokapäiväkirjaa ja palata sen ääreen miettimään mitä tekee väärin. Mutta syy voi olla myös aineenvaihdunnallinen, esim. kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Siis joo menkat on ollut ekan lapsen (8v.) syntymän jälkeen tommoset eli niissä ei oo sinällään mitään normaalista poikkeavaa (tutkittu on, mutta ne vaan on semmoset...). Ihan normaalilla tavalla laihdutan ja lähteehän tota toi n.2 kiloa kuussa eli n.500g viikossa, mutta kun se tosiaan lähtee vaan sillä yhellä vkolla koko kuussa...

Ei ole normaalia että menkat kestää 2 viikkoa. Ja se todellaki vaikuttaa painonpudotukseen. Sun teksti oli aivan kun mun kirjoittama.
Mä kävin homeopaatilla ja sain kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkkeet. Aineenvaihdunta oli myös ihan sekaisin. Sun kannattaa ehdottomasti varata aika homeopaatille tai lääkärille ja selvittää mistä pitkittyneet kuukautiset johtuu. Turvoksissa oleminen 2 viikkoa putkeen ei ole kivaa, kokemusta on..

että ennen menkkoja tulee kehoon turvotusta, mikä laskee menkkojen tultua, jolloin paino saattaa "pudota" tai vaaka ainakin hetkellisesti näyttää vähemmän. Vastaavasti taas ennen menkkoja, ylläri ylläri, vaaka näyttää enemmän, kun sitä turvotusta on.

Alkuperäinen kirjoittaja mulla sama:
Ei ole normaalia että menkat kestää 2 viikkoa. Ja se todellaki vaikuttaa painonpudotukseen. Sun teksti oli aivan kun mun kirjoittama.
Mä kävin homeopaatilla ja sain kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkkeet. Aineenvaihdunta oli myös ihan sekaisin. Sun kannattaa ehdottomasti varata aika homeopaatille tai lääkärille ja selvittää mistä pitkittyneet kuukautiset johtuu. Turvoksissa oleminen 2 viikkoa putkeen ei ole kivaa, kokemusta on..

Mä olen käynyt ihan polilla asti asian tiimoilta. Ei löydy mitään vikaa. Lääkärit tarjoaa ratkaisuksi hormonaalista ehkäisyä, joka sit taas aiheuttaa mulla sen, että vuodan 4 vkoa kuukaudesta :D

Mitä tekee homeopaatti? Sarjassamme tyhmät kyssärit? :D

Yhteistyössä