menisitkö oppisopimuksella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ööp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

ööp

Vieras
eli jos olisit työtön etkä akateeminen niin menisitkö töihin oppisopimuksella kiinteistöhuoltajaksi? palkka olis ihan hyvä koulutusajan 1600/kk..
paikka olisin siis erään julkisen organisaation ja palkka tietenkin nousee koulutusajan jälkeen, työpaikka olis 100% varma vaikka tulis mikä lama ja työkin ihan lepposaa, mm. ovien availua, pikku huoltotöitä mitä joka nainen osaa ym.. vähänkuin talonmies:) :D mulle tarjottiin tällasta mutta en oikeen tiedä..tosin mun on pakko hankkia joku koulutus ja tämä tuli suoraan nenän eteen..

mietin vaan et onko tuo niin kovin naisellista työtä :D
toisaalta varmaa ihan mukavaa kun ei tarvitse olla paikallaan ja aika joustavat työajat sinällään ja vaihteleva työ..
mut toisaalta mulla jäi 4v. sitte koulut kesken ku tein 2 lasta ja joku ammatti pakko hankkia, koulun penkkiin aika vaikea lähteä kitkuttaan opinttuella ku lapset niin pieniä 2.v ja 4v. että ei voi samaan aikaa opiskella ja käydä töissä..tämä tarjous tuli ku salama taivaalta ku sanoin miesystävälle et pakko kai hankkia oppisopimuspaikka ei auta muu niin se sano et no hänellä oli sull heti yks tiedossa:D se olis varma nakki että saat sen paikan, tääl kaupungis on muutenki aivan surkea työllisyystilanne..

Kyllä miettisin kaksi kertaa sen jälkeen, kun olen nähnyt mitä tuo homma on. Ystäväni on pienten lasten äiti ja oppisopimuksella kouluttautuu. Käytännössä tekee päivät töitä, illat hoitaa lapsia ja yöt tekee koulutehtäviä. Ei ole herkkua...

Ilman muuta! mene jo! :) Ja miksi ihmeessä se olisi "ei-naisellista"??? Jaa naiset eivät osaa kaikkea, mitä miehetkin? Huoh...Tai jos jotain sellaista olisikin olemassa, miksi et voisi mennä "miehiselle" alalle???Usko itseesi ja omiin kykyihisi! Pystyt mihin vain haluat! Ja nykyisessä maailman taloustilanteessa olet suorastaan ainutlaatuisessa tilanteessa. Varma työpaikka jne...

T: erittäin "miehisessä" ammatissa onnellisesti oleva

Kyllä lähtisin..itellä on kans haaveissa jos oppisopimuksella pääsisi jonnekin jossain vaiheessa.Koulunpenkin kuluttaminen ei vois vähempää kiinnostaa,vaan töihin mieluummin..se siinä vaan on,että ei oo koulutusta..miusta sais muokata haluamansa työntekijän :D

kyllä menisin,ei nykyään ole väliä onko tö naisten vai miesten työ :)

mä mietin tulisko musta maalari vai lähihoitaja........en osaa päättää oppisopimuksella menisin kans jos vaan löytää hyvän työpaikan

no olen sen verran naisellinen ettei tuo olisi mun juttu :)

mutta kuulostaa kuitenkin tosi hyvältä ja jos ala olisi lähempänä mua niin ilman muuta ottaisin paikan vastaan, olen usein miettinytkin oppisopimusta ´omalle alalle´, mutta ehkä joskus tulevaisuudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:
Kyllä miettisin kaksi kertaa sen jälkeen, kun olen nähnyt mitä tuo homma on. Ystäväni on pienten lasten äiti ja oppisopimuksella kouluttautuu. Käytännössä tekee päivät töitä, illat hoitaa lapsia ja yöt tekee koulutehtäviä. Ei ole herkkua...

Tuokin on niin tapauskohtáista paljon niitä tehtäviä tulee. ystäväsi myös on ilmeisesti yh, kun joutuu lapsia niin katsoa että yötkin on valvottava?

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:

Tuokin on niin tapauskohtáista paljon niitä tehtäviä tulee. ystäväsi myös on ilmeisesti yh, kun joutuu lapsia niin katsoa että yötkin on valvottava?

Niin varmaan onkin tapauskohtaista ja alakohtaista myöskin. Ja ei, ystäväni ei ole yh, vaan miehensä tekee pitkää päivää. Ja toisaalta, vaikkei tekisikään kyllä hän haluaa lasten kanssa silti viettää aikaa.

Yhteistyössä