Menkat keskenmenon jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seiskaseiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

seiskaseiska

Vieras
Mulle tehtiin keskenmenon jälkeen kaavinta, siitä nyt neljä viikkoa, ja odottelen että menkat alkaisi... Voisko joku kertoa että kauanko kestää keskinmäärin ennen kuin menkat tulee? Kiitos etukäteen!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.09.2005 klo 16:01 seiskaseiska kirjoitti:
Mulle tehtiin keskenmenon jälkeen kaavinta, siitä nyt neljä viikkoa, ja odottelen että menkat alkaisi... Voisko joku kertoa että kauanko kestää keskinmäärin ennen kuin menkat tulee? Kiitos etukäteen!

etkös sä ollut meidän maaliskuisten pinossa? :(
jos olet sama seiskaseiska niin olen pahoillani että kävi noin huonosti... itsellänikin ollut keskenmeno ja tuulimuna aikoinaan... kaavinnan jälkeen menkat tosiaan mullakin tuli ihan "ajallaan" ja tuulimuna kaavittiin tämän vuoden maaliskuussa ja kesäkuussa tulin uudelleen raskaaksi, vuosien yrittämisen jälkeen :) toivon sinulle samaa onnea...

:hug:

Missä ne viipyy???? Mulla lääkkeellisestä keskeytyksestä 4 viikkoa, eikä mitään ala kuulumaan. Keväällä samasta hommasta meni 1,5 viikkoa kun alkoivat ja olivat ihan kunnolliset! En odota sillä et pääsis taas yrittämään kun päätettiin pitää taukoa kun on noita koettelemuksia ihan riittävästi tähän vuoteen jo mahtunut mut tietäis vaan et kaikki on hyvin, vaikka jälkitarkastuksessa kaikki olikin kunnossa. Onko muilla tullut pelkoa/tietoista taukoa yrittämiseen keskenmenojen jälkeen?

Heippa, itselläni lääkkeellisestä km aikaa 2 vikkoa ja vieläkin vähän vuotelee..ajattelin, että olisko jäänyt kohtuun vielä jotain, kun edel. kerralla vuoto kesti alle viikon? Jälkitarkastus mulla vasta lokakuun 19, mut täytynee soittaa naistentautien polille jos ei tässä viikonlopun aikana rauhoitu.
Minulla on parhaillaan tutkimukset km menossa ja se kertoo varmasti jatko mahdollisuuksista, muuten en taukoa ajatellut pitää, vaikkakin tämä on henkisestikkin aika raskasta!
Syysterveiset kaikille :)

Itselläni alkoivat "menkat" sitten lauantaina, tasan 7 viikkoa keskenmenosta. Tarina on seuraavanlainen :/ :

Puolen päivän aikaan alkoi koskemaan ihan sairaasti mahaan. Otin pari panadolia, kun ajattelin, että josko ne menkat vihdoinkin sieltä.... 5 minsaa myöhemmin istahdin nojatuoliin ja lorahti. Verta tuli niiiiiinnn perkuleesti, että kaikki oli läpi 5 metrin matkalla. Istuskelin hetken vessassa ja laitoin yösiteen. Kipu oli ... helkkarinmoinen. n. 30 minsaa, niin sidekin oli ihan läpimärkä. Vaihdoin sen muutaman kerran ja sit piti lähteä kaupungille asioille. Ostarille kun pääsin, menin suoraan vessaan ja vaihdoin siteen taas. Otin siellä ollessani pikkasen tuhdimpia tabuja, mutta kipu ei häipyny vasta kuin muutamaa tuntia myöhemmin (ja kipu oli tajuton.. sisulla olen kuitenkin oppinut kaikenlaista kestämään :/ )

Kun tulin kotiin, oli side ollut vaihtamatta pari tuntia. Se oli ihan läpimärkä (yhä yöside) ja farkut yms läpi. Verta tuli paljon enemmän kuin silloin aikaisemmin, kun olisi pitäny (keskenmenon aikoihin). Samoin tuli sellasia karseen kokoisia (peukalonpäätä suurempia? ) hyytymiä.... Tossa vaiheessa ei kyllä enää koskenu niin pahasti, eikä vuotanukaan enää niin paljoa.

Illalla yhdeksän maissa menin suihkuun. Samalla hetkellä lörähti sellanen klöntti lattialle... huusin miestäni katsomaan. Klöntti oli iso ja kamala! Sellanen etusormen mittainen ja paksuinen valkoinen, verinen klippi. Se tuntui ja näytti samalle, kuin jos leikkaat lihaköntistä niitä kalvoja ja käännät rullalle... Piti sitä paperilla vähän puristella :\| . Heitin sen vessanpönttöön. Ei se olisi lattiaviemäriin mahtunutkaan..... Sitten vuotokin alkoi laantumaan.

