Menkkaoireet - silti raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aikukkii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aikukkii

Vieras
Auttakaa tyhmää.... Miulla on ihan selvät oireet menkoista, on ollu jo monta päivää. Tädin piti tulla jo sunnuntaina ja mulla on kyllä ihan ollu säännöllinen kierto. No ei ne oo alkanu vieläkään ja oireet kuukautisista jatkuu vaan. Eli tarkoitan tuolla, että mahaa ja selkää särkee, makeaa tekee mieli, vuoto vaan ei ala. Voinkohan olla kuitenkin raskaana? Onko kenelläkään tullu plussa testiin, vaikka kaikki oireet on viitannu vaan ja ainoastaan kuukautisiin??? Vai onko kaikilla ollu jotain muutakin oiretta ja siitä osannut aavistaa raskauden? Hyvät mahikset olis, että olis tärpänny ja oliskin ihanaa, jos mahassa olis sellainen pieni murunen! Testiä en ole tehnyt ja pääsen vasta torstaina apteekkiiin. Auttakaahan jooko!? :)

Aikas usein menkka ja raskausoireet on ihan samankaltaiset!

Esikoisen aikaan olin 100 varma että menkat ne sieltä tulee... tyttöhän sieltä lopulta tuli =D

koita saada aika kulumaan torstaihin, TAI tilaa testejä netistä ;)

Edellinen kirjoitta (Äiti) kirjoitti että menkka- ja raskausoireet ovat usein samankaltaisia.
Kuitenkin monet kirjoittavat menkkaoireikseen juuri kivut, sekä rinnoissa että mahassa. Ymmärrän että nämä voivat olla myös raskausoireita ja ovatkin varsin monella.

Minua on mietityttänyt kun minulla em. oireiden lisäksi menee yleensä maha hieman sekaisin päivää ennen menkkoja. (ilmavaivoja) Tänään on taas niin mukavasti kuplinut mahassa että huomenna kuukautiset taas varmaan saapuvat. Ja tissit turvoksissa muttei erityisen kipeät. Voinko katsoa toivon olevan menetetty taas kerran? Siis yritän kysyä, että eikö muilla ole selkeitä oireita jotka viitaisivat juuri menkkoihin, ei raskauteen??? Kun osa noista oireista on tosiaan niin samoja. Toisaalta tylsää kun taas toiveista huolimatta Menkkaoireet saapuivat, toisaalta säästyypä testit jos noihin luottaa... Ne negat niin masentaa. :(

Toisaalta lähes vuoden yrityksen jälkeen nyt vasta kierto alkaa osoittamaan tasoittumisen merkkejä, ja jos menkat huomenna alkaa, olisi kierron pituus sama kuin kahtena edellisenä kuuna. Kierron tasoittuminen helpottaisi esim. oviksen bongailussa.

Ja juu, en testaa ennen kuin menkat myöhässä, ja lääkärit jo varattu!

Hauskaa juhannusta ja plussatuulia!

Juhuuh!

Eikö muilla tosiaankaan ole selkeitä Menkkaoireita???? Siis muuta kuin noita kipuja?
Mulla alkoi sit menkat juhannuksena kuten ounastelinkin. Vaikka kiertoni on epätarkka, tunnen kyllä milloin juuri menkat on tulossa.( Siis en ole kyllä ollut koskaan raskaana, mutta mielestäni nuo oireet enteilevät aina sitä että menkat alkavat viim. seuraavana päivänä.

Kyselen siksi, kun helpottaisi ehkä muidenkin elo bongata selkeet MENKKAoireet. Kun noi rintojen aristukset yms kuitenkin voi viitata paitsi raskauteen, myös menkkoihin.
Niin moni jo raskautunut kirjoittaa raskauduttuaan "vain tunteneensa" että nyt tärppäsi. Jotenkin itsekin olettaisin että oireet olisi jotenkin erilaisia. (?????)

Sekavaa tekstiä, sorry. Vaan jo vuoden yrittäneenä ilman tärppiä, en jaksa innostua jokaisesta kroppani juilahduksesta. Olin jopa viime kierron niin "kova jätkä" etten tuhlannut yhtään testiä negaan. jee! Se olikin eka kierto! ;)

Ja miten muuten ketjun aloittajalle kävi???

Plussatuulia ja RASKAUSoireita! ;)

Kyllä on aivan selkeät "menkkaoireet" ollut, nyt jo kolmas raskaus aluillaan. Pännii, turvottaa, maha on sekaisin, särkee ja nipistelee jne. Kun menkat jäävät pois, tuntuu kuin ne alkaisivat minä hetkenä hyvänsä: on turpea ja sellainen ikävä olo.

Eipä se muulla selviä kuin testaamalla. (eikä aina sittenkään jos hätäilee) :-)

Ok, kiitti vastauksestasi. Kaikki vaan aina puhuu että on ollu normaaleja menkkaKIPUJA ennen plussakin. Mulla taas ylipäätään on harvakselleen varsinaisia kipuja, muita oireita kylläkin, ajattelin että tavallaan olis niin helppoa jos pystyy tunnistamaan mitkä oireet liittyy nimenomaan menkkojen alkuun, eipä elättele sit turhaa toivoa. Auroran tuntemukset nyt romuttivat tän teorian, mutta mikäs siinä.
Plussatuulia- ja oireita!

No ehkä pelkästään menkkojen kohdalla on ollut tasaisempaa selkä- ja vatsasärkyä (raskaudessa sekalaisia pistelyjä oudoissa kohdissa) ja ehkäpä olen vielä kärttyisämpi ennen menkkoja - sellaista hormonihirviöaikaa. Ennen raskaustestin tekemistä on enempi jännittänyt ja sen takia ollut herkkänä.

Myös lasten lukumäärän kasvaessa minulla ainakin raskausoireet ovat lieventyneet. Tai sitten niitä ei ehdi samalla tavalla pähkäillä kuin esikoisen kanssa. ;-)

Toisilla taas menkkaoireet jäävät yksinkertaisesti pois kun raskautuvat. Olemme kaikki yksilöitä!

Yhteistyössä