Miksi ne vähätkin oireet häviää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janicka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Janicka

Vieras
Eli mulla ei oikeestaan sen erikoisempia oireita oo edes ollu, reilun viikon tais alavatsaa jomottaa ja varsinkin iltasin se oli niin turvonnu ettei meinannu saada oltua saatika nukuttua. Huimausta myös ollu melkein päivittäin. Näistä en vielä osannu silti aatella, että voisin olla raskaana kun mulla saattanu alavatsa olla ennen menkkoja parikin viikkoa kipeä. Noh, tossa loppuviikosta tein pari testiä ja positiivisiahan ne oli molemmat. Ei mitään kirkuvanpunasia viivoja, mutta ihan selkeitä kuitenkin eli sen puoleen ei epäilytä.

Nyt vaan oon erittäin ihmeissäni, kun parin päivän ajan on nuokin kaikki oireet hävinny ja alavatsakin tuntuu taas ihan normaalilta eikä sitä huimaustakaan oo järin ollu... Tää koko juttu on mulle ihan uutta, eli ekaa kertaa sain edes niitä kahta viivaa niihin testeihin. Eli nyt siis kaipaisin kokeneemmilta apua, että onks tää ihan normaalia??? Vai voiko tollaset oireet olla poissa ja palata sitte takas, mahdollisesti pahoinvointien sun muiden kera? Menkoista jos lasketaan, niin nyt olis menossa rv 5+2. Kierrot ollu aina mitä sattuu, eli noihin viikkoihin en ihan sokeesti luota.

Alkuraskauden oireet on yleensä hyvin samanlaisia, mitä oireet siitä, että kuukautiset alkais. Ne voi myös välillä hävitä kokonaan, mutta oireiden häviäminen voi olla merkki myös alkaneesta keskenmenosta. Itse et voi tehdä muuta kuin odottaa.

Yksi keino on tietysti tehdä vielä yksi raskaustesti, jos viiva on vahva, ei varmaan ole mitään syytä huoleen. Itse olen saanut alkuraskauden keskenmenon ja siinä viivat alkoi haalenemaan jo menkkojen poisjäännin aikoihin lähes olemattomiksi, vuoto tuli n. 5+0.

Raskausoireet ovat hyvin yksilöllisiä. En halua mitenkään pelotella, mutta kerron oman tarinani. Vuosi sitten raskausoireeni loppuivat kuin seinään ja tuli tunne ettei kaikki ole hyvin. Menin yksityiselle varhaisultraan ja vauvan sydänääniä ei näkynyt, vaikka olisi pitänyt (rv7). Sikiö ei siis tullut ulos luonnollisesti vuotamalla. Nyt olen raskaana vkolla 9+3 ja oireet ovat olleet voimakkaat alusta saakka. Sydänäänet näkyivät vkolla
8. Mutta siis, raskausoireittesi puute ei välttämättä kerro keskenmenosta. Toiset kokevat oireita enemmän kuin toiset. Esimerkiksi omalla äidilläni alkuraskaus oli ollut oireeton.

Mulla kyllä alkuraskauden oireet vaihtelivat päivästä toiseen. Jos teet uuden testin, niin älä osta tikkua herkimmästä päästä! Muistaakseni avonin eraly detection näyttää plussaa vielä silloin kun se verikokeen perusteella tulos laskettaisiin negaksi.

Eipä ole oireita kuulunu tai näkyny takaisin. Pitäis kait vaan yrittää olla onnellinen oireettomuudestaan ja olla ajattelematta niitä pahimpia syitä miksi ne vähätkin oireet hävisi. Sepä vaan ei ole niin helppoa... En ole vielä päättäny, että testaanko uudestaan. Voi olla, että en voi olla testaamatta. Varasin tänään kuitenkin ajan varhaisultraan, pakko saada jotain vastauksia asioihin.

Hei ap!
Sulla on vasta niin vähän viikkoja, että raskausoireet ehtii vielä moneen kertaan iskeä päälle! Sinuna en yhtään huolisi. Mullakaan ei ollut tossa vaiheessa vielä oireita, vasta rv 6-7 alkoi pahoinvointi, ja vähän myöhemmin väsymys.
Tsemppiä!

