Menisitkö??Mies lupasi maksaa mulle näönkorjausleikkauksen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Näkö ei kamalan huono muuten mutta hajataittoa runsaasti joten ilman laseja en todellakaan pärjää.Eikä piilarit sovi mulle yrityksistä huolimatta!Uskallanko mennä silmäleikkaukseen?Mä pelkään jos leikkaus epäonnistuu!!

Mua ällöttää ajatus silmän leikkaamisesta...
s010.gif

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Näkö ei kamalan huono muuten mutta hajataittoa runsaasti joten ilman laseja en todellakaan pärjää.Eikä piilarit sovi mulle yrityksistä huolimatta!Uskallanko mennä silmäleikkaukseen?Mä pelkään jos leikkaus epäonnistuu!!

Mä oon menossa parin vuoden sisällä. Kuulin tutultani että vain toinen silmä leikataan ja sen avulla toisestakin näkö korjaantuu. Minusta se oli oudointa ja parasta mitä olen pitkään aikaan kuullut. Nykyään ovat yleistyneet rutkasti eikä hintakaan ole enää törkeä. Menisin siis.

Mä kävin viime kesäkuussa (Helsingissä Terveystalo Lauttasaari). Olen ollut ERITTÄIN tyytyävinen. Elämäni paras päätös. Suosittelen lämpimästi.

Kannattaa valita hyvä lääkäriasema, jolla uusin tekologia käytössä. Riskit ovat minimaaliset ja selitetään tarkasti.

Todellakin menisin! Silmät leikataan yksi kerrallaan, joten vaikka jokin menis pieleen (joka on äääääärimmäisen epätodennäköistä) niin ei susta sokea tulis.

Voi, kuinka ihanaa elämä olis ilman laseja! Mä rakastan uimista ja sukeltamista ja v*tuttaa kun veden alla ei näe...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Todellakin menisin! Silmät leikataan yksi kerrallaan, joten vaikka jokin menis pieleen (joka on äääääärimmäisen epätodennäköistä) niin ei susta sokea tulis.

Voi, kuinka ihanaa elämä olis ilman laseja! Mä rakastan uimista ja sukeltamista ja v*tuttaa kun veden alla ei näe...

Kyllä mulla leikattiin molemmat samaan aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
s010.gif

Niin muakin ällötti, mutta menin kuitenkin. Se meni hyvin ja diapam vie jännityksen ja ällötyksen pois oikeesti aika tehokkaasti.

Eläköön kemia :D

Sitten mäkin varmaan uskaltaisin.

Siskon mieheltä on leikattu molemmat silmät ja hyvin meni ja onnistui ihan niinkuin oli suunniteltukin.

s010.gif

Niin muakin ällötti, mutta menin kuitenkin. Se meni hyvin ja diapam vie jännityksen ja ällötyksen pois oikeesti aika tehokkaasti.

Ai sä oot ollu! Kerro kaikki! Paljon sulla oli voimakkuutta?

Joskus leikkaus voi epäonnistua, niin, että leikkauksen jälkeen ei voi käyttää piilolaseja (ja näköä täytyy edelleen korjata laseilla). Sinulla tässä tapauksessa ei tulisi harmia, vaan saisit käyttää vaan kevyempiä laseja.

Hae ensin tietoa erityyppisistä leikkausmenetelmistä ja paikoista, koska tulokset eivät ole yhtä hyviä joka paikassa. Itse menisin johonkin, missä on pitkä kokemus leikkauksista ja hyvät laitteet. Tarjousten perässä ei pidä juosta. Sinulla on vain yhdet silmät.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiedättekö ketään jolla leikkaus olisi epäonnistunut?Entä pärjäävätkö ne tuntemanne ihmiset jotka ovat leikkauksessa käyneet niin ihan ilman laseja?

Se uusin tekniikka, joka on ollut käytössä vasta jotain 3v (IntraLasikPlus) on aika riskitön. Suurin riski on se, että loukkaat silmäsi leikkauksen jälkeen joteinkin. Mutta sekin voidaan korjata.

Jos leikkauksen tulos ei ole toivottu niin leikkaus voidaan uusia.

Tunnen ihmisen joka on sokeutunut vanhalla menetelmällä tehdyn leikkauksen jälkeen kun tippui tuolilta, joten selvitin riskit todella tarkkaan.

Mulla oli jotain -4 molemmin puolin rillit. Näen nykyään paremmin kuin silmälasien kanssa. Eli en tarvitse rillejä todellakaan. Leikkauksesta nyt vuosi ja näkö mitä parhain.

Mä en menisi, kun ikää on jo enempi. Tähän asti olen ajatellut, että leikkaus olisi kaikille nuoremmille hyvä, mutta enää en ole varma. Juttelin juuri viikolla yhden tutun kanssa ja hän oli kuullut yhdeltä leikatulta, että leikkaus vaikutti hämäränäköön. Sitäkään ei tiedä, mitä vuosien päästä tulee. Tiedän kyllä, että monet ovat hyvin tyytyväisiä leikkaukseen, mutta nyt suhtaudun leikkaukseen varauksella toisin kuin viikko sitten. Jos lasien kanssa pärjää hyvin, niin miksi ottaa riskiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
s010.gif

Ai sä oot ollu! Kerro kaikki! Paljon sulla oli voimakkuutta?
Ei ollut paljoa, mutta hajataittoa on vähän. En muista enää hintoja... Mulla oli aika eriparisilmät kumminkin ja hämäränäkö oli paljon huonompi, kuin mitä päivänäkö.

Hyvin onnistui, nykyisin näen ihan hyvin.

Yhteistyössä