Menittekö imetysaikana piiloon imettämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelee

Vieras
Kysymys nyt varsinkin kaupunkilaisillle joille kaupungilla tms julkisilla paikoilla oleminen arkista. Saanko kysyä, miten ihmeessä voi onnistua niin, että aina voisi jossain piilossa olla ja imetys onnistuisi? :D Tuli parista kommentista mieleen. Mun ei olisi järkeä edes lähteä vuoteen mihinkään tai kutsua ketään, kun aika mälsää oisi vähän väliä rynnätä vessoihin piiloon. Joten onko sellaisia naisia todella olemassa jotka onnistuneet imetyksessä ja piilotelleet onnistuneesti vuoden? :D

En mä vessaan mennyt imettämään mutta rauhallisen paikan valitsin kuitenkin. En missään kauppakeskuksen keskikäytävällä penkillä parin teinin kanssa alkanut syöttää, harkintaa voi käyttää.

En mä menny mihkään piiloon. Jonkun huivin tai rätin pistin kaulan ympärille ja paidankauluksen alas ja tissin vauvan suuhun. Ei siinä mitään ongelmaa ollut, niin pystyi ihan hyvin vaikka kävelläkin.

En oikein ymmärrä miksi ihmeessä joku menisi piiloon imettämään kun imettää voi missä tahansa suht huomaamattakin pienen harjoittelun jälkeen. :) Ketään ei voi häiritä ellei ole vähän sekopää.

[QUOTE="jeij";28426945]kyllä menin piiloon, ei ollut vaikeaa :) nyt vauva 9 kk ja imetän vain kotona, reissussa saa nälkään pilttiä.[/QUOTE]

Et siis ollut koskaan pitkiä aikoja missään?! Vai annoitko nähdä nälkää huutaen kun imetys on kotiasia?

Vessoissa en koskaan imettänyt, "piilossa" kyllä. Halusin taata lapselle ja itselleni yksityisyyden. En myöskään halunnut ärsyttää niitä jotka eivät pidä julkisesta imettämisestä.

[QUOTE="vieras";28426976]Vessoissa en koskaan imettänyt, "piilossa" kyllä. Halusin taata lapselle ja itselleni yksityisyyden. En myöskään halunnut ärsyttää niitä jotka eivät pidä julkisesta imettämisestä.[/QUOTE]

Mitä jos jotakuta ärsyttää julkinen syöminen? Varmasti niitäkin on, älä ärsyttäen syö ulkona!

[QUOTE="a.p";28426974]Et siis ollut koskaan pitkiä aikoja missään?! Vai annoitko nähdä nälkää huutaen kun imetys on kotiasia?[/QUOTE]

luitkos nyt vähän väärin.. Menin piiloon imettämään kun vauva oli pieni, NYT on jo niin iso että nälkään voi tarjota pilttiäkin, joten imetykset hoidetaan kotona lähes aina. ;)

[QUOTE="hmmmmm";28426966]En oikein ymmärrä miksi ihmeessä joku menisi piiloon imettämään kun imettää voi missä tahansa suht huomaamattakin pienen harjoittelun jälkeen. :) Ketään ei voi häiritä ellei ole vähän sekopää.[/QUOTE]

Jos ei yksinkertaisesti halua imettää muiden nähden. Kotonakin imetin makkarissa jos en ollut eksän kanssa kahdestaan.

Mulla ei ollut imetyspaitoja ja tissit oli helvetin isot. Oli isot jo muutenkin ennen raskautta.

[QUOTE="jeij";28426995]luitkos nyt vähän väärin.. Menin piiloon imettämään kun vauva oli pieni, NYT on jo niin iso että nälkään voi tarjota pilttiäkin, joten imetykset hoidetaan kotona lähes aina. ;)[/QUOTE]

Okei. Mihin piilouduit? Miten tuo käytännössä onnistuu? Minun reissut olisi kestäneet ikuisuuden, koska alkuun vauva söi tiheästi ja en olisi esimerkiksi voinut isommin kaupassa käydäkään, ellen sitten olisi rynnännyt ulos ja vessaan imettämään. Miksi piilouduit saanko kysyä?

