menisitko 3 pv:n sairaslomalla töihin jos..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toinen puoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toinen puoli

Vieras
Jos olisit tilanteessa jossa olet saanut sairaslomaa 3pv. pienestä kirurgisesta operaatioasta ja vointisi olis hyvä ni menisitkö töihin ensimmäisen (operaatio pv siis) päivän jälkeen? Vai voisitko vain "lomailla" nuo 2 päivää?

Entä miehesi? Luuletko että hän nauttisi parista lomapäivästä vai säntäiskö töihin heti kun vointi sen sallii?

Mä menisin töihin koska työ on kevyttä toimistotyötä ja jos mä olen poissa, 2 kollegaa tekee munkin työt rääpien, mutta osa kasaantuu kuitenkin odottamaan. Mies menis kanssa töihin mutta eri syystä (on yrittäjä).

Jos operaatiosta toipumassa, olisin joka päivän. Jos olisin vaikka kuumeilusta toipumassa, menisin päivä sen jälkeen kun olo olisi hyvä. Ja siis näin olen tehnytkin.
Mies säntäisi töihin heti kun kynnelle kykenisi vaikka kuinka paljon olisi sairaslomaa jäljellä.

Riippuu työtilanteesta. Jos kiirettä töissä niin menisin koska mun työt kasautuu omalle pöydälle eikä niitä kukaan muu tee. Jos leppoisampi hetki niin varmaan sairastelisin kotona. Ja tod.näk. mies tekisi samoin.

Mulla sama, että menisin jos vain vointi sallisi. Ja meninkin viimeksi jo toisena päivänä, vaikka oli sairaslomaa 3 pvää. Koska töistä poissaolo kostautuu ja saan paiskia sitten kahta kauheammin töitä, jos olen pari päivää pois. Kukaan ei hoida niitä kasautuvia hommia mun puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23894909:
ei ole mitään urbaanilegentaa. jos sulle sattuu jotain, ja olet mennyt töihin kesken sairasloman, niin kaikki vastuu on sinulla itselläsi

Miksi sitten pitäisi mennä töihin kesken sairasloman jos on tervehtynyt aiemmin kuin lääkäri on arvioinnut? Vai pitäisikö sitä käydä sen jälkeen uudelleen lääkärilä?

En oikein usko että ei olisi urbaanilegendaa.

Yhteistyössä