nyt 9+6 ja minulta oireet hävisivät pari päivää sitten.. tämä nyt on ehkä liian henkkohtaista mutta kun täällä nimettömänä kirjoitellaan niin uskallan kysyä jos vaikka joku asiasta tietävä osaisi minua valaista: Tämä aika on juuri sitä riskialtteinta, joten olen tutkiskellut jos tiputtelen verta tms. mutta huomasin jotain jota ikinä aikaisemmin ei-raskaanakaan olevana ole tapahtunut, vihertävä "lima" - mitä voi olla? Siis aivan kuin erittäin sakeaa valkovuotoa mutta vihertävää??? vihreä ei todellakaan ole terve väri, voiko kyseessä olla joku tulehdus tai joku tulppa joka irtoaa? (ei siis paljoa, vaan muutaman kerran ja peukalonkynnen kokoinen köntti)Minulla gyne vasta kahden viikon päästä, odotanko siihen asti jos ei muuta tapahdu? kiitos jo vastauksista, ja anteeksi jos yökötin teitä näin yksityiskohtaisella kuvauksella!

Mä en tiedä, vihriä, onko tästä nyt apua, mutta mulla ainakin gyne kuvaili valkovuotoani "ihan vihreäksi" ja diagnoosi oli emätintulehdus. Flagyl-puikkokuurin siihen sain ja jatkohoidoksi maitohappobakteeripuikkoja kun olin juuri tuota ennen joutunut syömään paljon antibiootteja, jotka olivat sitten ilmeisesti tappaneet oman bakteerikantani emättimestä kokonaan. En kylläkään ollut silloin raskaana..

mulla ei ole kauheasti ollut oireita alkuraskaudessa. etomista ja närästystä vain. nyt on alkanut vaivaamaan onko kaikki ok kun ei ole oireita hetkeen tullut. eikä oikein ollutkaan. mites muilla alkuraskaudessa ollut?

Olkaa onnellisia, jos teillä ei ole oireita!

Mulla on jatkuvasti etova olo, kertaakaan en ole oksentanut, mutta siis aamusta iltaan on kuvottava olo eikä mikään ruoka maistu... Pakolla siis syön sellaisia ruokia, mitkä tökkii vähiten :)

Ja tämä jatkuva väsymys on toinen todella ärsyttävä oire, mitään ylimääräistä ei jaksais tehdä ja töissäkin on vähän kuin unessa koko ajan.

Mulla siis menossa rv 9+3 ja tuskin maltan odottaa, että helpottaako nämä oireet siinä rv 12 paikkeilla. Todellakin toivon niin!

Oireettomuus ei ole mikään merkki siitä, että sikiöllä ei olisi kaikki hyvin. Ja jottei asia olisi liian yksinkertainen, niin vaikka sulla olisi kaikki mahdolliset raskausoireet, niin ultrassa saattaa paljastua, että kyseessä on tuulimuna. Eli melkoista salatiedettä tämä on :)

Mulla oli myös hyvin oireeton raskaus aina viikolle 7 jolloin keskenmeno alkoi. Ja nyt uutta raskautta odotellessa todella toivon että seuraavalla kerralla tulisi jotain oireita, vaikka pahoinvointia, mutta olo ainakin olisi varmempi. Tietenkään se oireettomuus ei aina tarkoita pahaa tai oireet hyvää, kuten jo sanottu.

On meitä "erilaisiakin" äitejä. Minulla ei ole ollut raskauksista oikeastaan mitään muita oireita kun n.7 viikolla alkanut väsymys (eikä sitäkään joka raskaudesta) joka on sitten n. vk 16 helpottanut. Ei pahoinvointeja, ei ällötyksiä eikä muutakaan, joten ei se oireettomuus aina ole merkkinä keskenmenosta.

Perjantaina kävin varhaisultrassa ja kaikki näkyi olevan hyvin. Terkkari näki ammattilaisen silmin sykkeen, mä en taviksen silmin sitä mielestäni erottanu ja sitä se terkkarikin sanoi et tuskin ite sitä erotan. Samaan hintaan pääsen tällä viikolla uudestaan, kuulemma käytäntö jos ei syke ekalla kerralla tällaisen taviksen silmin erotu.

Nyt on sitten taas niitä oireitakin ilmestyny kuvioihin. Viikko sitten parina aamuna pieni etova olo varotteli itestään ja nyt loppuviikosta asti se onkin jatkunu pitkin päivää. Tai aluks alko vaivaamaan vasta päivällä mutta nyt alkaa noin viiden minsan päästä kun oon noussu ylös sängystä. Nyt sen sitte uskoo, että eipä ne oireet välttämättä heti ilmesty... Noh, jos joskus vielä oon tässä tilanteessa niin odottelen niitä kuuluisia oireita ihan rauhassa ilman paniikkia. :D

Mulla oli myös hyvin oireeton raskaus aina viikolle 7 jolloin keskenmeno alkoi. Ja nyt uutta raskautta odotellessa todella toivon että seuraavalla kerralla tulisi jotain oireita, vaikka pahoinvointia, mutta olo ainakin olisi varmempi. Tietenkään se oireettomuus ei aina tarkoita pahaa tai oireet hyvää, kuten jo sanottu.

