Menkat myöhässä - auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Hanna
  • Ensimmäinen viesti
Hanna
Apua!

Tässä tilanne lyhyesti: olen aloittanut suhteen ihanan miehen kanssa ja tunne-elämä on viime kuukauden aikana ollut melkoista myrskyä - noin positiivisella tavalla. Olemme olleet tosi huolellisia ehkäisyn suhteen (kumit käytössä...), mutta nyt mulla on menkat myöhässä 2 päivää, yleensä ne ovat tosi täsmälliset. Olen ihan paniikissa, eihän tässä pitäisi olla pelättävää, mutta hermostuttaa silti. Hermoistako tämä johtuu, onko teillä kokemuksia miten paljon (positiivinenkin) stressi voi myöhästyttää menkkoja?

tytsä
Raskaustestin voi tehdä jo samana päivänä, kun menkkojen olis pitäny alkaa. Ei siinä kahta viikkoa tartte oottaa. Itse tein seuraavana päivänä, kun menkkojen olis pitänyt alkaa ja positiivinen tulos tuli heti.

Anna
Hanna.. Älä välitä. Olen itsekin peräti kaksi kertaa ehtinyt säikähtää toden teolla.

Useamman päivän ehtinyt kuvitella, että olen raskaana kun menkat ollut normaalia enemmän myöhässä. Tein sitten testin ja näytti negaa, eikä mennyt tuntai tai kahta enempää kunnes menkat alkoivat.

Jännä, että miten sitä osaa säikähtää :)

Hanna
Joo, ja minusta on ihan käsittämätöntä tämä mielen ja ruumiin yhteistyö. Kroppa alkaa toimia heti kun mieli helpottuu!

- Ja säikähdys tulee, vaikka miten järjellä tietäisi, että ehkäisy on tosi huolella hoidettu... Naisen elämää tosiaan :)

Yhteistyössä