Menkat mutta silti raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitäs nyt

Vieras
onko muilla ollut vastaavaa...Sain testiin hyvin haalean viivan, kun menkat olivat myöhässä pari päivää mutta vuoto kuitenkin alkoi samana päivänä vähitellen. Seuraavana päivänä vuoto oli jo normaalia aika runsasta. Mutta eilen kolmantena vuotopäivänä vuoto melkein loppui kokonaan,enää tulee satunnaisesti hyvin haaleaavuotoa pyyhittäessä ja tänään aamulla testissä edelleen hyvin haalea viiva. Itse ajattelin että kyseessä olisi kemiallinen raskaus mutta monta kertaa ennenkin sen kokeneena testit ovat olleet aina heti negatiivisia vuodon alettua. Mitähän tämä on, voisinko vielä olla raskaana vai voiko olla kohdunulkoinen raskaus?

Mulle tuli menkat kun söin pillereitä ja olin raskaana. Viidennellä kuulla vasta työterveydestä sain lähetteen labraan jossa tehtiin raskaustestikin, sitä ennen van kysymys "onko tullut kuukautisia" riitti niille kertomaan etten olisi raskaana... oli kyllä elämäni kärsimyssyksy, kun tein todella fyysisesti vaativaa työtä ja olin ihan kamalan kipeä kokoajan, oksentelin kaiket tauot ja illat kotona, jouduin sitten nestetippaankin ja "asiantuntijat" vaan funtsi että onko mulla joku suolistosairaus tms kun ei ruoka pysy sisällä... yhden mielestä mulla oli henkisiä ongelmia siitä että olin töissä :) . Mahakaan ei kasvanut tietenkään, kun laihduin melkein kymmenen kiloa sen oksentelun takia.

Onneksi sain raskauden tultua ilmi siaraslomaa, tosin oksentelu ei loppunut ennenkuin ihan loppuraskaudessa. Lapsi oli onneksi ihan hyvävointinen ja terve kun syntyi. Ja juu, mulle ei noi pillerit oikein tuoneet siis ehkäisytehoa :)

Molemmilla siskoilla oli menkat vaikka raskaana. Toinen oli luultua pidemmällä asian selvittyä. Ja molemmille synty vauva. Seuraa ap tilannetta, aivan hyvin voit olla raskaana vaikka vuotelee.

Olet raskaana, tuulimuna, varhainen keskenmeno ja hormoonia jonkun viikon kehossa. Sinuna oottelisin viikon ja testaisin uudelleen. Jos edelleen näyttää haamua tai viiva vahvistuu ni varaisin ajan varhaisultraan.

haaleana pysyi viiva ja lääkäri tutki hcg hormonin perusteella miten raskaus etenee. ensin nousi normaalisti, mikä loi toivoa, mutta sitten rupesi nousu tyrehtymään.. viikolla 5 ultrakin antoi vielä toivoa kun silloin ei tarvitse vielä näkyä muuta kun ruskuaispussi mutta parin viikon päästä oli vain tyhjää täynnä...oli pitkät viikot odotella ja toiveet niiiin korkealla.

Toivon vuoksesi että saat selvyyden pian, mulle odottelu oli liian pitkä. Kova raskauden toive pitkän yrityksen jälkeen ja tuulimuna useiden viikkojen toivon pilkahduksien jälkeen toivat mulle stressin lauetessa masennuksen ja ahdistuskohtauksia puoleksi vuodeksi...

Ei aina olekaan olkia kohauttamalla ohi vaikka itsekin luulin niin...

Luulin olevani oksennustaudissa, mutta pahoinvointi vain jatkui ja jatkui..tauti ei meinannut hellittää. Oli just ollut runsaatkin menkat, mutta tein "huviksi" testin, koska pahoinvointi ei mennyt ohi. Ekasta lapsesta voin pahoin myös. No testi näytti plussaa heti. Varasin varhaisultran ja siellähän se pieni sydän sykki, olin viikolla 8. Nyt lapsi jo 3v ;) Eli voit hyvinkin olla raskaana!

Yhteistyössä