Menisitte töihin ettekä sossuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Mitä nyt äkkiä vilkaisin niin mol.fi-sivuilta löytyi pelkästään mun asuinseudulta 10 sivua avoimia työpaikkoja..Silti täällä jengi käy sossustta hakemassa rahaa pesukoneeseen tai muuhun.

Tosi kiva maksaa oma ja teidän eläminen, menisitte töihin niin kuin mäkin. Jos ei sitä oman alan työtä just nyt löydy niin pakkoko on jäädä sohvalle makaamaan, voi sitä jotain muutakin väliaikaisesti tehdä.

Yksi ongelma taitaa olla siinä, että nykyinen tukijärjestelmä ei kannusta pienipalkkaisen työn tekemiseen. Työssäkäynnistä on ehkä satasen tai kahden taloudellinen hyöty, jos sitäkään.

Mene terapiaan. Sinä et maksa mistään muusta kuin tiestä jota käytät ja muusta vähästä infrastruktuurista. Ja "mene töihin" itse. Jonkun muun maksettavaksi. JOku maksaa sinulle siitä että tekisit jotain HYÖDYLLISTÄ! Koeta edes.

Täh, tota mä en voi ymmärtää..mieluummin loisitaan kotona tekemättä mitään elantonsa eteen kuin työtä, jolla saattais ansaista rahaa (vaikka vaan se pari sataa enemmän kuin tuet). Säilyy työkyky, itsekunnioitus ja säästyy yhteiskunnan rahat.

Ja joo, varmasti löytyy tekosyitä ihan kauheesti miksi just itse on tilanteessa jossa ei voi töihin mennä. Kiva kun isovanhemmatkin olis ollut samanlaisia, asuttais vieläkin kaikki päällystämättömien teiden ja soiden keskellä. Ei elämä aina voi olla kivaa eikä aina oo varaa valita.

hohhoijaa... On kyllä munki asuinalueella vaikka kuinka mutta en satu olemaa lääkäri, sairaanhoitaja, en lähäri, tai muutoinkaan suuntautunut terveysalalle.
En ole insinööri enkä elektroniikkasuunnittelija.. En ympäristö-ja laatuinsinööri. En ole opettaja, diakoni enkä tatuoija. Psykologin tutkintoakaan ei sit tullu hankittua.

tos on nyt pieni osa mitä kotikaupungis on hakuses..

Nykyään on aika moneen paikkaan vaaditaan alan koulutus tai ainaki parin vuoden kokemus alalta..

Tosin mul o vakkariduuni ja on töitä mut joskus on kuitenki tullu katottua.

[QUOTE="mä";23427194]Täh, tota mä en voi ymmärtää..mieluummin loisitaan kotona tekemättä mitään elantonsa eteen kuin työtä, jolla saattais ansaista rahaa (vaikka vaan se pari sataa enemmän kuin tuet). Säilyy työkyky, itsekunnioitus ja säästyy yhteiskunnan rahat.

Ja joo, varmasti löytyy tekosyitä ihan kauheesti miksi just itse on tilanteessa jossa ei voi töihin mennä. Kiva kun isovanhemmatkin olis ollut samanlaisia, asuttais vieläkin kaikki päällystämättömien teiden ja soiden keskellä. Ei elämä aina voi olla kivaa eikä aina oo varaa valita.[/QUOTE]

Pitäis siis laittaa alle 2 viikon ikäinen vauva johonkin hoitoon että ite vois käydä töissä? Just joo.

ei ne mene koska: ei haluta muuttaa, ei haluta omien sukulaisten/ystävien luota pois (onhan se kamalaa asua 200km päässä sukulaisista), lapset kärsii kun koulu vaihtuu jne. nämä ne yleisimmät syyt. Mukavampi asua siellä perähikiällä ilman autoa, ajokorttia tai rahaa, viiden lapsen kanssa ja valitella työttömyyttä.

Ennen otettiin lapset kainaloon ja muutettiin työn perässä. Nykyään ihmiset on liian mukavuuden haluisia. Työtä kyllä täällä etelässä riittää pilvin pimein.

Ja mitä helvettiä tekin luulette tuovanne ketjuun kertomalla että olette jo töissä? Tää mammapalstoissa on niin hienoa, ette te ymmärrä maailmaa kuin sen mikä pyörii 5 senttiä oman navan ympärillä..