Terve osaisiko joku neuvoa minulla ollut outo olo muutaman päivän ja tänään on tuntunu että oireet on häviämässä ei ole pahoinvointia eikä oikeen muutakaan niin mitähän on tekeillä kannattaisiko minun ottaa lääkäriin yhteyttä.????

Viimeksi muokattu:
No niinhän tämä näyttää menevän, että osa on huolissaan "liiallisista" oireistaan (vatsan arkuus, häiritsevä pahoinvointi jne.) ja osa taas murehtii oireettomuuttaan! :)

Kyllä luonto tietää mitä tekee. Ap:lle vain jäitä hattuun! Älä turhaan stressaa asiasta, johon et voi tällä hetkellä itse vaikuttaa. Keskenmeno tulee tai ei ja aika sen näyttää. Noinkin alussa keskenmeno vain tarkoittaisi sitä, että alkiolla ei ole ollut elämään tarvittavia edellytyksiä.

Itselläni oli ap:n mainitsemia oireita alkuraskaudesta (menkkamaiset vatsakivut ja huimaus), mutta sitten ne jäivät pois hyvin pian. Ei ole ollut mitään oloja tai tiloja. Nyt menossa rv.21 ja nevolan mukaan kaikki oikein hyvin, rakenne ultraa myöten, vaikka selkeitä liikkeitä en ensikertalaisena vielä paljoa tunnekaan ja painoakaan ei ole tullut yhtään. Nyt sentään alkaisi ehkä pientä vatsakumpua näkyä, josta voisi päätellä, että kyllä tässä raskaana ollaan, ja painoindeksi on ollut ennen raskautta 20. Liekkö sitten taaksepäin kallellaan oleva kohtu vaiko mitä?

Nostetaanpa tätä ketjua. Mun pitäisi olla viikolla 7. Takana on yksi kesken mennyt keskenmeno viikolla 8. Olin tuolloin huolissani oireiden häviämisestä, mutta omaa epäilystäni ei otettu neuvolassa vakavasti vaan sanottiin, kaiken varmasti olevan kunnossa. Kuitenkin sikiö oli kuollut viikolla kahdeksan. Viikolla 12 alkoi vähäinen ruskea vuoto, minkä takia menin tutkimuksiin ja tuolloin todettiin, että sikiön sydän ei lyönyt ja koko vastasi viikkoa 8. Keskenmeno ei käynnistynyt, kuin vasta lääkkeillä.

Tässä raskaudessa pahoinvointi alkoi menkkojen pois jäännistä, mutta loppui noin viikon päästä. Oli valkovuotoa, rinnat todella arat ja turvotusta, palelua, onnen tunteita jne. Nyt viikolla seitsemän tuli muutama päivä sitten vatsaan voimakas karmppi vatsassa ja sen jälkeen hillittömiä kuumia aaltoja, mitä minulle aina tulee ennen menkkoja... Tein digitaalisen raskaustestin, ei aamuvirtsasta, mikä näytti että olisin raskaana 5+ viikoilla (tämän tarkempihan testi ei ole), MUTTA nyt pari päivää testin jälkeen ei rinnat ole ollenkaan arat, ei valkovuotoa, kohdunkaula ei tunnut tunnustellessa, turvotus on hävinnyt kokonaan ja minulla on täysin normaali olo, lukuunottamatta sitä, että olen todella kalpea. Peilissä on lakana. Minkäänlaista tunnetta siitä, että raskaushormonit vaikuttaisivat tai lisääntyisivät ei ole.

Nyt on lauantai ja tuskin pääsen mihinkään tutkimuksiin, en kai voi kuin odottaa...

Luin jostain, että raskausoireet kuten pahoinvointi johtuvat siitä, että elimistöllä kestää yksilöllisesti aikaa sopeutua hormoneihin. Luulen, että elimistöni sopeutui suht nopeasti, koska pahoinvointi meni niin äkkiä ohi, mutta ne oireet joiden pitäisi liittyä itse raskautee, kuten rintojen arkuus (rinnat valmistautuu imetykseen) niin niiden puuttuminen ei tunnu oikein normaalilta...