Jäi vaan mietityttämään, että mikä se oli? Ystäväni (jolla on ollu 3 keskemenoa) epäili, että olisi saattanu olla istukka, joka ei olisikaan tullu pihalle silloin aikaisemmin.... eli jos olisin aikaisemmin käyny lääkärissä, olisivat ehkä laittaneet kaavintaan...

Sellaista siis täällä päin... Harvinaisen karmaiseva kokemus kaikessa oksettavuudessaan.. :( . NYt vuoto on enää menkkojen luokkaa määrällisesti...

Mökö, niin kuin olisin omaa tarinaani viime keväältä lukenut. Joko oot ollu jälkitarkastuksessa? Mulla sanottiin silloin et sinne oli jääny raskausmateriaalia ja poistui tuolloin menkkojen yhteydessä. Nyt tässä viimesessä km:ssä tuli tosissaan se ilmeisesti sitten istukka ulos viikon kuluttua siitä lääkkeellisestä ja vuoto ja kivut loppui siihen. Jälkitarkastuksessa sanottiin et oli taas aivan normaalia. Ja nyt aivan normaalit menkat menossa.

Voimia, kyllä se tästä paivä kerrallaan!!!

Hannis... Minulla oli siis tuosta keskenmenon ensimmäisestä vuotopäivästä menkkojen alkamiseen tasan 7 viikkoa. Parin päivän päästä olisi tarkoitus mennä jälkitarkastukseen. Toivottavasti osaavat jotain siellä selitellä tästä :\| .

Karmaiseva kokemus kaiken kaikkiaan. Jo itsessään keskenmeno oli hermoja raastava. Luulin kaiken olleen jo enemmän tai vähemmän ohi, mutta ei kai sitten....

Kestettävähän tämä on, ei siinä muukaan auta :/ .

Mökö, oliko tämä sun ensimmäinen (ja toivottavasti viimeinen) km vai? Mulla jo kaksi tuulimunaa takana ja tammikuusta ollaan yritetty et yhteensä oon tänä vuonna ollu 18 viikkoa raskaana:(
Tosi yksilöllistä toi menkkojen alkaminen ja jälkitarkastus kun mulla se on ollut neljän viikon kuluttua keskenmenosta. Kierto pysynyt kohdallaan! Paitsi että nää menkat kesti kaksi päivää et ohi on!!!

Hannis...joo... ensimmäinen ja todellakin toivottavasti viimeinen. Olisi myös ollut ensimmäinen lapsi, joten ahdistus on tämänkin vuoksi melkoinen. Uudelleen raskaaksi tuleminen pelottaa vietävästi. Pelkään, että näin käy uudelleen ja uudelleen ja uudelleen.... Että en koskaan voi lasta saada. Eihän sitä tiedä, ennenkuin kokeilee :/ .

Toisaalta emme ole yrittäneet lasta kuin "kuukauden". Jo ensimmäisestä yrityksestä meitä onnisti, mutta sille kävi näin ikävästi(olen 30-vuotias, mutta ihan "vihreä" näissä asioissa =).. siksi täällä ihmettelen)

Menkat loppuivat sitten kolmen valtaisan vuotopäivän jälkeen kuin seinään. Ehdinkin jo miettiä kuinka kauan ja paljon ihminen voi vuotaa "turvallisesti" =) . Toivottavasti tämä kokemus päättyi tähän... toivottavasti :) .

No mutta nyt on sitten jälkitarkastuksessa käyty (yksityisellä erikoislääkärillä). Kaikki ok, vuotoa ei kuulemma enää juuri tule ja paikat ok. Klimppi oli kuulemma jotain kudosta, ei istukkaa, koska raskaustesti on ollut negatiivinen =) .

Mutta kohdusta löytyi useita myoomia. Ne ovat ja eivät ole kohdun sisällä. Ne ovat kohtulihaksessa, eikä niiden pitäisi haitata raskaaksi tuloa. Jos en kuitenkaan puoleen vuoteen tule raskaaksi, pääsen suoraan tutkimuksiin :\| .

Tuulimunakaan se ei ollut, koska minulta on löytynyt sikiökaiku. Tämä siis oli keskenmeno :/ . Nyt sitten saa luvan kanssa taas yrittää...

Juu yhdet menkat olivat 4 vk km jälkeen ja ihmettelinkin . että vähän niukanlaiset ja pientä tiputteluakin jatkui...jälkitarkastuksessa selvisikin, että kohtuun oli jäänyt vähän materiaalia. Ei muuta kuin uudet cytotecit ja nyt kun alkoi toiset menkat km jälkeen (ihme, kun cytotec ei välissä sotkenut kiertoa) nämä tuntuvat olevan normaalit eli aika reippaasti vuotaa ja veren seassa selvästi jotain pientä raskausmatskua.
Toivon ja jännään, että kun ens viikolla on taasen jälkitarkastus, niin saisin "terveen paperit" , että kohtu olisi siisti ja näin välttyisin kaavinnalta...JA PÄÄSISIN TOTEUTTAMAAN TAASEN UUTTA VAUVAUNELMAA \|O

Yhteistyössä