Menkää ylipainoiset lenkille ja syökää terveellisemmin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niinkuin sanoin, mulle tämmöset oli se viimeinen sysäys aloittaa terveempi elämä. Enkä muuten ole katunut hetkeäkään.

Olin mä ihan terve lihavanakin, mutta vasta nyt hoikempana tietää, millainen ero olossa ja jaksamisessa oikeasti onkaan.

Niin, mutta entisenä lihavan varmaan itsekkin tiedät. Etteivät asiat ole aina 1+1 tuli se sitten lihoamiseen tai laihtumiseen. Eihän sitä tarvitse kuin vähän googlettaa ja lukea laihdutusblogeja niin näkee prosessin kulun sekä kommentteja siitä miltä negatiivinen kannustus tuntuu. En muista lukeneeni kertaakaan, että "voi miten tuo Pentin piikittelevä kommentti sai minut ottamaan itseäni niskasta kiinni".

NIIN totta.
Tai no en mä hoikaksi voi itseäni vielä sanoa, vaikka paino onkin tippunut n. 8 kg parissa kuukaudessa. Mutta ero entiseen on jo huima. Olen paljon pirteämpi, mitä enemmän liikun sitä parempi olo mulla on, ja mässäily ei kiinnosta enää entiseen malliin.

Oikein odotan kesätyötä: saan polkea työmatkat 10 km/päivä, ja ottaa terveelliset eväät töihin. Elokuussa painoa voi olla, ja toivottavasti onkin, 10 kg vähemmän kuin nyt.

Se on ihana tunne, kun entisen ruokariippuvuuden tilalle tulee liikuntariippuvuus :)

Mä kans olen alkanut pyöräillä, viime kesänä lyhytkin matka olisi ollut tuskaa, nyt menee kevyesti vaikka lastenkärryä vetäen :D

[QUOTE="Vieras";23829679]Voi olla, lihavat kun syövät jokaiseen negatiiviseen kommenttiin pari pussia perunalastuja.[/QUOTE]
Ai sepäs kumma,mie en syö.Kestän kyllä negatiiviset kommentit syömättä.Jotkut voikin syödä,oli sitten lihava tai laiha tai normaalipainenkin saattaa alkaa mussuttamaan suruunsa.

NIIN totta.
Tai no en mä hoikaksi voi itseäni vielä sanoa, vaikka paino onkin tippunut n. 8 kg parissa kuukaudessa. Mutta ero entiseen on jo huima. Olen paljon pirteämpi, mitä enemmän liikun sitä parempi olo mulla on, ja mässäily ei kiinnosta enää entiseen malliin.

Oikein odotan kesätyötä: saan polkea työmatkat 10 km/päivä, ja ottaa terveelliset eväät töihin. Elokuussa painoa voi olla, ja toivottavasti onkin, 10 kg vähemmän kuin nyt.

Eilen olit 48kg ja 170cm nyt haluat pudottaa 10 kiloa että vääristynyt kuva itsestäsi on sullakin

[QUOTE="vieras";23829751]Niin, mutta entisenä lihavan varmaan itsekkin tiedät. Etteivät asiat ole aina 1+1 tuli se sitten lihoamiseen tai laihtumiseen. Eihän sitä tarvitse kuin vähän googlettaa ja lukea laihdutusblogeja niin näkee prosessin kulun sekä kommentteja siitä miltä negatiivinen kannustus tuntuu. En muista lukeneeni kertaakaan, että "voi miten tuo Pentin piikittelevä kommentti sai minut ottamaan itseäni niskasta kiinni".[/QUOTE]

No nyt luit tästä topicista kyllä mua harmittaisi jos kaikki mollaisivat ja voisin ehkä laihduttaa sen ansiosta.

[QUOTE="Vieras";23829757]Eilen olit 48kg ja 170cm nyt haluat pudottaa 10 kiloa että vääristynyt kuva itsestäsi on sullakin[/QUOTE]

Mitä viddua?! :D

Eilen taisin kertoa, että olin 168 cm ja 48 kg kun tapasin mieheni. Siitä on 10 vuotta aikaa, ja useampi kilo aikaa myös. Pituuteni on pysynyt kyllä samana.

Myös mulla bmi on yli 25, uin 4 kertaa viikossa yli kilometrin kerrallaan, uinnin cooperin testin mukaan 12 minuuttia ja 500 metriä (ja ikä yli 40 v), olen erinomaisessa kunnossa, ap saa ihan vapaasti käydä hallilla kokeilemassa, miten itselle käy.

Ja kyllä minulla on painoni aiheuttamia sairauksia, mutta tällä hetkellä ei liikunnan lisäksi ole energiaa tehdä asialle muuta. Tätä tilannetta on pohdittu ihan työterveyshoitajan kanssa ja hän oli sitä mieltä, että painon pudottamisen aika on myöhemmin. Mitkä ne syyt on, sitä en julkisella palstalla kerro.

[QUOTE="Heh";23829428]Emmää halua laihtua ettei mun tissit pienene ihan olemattomaksi. Kelpaan näin 13 kg ylipainosenakin miehille :p[/QUOTE]

Ai jaa, mun tissit on jäljellä vaikka laihdutin 18 kg ja olen nyt normaalipainoinen.
Eikä mua kiinnosta kauheesti miesten kiinnostus vaan oma terveys ja hyvinvointi.

