Koska teillä on alkanut menkat synnytyksen jälkeen? mielenkiinnolla kyselen kun itselläni on synnytyksestä jo 11 vkoa eikä vieläkään mitään osaimetin vain 3 vko. Tahtoisin aloittaa jo pillerit mut minkäs teet :headwall:
Kuulemma voi alkaa vasta vuodenki päästä, tai sitten joillakin alkaa parin kuukauden kuluessa. Mulla olevinaan jo alkoikin, mutta loppui vielä samana päivänä, olen hyvin hämmentynyt. Synnytyksestä 2 kk ja viikko. Silti vatsaa vihloo asiaankuuluvasti. Tuli vaan mieleen, että mahdanko olla uudelleen raskaana... :ashamed:
Mä imetin n.3kk kun maito loppui kuin seinään.sen jälkeen melkein heti alkoi menkat.Parit ekat vähän pitemmällä kierrolla ja nyt jo säännölliset.Yhtä kivuliaat kuin ennenkin.. :x Mielellään ois saanu olla pois pitempäänkin
Mulla alkoi ekat menkat synnytyksen jälkeen pari päivää päälle 2kk synnytyksestä ja kestivät viikon ja pari päivää päälle tiputteli vähäistä vuotoa. Ja samanlaiset menkat oli ku ennen synnytystäkin,ainakin vielä. Tiedä sitten miten muuttuu kuukausien myötä Pillerit aloitin n.kk sitten,enkä odotellu menkkojen alkua..
Meillä tyttö nyt 13kk eikä vieläkään mulla menkkoja =) Tosin imetän vielä. Jos imetyksen lopetuksesta puolessa vuodessa ei ala niin sitten lääkäriin, näin minulle on sanottu.
Mulla alkoi menkat 5kk synnytyksestä, vaikka täysimetin. Ekat menkat oli runsaat, mutta kipuja ei enää ollut! Ennen oli aina sairaan kivuliaat.
Ekojen menkkojen jälkeen oli kaks kuukautta väliä ja luulin jo olevani raskaana. Mutta tulihan ne uudestaan. Imetys varmaan vaikuttaa, etteivät ole vielä säännölliset.
Mulla alkoi menkat 8½ kk synnytyksestä. Täysimetin 5kk asti ja imetän edelleen. Nyt olleet vasta noi ekat menkat, olivat suunnilleen samanlaiset kun ennen raskautta.
Mulla alkoi ekat menkat noin 4vkoa synnytyksestä, tosin en imettänyt enää ja aloitin siinä juuri cerazette-pilsut, jotka saivat varmasti mensut tulemaan..
Mulla tuli yhen päivän tosi vähäistä vuotoa, kun vauva oli 6,5 kk. Lähes täysimetin sillon vielä. Nyt vauveli 7,5kk, menkat alko tänään, vaikuttaa et ois ihan normaalit. Osittaisimetän edelleen, maitoa tulee hyvin, onneksi.
Mulla alkoi reilu 6kk synnytyksestä (täysimetys ja imetystä yhä, tyttö 11kk) ja sen jälkeen onkin erittäin epäsäännöllistä vuotoa, välillä tulee kunnon menkat ja välillä vuodan viikkoja vähän (ei tarvii suojaa käyttää..) Ehkäisyä ei tarvita, kun toivottais kakkosta mutta kierto on hujan hajan.. :/
Alkoi vasta kun olin lopettanut osaimetyksen, lopetuksesta meni kuukausi kun vuoto alkoi.
Kierto suht säännöllinen, mitään hormonaalista ehkäisyä en käytä.