Menkattomuus

• Viestiketjun aloittaja Laura
  • Ensimmäinen viesti
Laura
Hei!

Onko muita, joilla ei ole menkkoja ollenkaan ilman pillereitä? Mulla tuli menkat "omasta takaa" viimeksi joskus alkukeväällä, sitä ennen varmaan 2 vuotta sitten. Kesällä söin pari kuukautta ehkäisypillereitä ja silloin menkat tietenkin tuli. Heinäkuun jälkeen ei ole mitään kuulunut. Eilen jo luulin että ne alkaisivat tai ainakin olivat todella miniminimaaliset. Ihan pikkasen sellasta vaalean ruskeaa tuli ja alavatsassa hieman kipristeli.

Huolestuttaa aina että olen raskaana vaikka aika epätodennäköistähän se ilman menkkoja on.. toki käytetään kondomia kun pillerit ei vaan sovi mulle. Itkin joka asiasta ja koko ajan. Kaikki masensi. Rintoja särki ja sainpa vielä selluliittiakin. Lääkärillä olen käynyt asian takia pari kertaa mutta en ole saanut mitään selvyyttä tilanteeseen. Tämä on kuulemma niin yleistä ettei ultraa voida alkaa tekemään. Pilleriresepti vaan käteen. Eipä tässä oikein voi muuta tehdä kuin raskaustestejä silloin tällöin ja ootella menkkoja.. Olen 22.

Jennie
Kannattaa mennä yksityiselle jos et ole jo käynyt. Terveyskeskuksessa olen kokenut ihan samaa, pilleriresepti käteen ja kiitos hei, ketään ei kiinnosta pätkääkään.

Jennie
Selvästi sun hormoonitoiminta on sekaisin. Olen itse samantyyppisessä tilanteessa, pillereiden lopettamisen jälkeen ei ole menkkoja kuulunut (lopettamisesta on kohta 6 kk).

Terveyskeskuksesta saat keltarauhashormoonikuurin, kun menkat ovat olleet poissa vähintään puoli vuotta. Näin mulle sanottiin. Kävin yksityisellä, jossa ultrattiin ja otettiin hormoonikokeet, halusin varmuuden, ettei mitään ole pahemmin vialla. Nyt sitten kai odotellaan...

pikkumyy
Mulla oli menkat pois reilu kaks vuotta,enne kuin menin lääkärille. Ne kyllä alkoi normaalisti yläasteella, mutta sitten loppuivat.
Lääkärillä käytyä sain e-pillerit. No, kyllähän ne niillä tulivat, mutta tuli sitten paljon muutakin. Rupesin lihomaan, mielialat vaihteli toisesta ääripäästä toiseen, ja niin eespäin.
Haluaisin lopettaa pillerit heti, mutta en uskalla ilman lääkärin lupaa. Ilman pillereitä ei tuu menkkojakaan.

alkuperäinen
Niinpä.. eikö sullekaan tehty ultraa tai jotain tutkimuksia? Mäkin oon jo kaks kertaa lopettanut pillerit noiden sivuvaikutusten takia. Nyt ilman menkkoja. Menkat saa tulemaan pelkällä keltarauhashormonikuurillakin jos ehkäisyyn ei ole tarvetta. Vaikka kai silläkin noita vaikutuksia on.. Oon miettinyt että pystyyköhän sitä koskaan saamaan lapsiakaan ja toisaalta taas pelottaa et oon raskaana kun menkkoja ei tule. Ehkäisyä on kuitenkin aina käytetty eli turhaa kai pelkään..

ilona
Mitä suurinpiiretin maksaa yksityisellä hormonitason mittaus (onko se verikoe?) sekä tuo ultraääni/ muut tutkimukset mitä teille on tehty?

Hemoon lähinnä olisin itse menossa tai ehkä Mehiläiseen. Arvaan että meilläkin päin terveyskeskus tarjoaa lähinnä lämmintä kättä jos sitäkään. Mitään hormonikuuria en edes haluaisi, kun juuri siksi lopetin pillerit että pääsisin hormoneista eroon. (sivuvaikutukset)

Menkat yös kateissa pillereiden lopettamisen jälkeen. Raskaana en ole. Välillä tuntuu ihan kuin "menkkakipua" ensin munasarjojen kohdalla, sitten keskellä alavatsaa, mutta siihenpä se sitten jää... Tosi kummaa.

Yhteistyössä