Menkat ja uiti ilman tamponia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uimari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uimari

Vieras
Minulla on kuukautiset neljättä päivää.
Vuoto on niukkaa, neljään tuntiin ei ole tullut mitään.
Voinko siis mennä uimaan tuonne lähirannalle?
Se ei ole sellainen että siellä on paljon väkeä, yleensä olen ainut.
Haluttaisi kovasti päästä uimaan kun muutkin pääsee, kun on niin kuuma.
Tamponia tai kuukuppia ei ole ollut koskaan, ja kauppa on niin kaukana että en jaksaisi sitä politiikkaa rupeta opiskelemaan.
Onko soveliasta mennä uimaan? :(

toki voit ja eihän se nyt haittaa jos joku sinun verivanoissasi joutuu uimaan

Ei hitto!!! Verivanahan sieltä varmaan perässä kulkee ja ulkomailla ei uskaltas haiden vuoksi uida :D Mä oon kans bakteerien vuoksi varovainen noissa uintijutuissa niinkuin pari muutakin ehdotti. Kantsii odotella että menkat on varmasti ohi ennenkuin menee uimaan ettei saa mitään tulehdusta.

Mä kyllä uin oli menkat tai ei. On niin niukat, ettei tasan jää mitään verivanoja. Tampoonin otan pois uinnin ajaksi, muuten se vaan vetistyy. Valkoisia uikkareita en kyllä laittas, mut tummissa voi ihan hyvin uida. Yleensä uin altaisssa, mut voisin mennä luonnonvesiinkin, jos ne ei olis niin turkasen kylmiä ja pimeitä.

[QUOTE="Eee";24280486]Siis ihan tosissanneko luulette, että se tamponi estää järvivettä menemästä emättimeen?[/QUOTE]

Mun mielestä jos ui tamponin kanssa niin just silloin sitä vettä sinne meneekin, kun se pitää sitä jotenkin 'avoimena' ja imee vettä itseensä (ja uintiliikkeissä sitten puristaa sitä pois jokapuolelle, sisään ja ulos verineen päivineen.) siks just pidän tampponia ennen uintia että veret imeytyis siihen, ja sitten otan pois juuri ennen veteen menoa.

Kyllä mä kuitenkin luotan enemmän tähän kuin teihin :D

Usein kysytyt kysymykset - ...Myyttejä ja totuuksia | o.b.®

Voi pyhä yksinkertaisuus ja lähdekritiikki. :D Se on tamponeja markkinoivan yrityksen mainosnettisivu! Sitäpaitsi sielä sanotaan vain: "Voit aivan hyvin uida kuukautisten aikana. Kun käytät tamponia, voit olla varma, ettei kuukautisvuotoa valu veteen! Muista vain vaihtaa tamponi uuteen heti uimisen tai kylpemisen jälkeen."

Tuo alku "Voit aivan hyvin uida kuukautisten aikana." juurikin tukee tässä keskustelussa esitettyjä väitteitä, että ihan hyvin voi uida menkkojen aikana, että ei ole sen pahempaa tulehdusriskiä.

Ja sitten loppuosa "Kun käytät tamponia, voit olla varma, ettei kuukautisvuotoa valu veteen! Muista vain vaihtaa tamponi uuteen heti uimisen tai kylpemisen jälkeen." taas yrittää viekotella kaikki uimarit ostamaan heidän tuotettaan, mikä nyt tietenkin on mainosnettisivun tarkoitus.

Vastauksia tuli vähän sinne ja tänne.
En kyllä usko että vettä pääsee emättimeen sen enempää kuin tamponin kanssa.
Kuten joku sanoihan niin tamponiinhan se vesi juuri imeytyy.
Täällä on 30 astetta lämmintä...

Mulla on ollu kerran menkat tai oikeestaan kaks kertaa mutta toiselle kerralla ne kesti vain päivän.oon 12 vuotias ja en oo koskaan käyttänyt kuukuppia tai tamponia.eli olen menossa kavereitten kanssa hiihtolomalla kylpylään ja pelkään että menkat on justiin silloin.mitä minun pitäisi tehdä?

minulla on koulun uinti perjantaina ja mulla alko menkat ke iltana niin voinko mennä uimaan perjantaina koska kovasti haluaisin? en tiedä uskallanko bakteerie vuoksi. en oo ikinä käyttänyt tampponia niin oon epävarma siitä...:)

"Uimassa voi huoleti käydä kuukautistenkin aikana. Emättimessä ei ole kuukautisten aikana tulehdusriski tavallista suurempi – eli lupa on kuukautistenkin aikana elää aivan tavallista elämää. Jos vuotoa on sen verran, että kuivalla maalla ollessa pidät terveyssidettä tai tamponia, käytät luonnollisesti vedessä ollessa tamponia. Näin kuukautisverta ei pääse uimaveteen. Kun tulet uimasta, vaihda tamponi uuteen tai laita puhdas side."

Väestöliitto.

Yhteistyössä