Menkat myöhässä mutta testeillä negaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämilläään??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämilläään??

Vieras
Olen hämilläni. Meillä on ollut todella aktiivistä vauvayritystä kohta 2 vuotta. Viimeiset 4 kuukautta ollaan oltu sillain ihan fiilispohjalta. Olen luopunut jo toiveesta saada lapsi kun ikää tulee koko ajan lisää. Ollaan alettu elämään kuin lapseton pari. Säästöillä on osteltu olemattomia ja ensi talvelle on varattu kahden viikon matka lämpimään.

Kahden vuoden ajat kierrot ovat olleet aina 26-29 päivää. Tässä kierrossa oltiin yhdynnässä kp12. Kaikkien laskelmieni mukaan raskaus ei voisi olla mahdollinen. Nyt kuitenkin jo kp32 eikä kuukautisista tietoakaan.

Alavatsalla ajoittaista vihlontaa mutta ei muuta. Viikko sitten oli kuvottavaa olo useamman päivän ajan. Nyttemmimn satunnaisesti. Olen testannut Acon Early Detection 10:lla tyylipuhtaan negan aamupisuista kp29 ja kp31. Tänään en viitsinut testata.

Mistä ihmeestä voi olla kyse. En oikein jaksa uskoa raskauteen. Koska pitäisi testailla taas. Entä milloin pitäisi hakeutua tohtoriin jos menkat vaan viipyy? Viisaita neuvoja kiitos!

Valitettavasti en voi antaa suoria vastauksia, mutta arveluita kuitenkin. Tai ainakin mitä olen itse miettinyt, koska olen lähes tulokoon samassa tilanteessa. Menossa kp 30/24-27. Kp 25:na testasin Early Detect... testillä haalean plussan. Sen jälkeen muilla testeillä on tullut vaihtelevasti haamuja. Tänään en kertakaikkiaan viitsi testata.

Mutta siis sinun tilanteessasi voi olla kyse vain siitä, että kroppasi kehittää hcg:tä hitaasti ja plussa näkyy vasta myöhemmin. Toivotaan tätä. Jos ette ole olleet yhdynnässä kp 12:n jälkeen, ei oikein voisi luottaa myöhäisempään ovikseenkaan ja sen tuottamaan raskauteen. Joskus tietysti kierto viivästyy millon mistäkin syistä. Onko sinulla mitään käsitystä oviksen ajankohdasta?

Omalla kohdallani näyttää siltä, että kyseessä on kiinnittymisyritys, joka on mennyt mönkään. Muutoinhan plussan pitäisi jo alkaa näkymään, kun kerran kp 25 oli jo 10-testillä nähtävissä. Alkaisi nyt vaan täällä vuoto, niin voisin keskittyä muihin asioihin.

Hei "ei-apuja", monasti raskaustesti bongaa myös oviksen, voisiko haamusi olla sitä vai oletko varma oviksen ajankohdasta?
Ja aloittajalle sanoisin, että on normaalia, että joku kierto ovulaatio jää välistä ja silloin kierto venähtää.

Tietysti toivotaan teillekin positiivista tulosta, mutta nämä mulle ekana tuli mieleen jos mietitään muita syitä.

Kiitos vastauksestasi, ohimennen. Olen kyllä melko varma oviksesta (kp 14-15), vaikken testejä tässä kierrossa käyttänytikään. Selkeät limat ja kivut, niin kuin testatuissa kierroissakin. Oma vika, kun testasin "liian aikaisin". Kouluesimerkki varhaisesta keskenmenosta. Kunhan se vain pääsisi käyntiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ohimennen:
Ja aloittajalle sanoisin, että on normaalia, että joku kierto ovulaatio jää välistä ja silloin kierto venähtää.

Totta. Hiukan vain ihmetyttöö kun olisi eka kerta kahteen vuoteen. Mutta toki mahdollista.

Oviksesta ei ole hajuja kun en enää testaile enkä kipuja tarkkaan muista. Yhdyntää seuranneella viikolla niitä kyllä oli.

Ajattelin että jos menkkoja ei ala näkymään niin testaan uudelleen perjantaina.

raskaustesti ei bongaa ovista, mutta ovistestit voivat usein reagoida raskaushormoniin.

toivottavasti ap:n menkkamyöhästelyyn on se toivottu syy =)
itsellä raskaudet tulleet näkyviin testeihin vasta tosi myöhään. että toivoa on

^ Kylläpä vaan moni raskaustesti näyttää ovulaation selkeänä haamuna testissä, on ihan omaakin kokemusta.

Asiaa selitettiin järkevästi minulle niin, että hcg ja lh ovat lähes identtiset. Herkät raskaustestit (mIU 10-25) havaitsevat myös lh-kohoamista, kun taas ei-niin-herkät testit (mIU 25-50) eivät, koska ovat puhdistetumpia ja havaitsevat vain korkeampia hcg-pitoisuuksia (kun taas herkät havaitsevat pienimmänkin muutoksen).
Vaikee selittää, toivottavasti sai selvää :D

Toivotaan hämillään olevalle kunnon plussaa raskaustestiin nopeasti.

Täällä alkoi menkat tänään, joten melkein tärppi oli siis ilmeisesti kyseessä. Pikkukakkosta tässä yritellään ja nyt sekä ensimmäistä haaveiltaessa raskaustestejä on varmaan eräät kymmenet käytetty. Tämä oli toinen kerta, jolloin pongasin kiinnitysyrityksen, vaikka sanotaan, että valtava prosentti karsiutuu juuri siinä vaiheessa. Mutta testiin saakka niitä en ole siis saanut kuin kaksi kertaa. Onhan se hyvä, että edes yritystä on. Ehkä ensikerralla pötkitään pidemmälle.

Yhteistyössä