Menisittekö hautaustoimistoon töihin?

  • Viestiketjun aloittaja mietin...
  • Ensimmäinen viesti
ehkä
Voi olla että asiakaspalvelutaitoni eivät riittäisi siihen. Mä olen nopea ja tehokas enkä semmoinen ymmärtävä empaatti.

Työ voisi kyllä olla mukavaa ja antoisaa.
 
hassua
Mietin tuossa juuri muutama päivä sitten että olisikohan mitään mahdollisuuksia päästä tutustumaan tuohon työhön,vaikkapa työharjoittelun merkeissä.Kiinnostaisi kovasti.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:
mä haluaisin. Oon miettiny pitkään oman hautaustoimiston perustamista, mut mies pitää mua "hieman outona" :whistle:
Minun kaveri juuri perusti.. siksi kyselen kun pyytelee töihin ja siis olen tarjoilija oikealta ammatilta:D :D liekö jotain kursseja yms.pitää käydä jos osallistuu ruumiiden pesuun yms.. en tiiä siis työkuvaani vielä.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira:
En. Mä en ole siinä mielessä hyvillä sosiaalisilla taidoilla varustettu ja hienotunteinen, että soveltuisin tehtävään...
Mä olin takahuoneessa, tekemässä kukkalaitteita ja joskus luuttusin lattioita. :D Niillä oli kukkakauppa samassa. Ne ei antanut mun tehdä surulaitteita, vaikka oisin kyllä tehnyt parempia ku se täti. Sain tehdä häihin asetelmia kun niillä oli myös pitopalvelu.

Ja kylmiössä oli vaan kukkia, ei kuolleita. Kuolleita ei tuotu sinne sisään edes.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muuten kyllä, mutta olisko kovin korrektia jos pientä lastaan surevien vanhempien aikana tirahtais itku?
Minulla on itsellä pieni lapsi joten joudun nieleskelemään itkua silloin, mutta minulla on hyvä kyky pitää tunteen hallinnassa.
 
mantelisuklaa
En menisi. Ja itse asiassa mua on joskus kysyttykin keikkaa heittämään. Ensinnäkin olen sen verran tunteella elävä ihminen, että huonona päivänä saattaisin päästää porun omaisten surua katsellessa. Ja toiseksi, kun se työ ei rajoitu niihin arkkujen esittelyihin tai kukkien väsäämisiin, vaan hauturit myös kuljettavat kuolleita kohteesta toiseen, eli myös esim. hukkuneita, junan alle silpoutuneita tai muita "rumasti kuolleita" ja laittavat niitä vielä arkkuun, eli ei ole hääviä katsottavaa... Lansissa työskennellessä niitä näki ihan tarpeeksi... Ei siinä mitään, kyllä sen oppii ottamaan työnä siinä missä minkä tahansa muunkin, mutta henkisesti tulee olemaan todella raskas ammatti, jos on yhtään tunteikas ihminen. Mutta varma ala se kuitenkin on, eli ei luulis ainakaan kovin äkkiä työt loppuvan. ;)
 
vieras
varmastikaan kaikista ei tuohon työhön olisi. olen itse saanut aivan ihanaa palvelua, todella ammattitaitoista, hautaustoimistossa ja siinä suuren surun keskelläkin vain ihmettelin, miten noin ihania ihmisiä on oikeasti olemassa.
 
kaisa
kysy ensin mitä se sun työnkuva pitäisi sisällään.. eli olisitko toimistolla vastaanottamassa omaisia, tekemässä kirjallisia töitä, esittelemässä arkkuja jne vai kaverina siirtämässä vainajaa arkkuun.
 

Yhteistyössä