Menkkamainen jomotus


Eli siis olen rv 40+2 ja eilen illalla tuntui parin tunnin ajan alavatsalla sellaista kovaa menkkamaista jomotusta. Olin jo ihan varma, että kohta tulee lähtö, mutta ei...
Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä jomotuksesta? Mistä mahtaa johtua ja enteileekö synnytystä?
 
No ekana tulis mieleen, että vois olla se kohdunsuu, joka alkaa pikkuhiljaa avautumaan... Mulla ainakin tuntui koko avautumivaiheen ajan just sellaista erittäin menkkamaista jomotusta alavatsalla joka sitten paheni pikkuhiljaa. Onnea matkaan!
 
En oo vielä ite synnyttäny, mutta voisin kuvitella sen johtuvan just kohdunsuun pehmentymisestä ja sitte vauvan painosta siinä päällä, menkkojen aikaanhan kohdunsuu pehmenee ja avautuu pikkasen, ja mulla varsinkin tuntuu jomotusta kun rakko on täynnä :p
 
Mullakin on nyt toista vuorokautta jomotellut inhasti, ihan kuin kovia menkkakipuja. Ei ole mitään aaltomaista kipua, vaan semmoista tylsää jumputusta ja jomotusta.. Kaipa se alkaa paikkoja avaamaan, ainakin näin oon meitin toukokuisten ketjusta lukeskellut :p

Vkolla 37mennään
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmelis:
Mullakin on nyt toista vuorokautta jomotellut inhasti, ihan kuin kovia menkkakipuja. Ei ole mitään aaltomaista kipua, vaan semmoista tylsää jumputusta ja jomotusta.. Kaipa se alkaa paikkoja avaamaan, ainakin näin oon meitin toukokuisten ketjusta lukeskellut :p

Vkolla 37mennään
Mulla oli esikoisesta tuota reilut pari viikkoa.. Lisämausteena ihan tuntuvia supistuksiakin, välillä tiheästikin, niin että jo kellosta laskin välejä, mutta aina laantuivat.
Oli ärsyttävää odotella että joko pääsee tositoimiin, mutta aina aamulla heräsin kokonaisena :kieh:
Tais tyttö vaan kiusata, tuli ulos vasta käynnistyksellä rv 41+1..

Nyt rv 36 ja samat tutut jomotukset on alkaneet ja napakoita supistuksia tulee päivittäin. Saas nähdä tavataanko tämä kaveri ennen kesäkuuta vai nöy..
 
harmittaa toisaalta, että peruin sen vikan neuvola lääkärin, nyt en saa kyllä tietää, onko tää jomottelu avannut paikkoja... :eek: Lääkäri on itessään kyllä niin tyhmä ja asiaton, että tuskin edes tajuaa, mitä on katsomassa siellä mun kintujen välissä... :/

Ehkä saan selville sitten, kun alkaa pää pilkottamaan ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mymmelis:
harmittaa toisaalta, että peruin sen vikan neuvola lääkärin, nyt en saa kyllä tietää, onko tää jomottelu avannut paikkoja... :eek: Lääkäri on itessään kyllä niin tyhmä ja asiaton, että tuskin edes tajuaa, mitä on katsomassa siellä mun kintujen välissä... :/

Ehkä saan selville sitten, kun alkaa pää pilkottamaan ;)
Mullakin on 2 lääkäriä ollut ja sitä kolmatta joka ekassa raskaudessa oli loppuvaiheessa, ei nyt sitten toisella kertaa kuulemma olekaan.
Mun järki tosin sanois että se joskus rv20 jälkeinen käynti ollut olis saanut jäädä väliin että sais vähän osviittaa onko tässä loppuvaiheessa ruvennut jo tapahtumaan jotain vai ei.