[QUOTE="vieras";28427025]Jos syö tissejä samalla vilautellen niin saattahan se ärsyttää? :)[/QUOTE]

Katselepa joskus vaatemainoksia joka ikisessä vaatekaupan ikkunassa, mulla näkyy rinnat aivan varmasti vähemmän koko toimituksen aikana kuin niissä! ;) Suosittelen harjoittelemaan jos vaan pystyy, helpottaa elämää vauva-aikana.

En pysty imettämään ilman rintakumia. Ja sen asettelun koen hävettäväksi. Ja kun äiti ressaa niin koko hommasta ei tule hevon veetä. Myös kotona menen toiseen huoneeseen jos miespuolisia vieraita. Jos ollaan jossain kauppakeskuksessa yms niin annan pullosta.

En mene piiloon, enkä laita lapsen naamalle tai rinnan päälle rättiä. Rinnan päältä se revitään pois ja naamalla se ärsyttää. Jos on imetyshuone menen sinne. Kotona ja kyläillessä olen muiden seurassa, en mene yksin toiseen huoneeseen.

[QUOTE="a.p";28427037]Okei. Mihin piilouduit? Miten tuo käytännössä onnistuu? Minun reissut olisi kestäneet ikuisuuden, koska alkuun vauva söi tiheästi ja en olisi esimerkiksi voinut isommin kaupassa käydäkään, ellen sitten olisi rynnännyt ulos ja vessaan imettämään. Miksi piilouduit saanko kysyä?[/QUOTE]

mun vauva oli tissillä n. Tunnin välein, mutta söi ahnaasti ja nopeasti yleensä (alta 5min.) Imetin usein omassa autossa, lastenhoitohuoneessa, sovituskopissa jos ei ollut niihin jonoa (siis en ruuhkissa mennyt varaamaan), joskus myös tavisvessassa jos oli siisti, eihän se mun tissi kuitenkaan saastainen ole enkä tissejä hieronut pytyn reunaan.. ;) Kuulun suihkutisseihin, mulla oli paidat läpimärät ellen tehnyt harsoista kauheeta taitosta rintojen alle, joten se eniten häiritsi. Mutta en myöskään halua että kukaan vieras näkee mun imettävän, tissi vilahtaa aina. Meidän mukelo ei tykkää harsoista pään päällä/rinnan päällä vaan vetää ne pois. Niin ja 4kk iässä aloitti tissillä nautiskelun, söi, päästi irti, tsiigaili ympäristöä jos oli hälinää, söi taas jne. Sillon suljettu koppi oli paras paikka syöttää :)

Katselepa joskus vaatemainoksia joka ikisessä vaatekaupan ikkunassa, mulla näkyy rinnat aivan varmasti vähemmän koko toimituksen aikana kuin niissä! ;) Suosittelen harjoittelemaan jos vaan pystyy, helpottaa elämää vauva-aikana.

En mä ole kokenut, että piilossa imettäminen olisi mulle jotenkin hankalaa.
Ja mä ymmärrän jos julkisesti imettäminen jotain ärsyttää. Varsinkin jos mitään liinaa tms. ei käytetä, vaan sitä maitoa pursuavaa nänniä esitellään "koska se on luonnollinen asia".

Esikoisesta imetin ihan yleisillä paikoilla, esim. kahviloissa ja kotonakin vaikka oli vieraita. Nyt tämän tokan kanssa maitoa tulee aivan liikaa ja imettäminen on sotkuista ja aikaavievää (1-2 tuntia saattaa kestää yksi ruokailu) joten olen sitten mielummin pumpannut ja syöttänyt pullosta. 5 minuutissa saan pumpattua melkein 200 ml, joten menee kätevästi esim. vessassa. Esikoinen söi "siististi" eikä irrottanut otetta rinnasta, tämä toka taas jaksaa imeä ehkä 10 sekuntia ja päästää irti (ja maitoa suihkuaa kaikkialle).

[QUOTE="vieras";28426929]En mä vessaan mennyt imettämään mutta rauhallisen paikan valitsin kuitenkin. En missään kauppakeskuksen keskikäytävällä penkillä parin teinin kanssa alkanut syöttää, harkintaa voi käyttää.[/QUOTE]

Juuri pari päivää sitten imetin siinä kauppakeskuksen keskikäytävällä, kun vieressä sattui olemaan leikkipaikka jolla esikoinen viihtyi. Väitän etteivät teinit huomanneet koko hommaa :)

Yhteistyössä