Teen huomenna uuden testin aamuvirtsasta digitestillä, jos tulos ei vastaa viikkoja niin sitten menen maanantaina tutkimuksiin... Huolestuttaa tosi paljon, koska keskenmeno olisi iso pettymys...

Tsemppiä kaikille muille saman ongelman kanssa eläville.

Kiinnostaisi kuulla jos jollain muulla on sama tilanne viikolla 7. Luin myös, että km alkaa yleensä viikolla 7 jos kyseessä on tuulimuna tai kohdun ulkoinen raskaus... Huoh.

Nostetaanpa tätä ketjua. Mun pitäisi olla viikolla 7. Takana on yksi kesken mennyt keskenmeno viikolla 8. Olin tuolloin huolissani oireiden häviämisestä, mutta omaa epäilystäni ei otettu neuvolassa vakavasti vaan sanottiin, kaiken varmasti olevan kunnossa. Kuitenkin sikiö oli kuollut viikolla kahdeksan. Viikolla 12 alkoi vähäinen ruskea vuoto, minkä takia menin tutkimuksiin ja tuolloin todettiin, että sikiön sydän ei lyönyt ja koko vastasi viikkoa 8. Keskenmeno ei käynnistynyt, kuin vasta lääkkeillä.

Tässä raskaudessa pahoinvointi alkoi menkkojen pois jäännistä, mutta loppui noin viikon päästä. Oli valkovuotoa, rinnat todella arat ja turvotusta, palelua, onnen tunteita jne. Nyt viikolla seitsemän tuli muutama päivä sitten vatsaan voimakas karmppi vatsassa ja sen jälkeen hillittömiä kuumia aaltoja, mitä minulle aina tulee ennen menkkoja... Tein digitaalisen raskaustestin, ei aamuvirtsasta, mikä näytti että olisin raskaana 5+ viikoilla (tämän tarkempihan testi ei ole), MUTTA nyt pari päivää testin jälkeen ei rinnat ole ollenkaan arat, ei valkovuotoa, kohdunkaula ei tunnut tunnustellessa, turvotus on hävinnyt kokonaan ja minulla on täysin normaali olo, lukuunottamatta sitä, että olen todella kalpea. Peilissä on lakana. Minkäänlaista tunnetta siitä, että raskaushormonit vaikuttaisivat tai lisääntyisivät ei ole.

Nyt on lauantai ja tuskin pääsen mihinkään tutkimuksiin, en kai voi kuin odottaa...

Luin jostain, että raskausoireet kuten pahoinvointi johtuvat siitä, että elimistöllä kestää yksilöllisesti aikaa sopeutua hormoneihin. Luulen, että elimistöni sopeutui suht nopeasti, koska pahoinvointi meni niin äkkiä ohi, mutta ne oireet joiden pitäisi liittyä itse raskautee, kuten rintojen arkuus (rinnat valmistautuu imetykseen) niin niiden puuttuminen ei tunnu oikein normaalilta...

Teen huomenna uuden testin aamuvirtsasta digitestillä, jos tulos ei vastaa viikkoja niin sitten menen maanantaina tutkimuksiin... Huolestuttaa tosi paljon, koska keskenmeno olisi iso pettymys...

Tsemppiä kaikille muille saman ongelman kanssa eläville.

Kiinnostaisi kuulla jos jollain muulla on sama tilanne viikolla 7. Luin myös, että km alkaa yleensä viikolla 7 jos kyseessä on tuulimuna tai kohdun ulkoinen raskaus... Huoh.

Mulla on nyt menossa 6+ jotain (nopeasti päässälaskettuna, ehh :D) ja oireet loppuivat tuossa perjantaina. Sitä ennen "kuukautisten" ajan vatsakipuja: repäisy ja vihlontasellaisia liikkeessä. Nyt ei mitään, joka viittaisi raskauteen paitsi että kuukautiset 9 päivää myöhässä ja eilen tikutin plussan kuudennen kerran.. Uskon myös, että luonto hoitaa hommansa ja jos km on tullakseen niin sitten se tulee. Se on sitten tarkoitettu niin. Sain tasan vuosi sitten itsekin varhaisen km:n joskus n. 5+3 ja se hoitui ihan itsestään. Ei tarvinut jatkohoitoja yms. No, nyt tietenkin tuntuu, että sieltä se alkio varmaan huuhtoutuu kohta pois, kun ei minkäänlaisia tuntemuksia ole mutta ei tässä auta kuin odotella :) Mielialat kylläkin vaihtelee päivästä toiseen ja joskus sadasosasta toiseen..mutta liekö sekin normaalia naiselämätä ^^

Yhteistyössä