[QUOTE="vieras";23829751]En muista lukeneeni kertaakaan, että "voi miten tuo Pentin piikittelevä kommentti sai minut ottamaan itseäni niskasta kiinni".[/QUOTE]

Ei kaikki kirjoita blogeja tai raportoi laihiksiaan palstoilla. Itse pidän ruokapäiväkirjaa, mutta muuten en laihiksen kulusta raportoi yhtään missään. Ja kyllä, jos mielessä kävi repsahtaminen, muistin jonkun saamani huomautuksen ylipainostani ja päätin olla repsahtamatta. "Siinäpäs näette, mihin mä pystyn!"

Mä en ole oikeasti voinut ikinä tämän paremmin, edes hoikempana, bmi on nyt 26.5 suurinpiirtein. Kilot eivät häiritse mua eikä ketään muuta, liikun paljon, mutta myös syön paljon., rakastan lukemista ja opiskelen mielenkiintoista alaa. Bikineihin en kyllä kehtaisi ahtautua. Mua ei haittaa muiden paino eikä oma.

Mutta kertokaa, onko tuon kauhistelun takana ihan aito, vilpitön huoli (terveydestä vai verorahoista?) vai tarve kettuilla, todistaa paremmuuteensa edes jollain keinoin?
Mun näkökulmasta maailmassa olisi monta muuta asiaa mitä lähteä parantamaan ja mihin lähteä vaikuttamaan kuin keskustelupalstojen ylipainoiset mammat.

[QUOTE="Vieras";23829769]No nyt luit tästä topicista kyllä mua harmittaisi jos kaikki mollaisivat ja voisin ehkä laihduttaa sen ansiosta.[/QUOTE]

Okei, no good for u. Mutta sitähän sanotaan et toisen aarre on toisen paska. Negatiivinen kannustus siis toimii joidenkin yksilöiden kohdalla, ilmeisesti etenkin niiden jotka tykkäävät myös antaa negatiivista kannustusta? Itse voisin tämän ketjun pohjalta syödä viisi suklaalevyä, ihan kostoksi.

NIIN totta.

Saako kysyä paljonko painat nykyään?

Eikä mua kiinnosta kauheesti miesten kiinnostus vaan oma terveys ja hyvinvointi.

Samma här...
Ei siippa oo valittanut vaikka kiloja on kymmenen yhteisen vuoden aikana kertynyt. Minä ITSE en vaan pidä peilikuvastani, en tunne oloani kotoisaksi tässä kropassa, ja ajattelen myös terveyttäni.

(ja tissitkin mulla on samaa kokoa mitä ne oli joskus 10-15 kg sittenkin... :) )

Ei kaikki kirjoita blogeja tai raportoi laihiksiaan palstoilla. Itse pidän ruokapäiväkirjaa, mutta muuten en laihiksen kulusta raportoi yhtään missään. Ja kyllä, jos mielessä kävi repsahtaminen, muistin jonkun saamani huomautuksen ylipainostani ja päätin olla repsahtamatta. "Siinäpäs näette, mihin mä pystyn!"

En kai väittänyt, että kaikki julkisesti laihduttaisivat? Mutta jos jotain vertailupohjaa täytyy löytää niin ne löytyvät blogeista ja palstoilta. Suurelle osalle negatiivinen kannustus on kaikkea muuta kuin kannustavaa. Huono itsetunto+ negatiivinen kannustus = lannistunut laihduttaja.

[QUOTE="vieras";23829819]Huono itsetunto+ negatiivinen kannustus = lannistunut laihduttaja.[/QUOTE]

No, itse olen elävä esimerkki päinvastaisesta, joten yleistää et voi.

[QUOTE="vieras";23829869]Totta kai voin yleistää. Vaikea on laskea ääniä jotka eivät kuulu. Mutta, et voi kieltää etteikö negatiivisella kannustuksella voisi olla myös negatiivisia vaikutuksia?[/QUOTE]

En. Minäkään en yleistä.

[QUOTE="vieras";23829866]Ei se niin ollut mutta poistit jo koko viestin[/QUOTE]

Älä jaksa...

En ole poistanut ainoaakaan viestiä moneen viikkoon/kuukauteen.

Tiedän, mitä viestiä tarkoitat. Sitä, missä joku kirjoitti että lihava nainen sai mamun, johon vastasin että 168 cm 48 kg läski sai mamun.

No mä oon saannu kuulla mun liika kiloista aika paljon=)
Oon lihonnu 15kg vuodessa,mutta kukaan ei edes ota kuuleviin korviinsa (siskotkaan),kun sanoin ,ett mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta..Mulle vaan nauretaan,ett siihen on helppo vedota=0

[QUOTE="vieras";23829894]No entäs kun kaikkialla korostetaan positiivisen kannustuksen vaikutusta painonpudotuksen onnistumisessa, niin eikö siitä voisi sitten tehdä johtopäätöstä.. huonoitsetunto+ positiivinen kannustus = onnistunut laihduttaja?[/QUOTE]

Varmasti toimii monillekin. Mutta jos saan taas itsestäni sanoa, niin ei auttanut. Mä tarvitsin kunnon potkun persauksille.

Yhteistyössä