menisikö herne nenään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Williviini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No hyvä kun ei suurmmin enemmistö mieltään pahoittaisi.

Meillä oli ekaa kertaa kaveri pojan kanssa mummolassa, mummon ja ukin kanssa nelistään.
Eikä niille tullut kaikenlaiset asiat mieleen. mutta lapset olivat tyytyväisiä ja innoissaan reissusta.

Menisi ampumisesta koska siitä ei ole koskaan keskusteltu kotona. Sitä kun ei sitten tiedä mitä on ammuttu. Uimisestakin saattaisi mennä, koska poika ei osaa kunnolla uida, siinä ei paljon auttaisi "luvat" jos hukkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Menisi ampumisesta koska siitä ei ole koskaan keskusteltu kotona. Sitä kun ei sitten tiedä mitä on ammuttu. Uimisestakin saattaisi mennä, koska poika ei osaa kunnolla uida, siinä ei paljon auttaisi "luvat" jos hukkuu.

Tarkoitin yleisesti kysyä että miten toimia 11-vuotiaan kanssa.

Minkä ikäisestä pojasta sinä puhut?

No asiaan ei voi vastata ihan vaan että kyllä tai ei, vaan riippuu esim. siitä, osaako poika uida, millaiset vanhemmat pojan kaverilla on (vrt. kiväärinkäytön valvonta) jne jne....

Eka ihan ok, meillä oli ilmakiväärejä useampikin kun olin lapsi ja se oli hauskaa puuhaa mökillä.
Tokasta hermostuisin, jos siis olisi mennyt ilman että mä tiedän asiasta, olkoonkin lupa joltakulta muulta mutta en kyllä ilahtuisi!

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Eka ihan ok, meillä oli ilmakiväärejä useampikin kun olin lapsi ja se oli hauskaa puuhaa mökillä.
Tokasta hermostuisin, jos siis olisi mennyt ilman että mä tiedän asiasta, olkoonkin lupa joltakulta muulta mutta en kyllä ilahtuisi!

Minkä ikäisnen sinust asaisi mennä uimaan yksin/ kaverien kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Athene:
Joo, kyl vetäisin herneet nenään....

Miksi ja mistä syystä ja kuin syvälle ;)

Valitettavasti tosiii syvälle. Aseita en hyväksy missään tapauksessa ja tuo uimajuttu ois ehkä vielä pahempi, kun ei ole ketään aikuisia valvomassa. Minusta ei riitä perusteeksi se, että riippuu siitä miten hyvä uimari kukakin on...voi niillekin sattua. Oon sit varmaan ylisuojelevainen, mut ei mahda mittään! :)

Ensimmäisestä en.Toisesta oman pojan(10v.) kohalla varmasti suuttusin,koska uimataito on heikko.Ja kyllä pitäs pojan ehottomasti tulla lupaa kysymään etenkin jos ei aikuisia lähde mukaan.Ite kyllä penskana tuli käytyä jo paria vuotta aiemmin uimassa kavereiden kanssa...

Joo, kyl vetäisin herneet nenään....

Miksi ja mistä syystä ja kuin syvälle ;)

Valitettavasti tosiii syvälle. Aseita en hyväksy missään tapauksessa ja tuo uimajuttu ois ehkä vielä pahempi, kun ei ole ketään aikuisia valvomassa. Minusta ei riitä perusteeksi se, että riippuu siitä miten hyvä uimari kukakin on...voi niillekin sattua. Oon sit varmaan ylisuojelevainen, mut ei mahda mittään! :)

Minkä ikäinen saisi mennä yksin uimaan?

Tuon asejutun kun kuulin niin arvelin ettei kýseisen pojan äiti tykkää. Mutta tehty kuin tehty eikä sille enään mitään mahda. Aika yllättynyt olen siitä ettei täällä kovin moni siitä kummemmin hernettä vetäs nenuun.

Siis ei ehkä niinkään tuo ikä, vaan se että ilman mun lupaani olisi mennyt, vieraassa paikassa ja mahdollisesti ilman minkäänlaista valvontaa. (Siis jos siellä uimassa ei olisi yhtäkään aikuista paikalla )
Omani on vasta 5v joten en pysty sanomaan että minkä ikäisenä tuun hänet päästämään, riippuu ihan siitäkin mihin suuntaan tuo tuosta menee. ;)

En vetäis kummastakaan. Itse olen ollut mökillä soutelemassa ympäri järveä tuonikäisenä naapurintytön kanssa ja pyörinnyt aamusta iltaan pitkin metsiä, eikä silloin ollut edes kännyköitä =)

Siis ei ehkä niinkään tuo ikä, vaan se että ilman mun lupaani olisi mennyt, vieraassa paikassa ja mahdollisesti ilman minkäänlaista valvontaa. (Siis jos siellä uimassa ei olisi yhtäkään aikuista paikalla )
Omani on vasta 5v joten en pysty sanomaan että minkä ikäisenä tuun hänet päästämään, riippuu ihan siitäkin mihin suuntaan tuo tuosta menee. ;)

Tuolla ollut vaan tapana että muksut ovat menneet rantaan ja siellä sitten kahlailleet keskenään ja polskineet. Ei tullut ukille mieleen ettei päästäisi tätä kaveria sinne. Oli käynty katsomassa miten homma sujuu ja sitten lähtenyt ruuanlaittoon.

Tuolla ollut vaan tapana että muksut ovat menneet rantaan ja siellä sitten kahlailleet keskenään ja polskineet. Ei tullut ukille mieleen ettei päästäisi tätä kaveria sinne. Oli käynty katsomassa miten homma sujuu ja sitten lähtenyt ruuanlaittoon.

Juu ja kaikkihan oli mennyt kivasti, se on pääasia. :)
Tuon veden kanssa mä vaan olisin ehkä erityisen varovainen, jos lapset ovat vielä ihan keskenään.

ampumisesta ei, jos paikalla olevat aikuiset sellaisia että heidän harkintakykyynsä ja huolehtimiskykyynsä luotan.

Uimisesta ei; meidän 10v oli jo viime kesänä 1v vanhemman pojan kanssa kaksin rannassa uimassa, ovat ihan yhtä uimataitoisia kuin vaikka minä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis täh? eikö teidän 11-vuotiaat saa uida ilman aikuisen valvontaa? Itse oon ainakin käynyt 7-vuotiaasta saakka uimassa ilman valvontaa.

Mitä hienoa siinä on, että lapset saa mennä valvomatta?

Sanoinko mä että hienoa? Pointti oli, että mun mielestä tuon ikäiset voi käydä uimassa itsekseen.

Yhteistyössä