Että sitä pään pilkistystä täälläkin ootellaan sitten.. :)
 
Mulla lääkäri sanoi jo viimeeksi, että kohdunkaula on hävinnyt ja auki n.1cm.
Sen jälkeen on alkanut olla näitä menkkamaisia jomotuksia yllättävän paljonkin. Ja ne lähinnä iskee aina yöllä, aamullakin saattaa olla vielä "oloja" mutta aina päivää kohti menee pois?
"kipu" säteilee myös reisiin ja alaselkään, sekä välillä tulee sellaista etovaa, pahaa oloa. Onko kenelläkään muulla tätä ilmiötä?
Lisäksi vielä suoli on alkanut pitkästä aikaa toimimaan, joka enteilisi jotain mutta...saa nyt nähdä. Mutta tuo etova olo on kummallista. Tällä hetkellä mennään viikoilla 35+2 :)
 
T-Bird, mulla on just tuommoista, se jomotus menee pitkin selkää, reisiä ja vatsa kyllä pelaa paremmin, kun koskaan, ehkä liiankin hyvin. Mä en vaan usko noihin, että ne mitään kummempaa saa aikaan, varmaan toisilla tuntuu se kypsyminen eri tavalla.

Moon asennoitunut tähän siksi, että ootan ja ootan, että alkais jotain taoahtumaan ja päähän mulla tässä sekoaa kohta :LOL:
 
Mulla menkkamaista jomotusta supistusten kera ollut jo reilun kuukauden, nyt rv 32+2. Viime viikolla todettiin että kohdunsuu jo reilusti sormelle auki ja masu-asukki tosi alhaalla. Kuukausi sitten ei vielä mitään ollut tapahtunut, kohdunsuu oli lujasti kiinni ja napakka. Esikoisella mulla oli samaa ja kohdunsuukin aukeni samaan malliin, mutta kuitenkin syntyi vasta rv 40+2. Luulen, että menkkajomotus siis liittyy juuri siihen avautumiseen, mutta sitä että onko synnytys lähellä, ei tiedä varmaan kukaan =)
 
Mulla ollut jo viikkoja tuota: kova (välillä melkeen kestämätön) menkkajomotus, supistuksia jotka tuntuu alamahalla, alaselässä ja reisissä. Olin jo ihan varma, että kohdunsuu on auki ja hyvää vauhtia ollaan menossa kohti synnytystä. Kipuja on ollut varsinkin öisin, joten paljoa ei tule nukuttua.

No pöh, edellispäivänä lääkärin tarkastuksessa kaikki paikat kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä ihan yhtä paljon kuin ennenkin, eli ei oo vauva tulossa kovillakaan kivuilla :( Pää hajoaa kun saa kestää kovaa kipua ihan turhaan.
 
Mulla on ollut melkein kuukauden sellaista menkkamaista kipua,
varsinkin nykyään sitä on eniten öisin, saattaa olla 4-5 kertaakin koko yön aikana,
mutta ei säännöllisesti, päivällä ei sitten ole niin usein.
Supistukset tuntuu alaselässä välillä todella kipeiltä.
Saa nähdä millon aikoo syntyä.
Viikkoja on nyt 35.
Painaa jo sen verran alaspäin että huh huh :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Mulla lääkäri sanoi jo viimeeksi, että kohdunkaula on hävinnyt ja auki n.1cm.
Sen jälkeen on alkanut olla näitä menkkamaisia jomotuksia yllättävän paljonkin. Ja ne lähinnä iskee aina yöllä, aamullakin saattaa olla vielä "oloja" mutta aina päivää kohti menee pois?
"kipu" säteilee myös reisiin ja alaselkään, sekä välillä tulee sellaista etovaa, pahaa oloa. Onko kenelläkään muulla tätä ilmiötä?
Lisäksi vielä suoli on alkanut pitkästä aikaa toimimaan, joka enteilisi jotain mutta...saa nyt nähdä. Mutta tuo etova olo on kummallista. Tällä hetkellä mennään viikoilla 35+2 :)


Heips!
Mulla kans öisin jomottelee ja etenkin aamulla ylös noustessa...Ruokahalu myös poissa ja juuri sellanen etova olo.. Päivisin ei sitten tapahdu mitään ellei ala ihan rehkimään..

Tänään neuvolassa vielä varmistu että perätilassa vaavi köllöttelee..
:| tai jotenki ihan ihme mutkalla sivuttain..

rv 35+2 menossa :heart:
 

Yhteistyössä