Itse et ymmärrä että kaikki sossun tukien saajat ei todellakaan ole elämäntapatyöttömiä.

Tosi vatuullista muuten puskea maailmaan lapsi jota ei pysty elättämään itse. Kivaa tulevaisuutta teille, tulee varmaan tosi ruusuista. Maksaakohan sossu sun lapselles sit samat harrastukset vanhemapana kuin luokkakavereille työssäkäyvät vanhemmat? Verorahoista toki :)

Tee vaikka toinenkin, täähän systeemi näyttäis sujuvat oikein kivasti sulle.

ei ne mene koska: ei haluta muuttaa, ei haluta omien sukulaisten/ystävien luota pois (onhan se kamalaa asua 200km päässä sukulaisista), lapset kärsii kun koulu vaihtuu jne. nämä ne yleisimmät syyt. Mukavampi asua siellä perähikiällä ilman autoa, ajokorttia tai rahaa, viiden lapsen kanssa ja valitella työttömyyttä.

Ennen otettiin lapset kainaloon ja muutettiin työn perässä. Nykyään ihmiset on liian mukavuuden haluisia. Työtä kyllä täällä etelässä riittää pilvin pimein.

Nii tehtiin ja siitä syystä mä olen vaihtanut koulua sen 10x ennekuin lukiosta pois pääsin. Käytiin ruotsinki puolella.. Itse en lähtis tohon. Mä olen lama-ajan lapsi ja sillo työn peräs mentiin ihan minne vaan. Mä oon ollu tosi sopeutuvainen ja sosiaalinen lapsi mikä on osaltaan ton mahdollistanu.

[QUOTE="mä";23427295]Tosi vatuullista muuten puskea maailmaan lapsi jota ei pysty elättämään itse. Kivaa tulevaisuutta teille, tulee varmaan tosi ruusuista. Maksaakohan sossu sun lapselles sit samat harrastukset vanhemapana kuin luokkakavereille työssäkäyvät vanhemmat? Verorahoista toki :)

Tee vaikka toinenkin, täähän systeemi näyttäis sujuvat oikein kivasti sulle.[/QUOTE]

No se on hyvä et sä pystyt suunnittelemaan sun elämän niin ettei siihen koskaan tuu mitää yllätyksiä.

No se on hyvä et sä pystyt suunnittelemaan sun elämän niin ettei siihen koskaan tuu mitää yllätyksiä.

Se on näköjään sit luonteesta kiinni kuinka ne yllätykset vaikuttaa elämään. Oma lapsikin oli yllätys eikä se silti mua sossun asiakkaaksi ajanut, hoidin elämäni niin että pystyn perheen elättämään. Ei se helppoa ole, mutta kyllä siihen jokainen kykenee jos haluaa.

Siksi mä en pidä siipeilijöistä, miksi mä näkisin vaivaa ja mun verorahoilla joku muu makaa perse homeessa kotona?

Se on se elämä sellainen kaveri että se saattaa heittää odottamattomia ylläreitä tiensä varrelle. Töissä käyn nyt minäkin, mutta hoitovapaalla ollessani miehen sairaus äityi niin kovaksi että joutui eläkkeelle. Tässä maassa on tunnettua sekin, että päätöksiä saa odottaa kuukauden jos toisenkin, niin juu, silloin mekin jouduttiin apua hakemaan. Nyt onneksi talous tasoittunut, mutta en minä sitä mitenkään häpeile että silloin jouduttiin sossuun turvautumaan.

[QUOTE="mä";23427349]Se on näköjään sit luonteesta kiinni kuinka ne yllätykset vaikuttaa elämään. Oma lapsikin oli yllätys eikä se silti mua sossun asiakkaaksi ajanut, hoidin elämäni niin että pystyn perheen elättämään. Ei se helppoa ole, mutta kyllä siihen jokainen kykenee jos haluaa.

Siksi mä en pidä siipeilijöistä, miksi mä näkisin vaivaa ja mun verorahoilla joku muu makaa perse homeessa kotona?[/QUOTE]
Vastasit tuohon jo itse aiemmin: "Säilyy työkyky, itsekunnioitus ja säästyy yhteiskunnan rahat."

Yhteistyössä