menkkamaiset kivut alavatsalla alkuraskaudessa?

Pakko tulla kysymään heti teiltä jo plussanneilta, että onko kenelläkään ollut vatsassa samanlaisia kivuliaita repäisyjä kuin ennen menkkoja, vaikka testi on plussaa?

Täällä siis tehty tänään positiivinen raskaustesti ja aamu mennyt aivan onnenhuumassa, välillä itkien ilosta ja välillä hyppien riemusta :D Mutta vaivaa kuitenkin nuo alavatsarepäisyt... Nyt tänään niitä ei ole vielä tullut ja eilenkään ei mitenkään hirveästi, mutta on vaan niin pelottavan samantuntuisia kun ennen menkkoja. Joten pakosti mietityttää, että onko normaalia vai kannattaako varautua pahimpaan? Yksi km on jo takana, joten pelottaa kyllä sekin ihan hirveästi... Samaten koko ajan tuntuu kuin jotain valuisi housuun ja täytyy käydä vessassa tarkistuksella, mutta valkkaria ollut onneksi.

Nämä on varmaan ihan hölmöä mietteitä, mutta vaivaa kovin ensiodottajan mieltä... Joten kiitollinen olen jos joku jaksaisi kertoa omista kokemuksista =)
 
Ihan normaalia! Itse ajattelin varmaan viikon "jaahas menkat taitaa olla tuloillaan", ja kas plussahan sieltä tuli. Nyt on sitten menkkajuilinta muuttunut sähäköiksi potkuiksi masussa, rv 28+3 menossa.

Onnea hirmuisesti Alisa. :heart: :heart: :heart:
 
mulla oli raskausviikolla 11+5 samanlaisia kipuja kuin menkkojen aikana ja seuraavana päivänä alkoi hirveä verenvuoto. naistenklinikalla kätilö sanoi, että ei ole mitenkään harvinaista, että tulee ns. menkat raskauden aikana ja suurin osa raskauksista jatkuu normaalisti vuodosta huolimatta. mulla tuli vain tuon yhden kerran vuotoa ja tässä onnellisesti vauvaa odottelen rv 31+3.
 
Kiitos paljon vastauksista ja onnitteluista :flower: :heart:

Ei tätä oikein vielä osaa uskoa todeksi, oltiin jo sillä asenteella, että syksyllä aletaan miettiä tutkimuksiin menoa ja nyt sitten tämä ihana yllätys :D Voi toivon niin kovin, että tämä pieni nyt pysyisi matkassa :heart:
 
Normaalia se on! Esikoinen on vuoden ja muistan niiiiin elävästi juuri tuon tunteen kun sai ravata vähän väliä vessassa peläten pahinta! Mutta on kuulemma niin normaalia, ja positiivistakin tunteilua kun kohtu kasvaa!! Onnea ihan hirmusti!! :flower:

Itse jännittelen tässä olisiko mahdollisesti itselläkin juuri sitä tunnetta alavatsalla, että kohtu siellä aloittelee hirmuista kasvua eikä menkat tuloillaan! :)
 
Pidän kovasti peukkuja vauvakuumeilija, että sinullakin se olisi vauva, joka ilmoittelee itsestään eikä täti =)

Kiitos vielä kovasti kaikille, saitte tämän huolehtijan hieman rauhallisemmaksi :hug:
 
Kyllä helpottaa oloa ku lukee muitten kokemuksia noista kivuista. Ite nimittäin kärsin niistä myös ja se vaivaa mieltä tosi paljon. Ei pääse oikein kunnolla nauttimaan(lue:ei ollenkaan) plussasta kun kokoajan pelottaa noi kivut. Ja nyt siis rv4+2. Äskenki tuntu tuolla vasemmalla puolella muutamien sekunttien ajan ihan ku joku ois kaivanu puukolla tosi syvältä!
 
Sama täällä, rv 6+5, ja juuri 20 minuuttia sitten kävin viimeksi vessassa ihan varmana siitä, että alushousut ovat ihan veressä. Kaksi viikkoa tuntunut siltä. Testi oli kaksi viikkoa sitten negatiivinen, viikko sitten positiivinen. Lisäksi vatsassa painon tuntua, nipistelyä, ja välillä vihlontaa. Olin viime viikon flunssassa, ja jokainen aivastus oli kuin puukko vatsaan!
 
Täällä on kärsitty samoista kovista mahakivuista. Kävin jopa päivystyksessä 4+ viikoilla, kun olin aivan varman kohdun ulkopuolisesta raskaudesta. Panadolia ikävä kyllä meni pari viikkoa päivittäin lääkärin määräyksestä ja sitten kun kävin ekassa ultrassa 5+6 niin kyllä pikkuinen oikeassa paikassa oli :heart: nyt kivut ovat alkaneet vähentyä ja helpottaa, onneksi. Nyt siis 6+4 :heart:
 
varmasti huojentavaa tietää että kaikki ainakin toistaiseksi hyvin! minulla on ultra ensi viikolla, ja jännittää todella paljon, koska edellinen (ensimmäinen) raskauteni todettiin tammikuussa tuulimunaksi. nyt tahtoisin tietää, että minun sisälläni on ihan oikeasti uuden elämän alku.
 

Yhteistyössä