menisikö herne nenään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Williviini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei menisi. Edellyttäen tietenkin, että se 11 v on uimataitoinen. Jos ei olisi ja lapseni olisi menossa kaverin mökille, kertoisin kyllä kaverin vanhemmille, että oma lapseni ei osaa uida.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Siis täh? eikö teidän 11-vuotiaat saa uida ilman aikuisen valvontaa? Itse oon ainakin käynyt 7-vuotiaasta saakka uimassa ilman valvontaa.

Mitä hienoa siinä on, että lapset saa mennä valvomatta?

Sanoinko mä että hienoa? Pointti oli, että mun mielestä tuon ikäiset voi käydä uimassa itsekseen.

Et sanonut. Mutta jos se ei ole susta huono asia, niin vois olettaa, että se on susta hieno asia. Mutta jos et ole tullut sitä sen enempää miettineeksi, niin eipä siinä sitten mitään.

olisin käärmeissäni. vaikka on aikuinen paikalla, aseen kanssa voi sattua vahinko. olen törmännyt potilaisiin jotka ovat jopa kuolleet ilmakiväärin laukaukseen.

merenrannassa ei välttämättä auta uimataito. ei tiedä, mitä ties sattuu. vettä voi vetää henkeen hädissään, vaikka osaisikin uida.

olisin käärmeissäni. vaikka on aikuinen paikalla, aseen kanssa voi sattua vahinko. olen törmännyt potilaisiin jotka ovat jopa kuolleet ilmakiväärin laukaukseen.

merenrannassa ei välttämättä auta uimataito. ei tiedä, mitä ties sattuu. vettä voi vetää henkeen hädissään, vaikka osaisikin uida.

Tietysti kyseisen pojan vanhemmat tiesivät, että mummola on meren rannalla...

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:

huono puolustus. se ei anna syytä olettaa, että he myös tietäisivät että lapset menevät kahdestaan rantaan uimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:

huono puolustus. se ei anna syytä olettaa, että he myös tietäisivät että lapset menevät kahdestaan rantaan uimaan.

Ei ollutkaan mikään puolustus ja ukin teksmisiä tai ratkaisuja en tässä ala puolustelemaan tai moittimaan suuremmin. Halusin vaan tietää että miltä muista tuntuisi

Tarkoitinkin että jos tietää menevänsä meren rantaa niin voisihan sitä sanoa että jos poika menee uimaan niin olisi kiva jos siellä olisi aikuinen vahtimassa. Tätä en edes ajatellut aikaisemmin tuli mieleen tuosta sinun vieststäsi..

Mun mielestä sais vanhemmat olla tyytyväisiä, et on pojilla ollut mukava viikonloppu ja et isovanhemmat jaksoivat poikien kanssa touhuta!!
Yhtä hyvin vois vetää herneet nekkariin, jos olisivat saaneet puukolla vuolla tai ihan mistä tahansa, jos sen sorttisia vanhempia on!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mun mielestä sais vanhemmat olla tyytyväisiä, et on pojilla ollut mukava viikonloppu ja et isovanhemmat jaksoivat poikien kanssa touhuta!!
Yhtä hyvin vois vetää herneet nekkariin, jos olisivat saaneet puukolla vuolla tai ihan mistä tahansa, jos sen sorttisia vanhempia on!!!!
Näinpä =) Ja mun mielestä - jos lapsella on kamalasti asioita, joita lapsi ei saa tehdä - vanhempien olisi hyvä näistä asioista kertoa sille aikuiselle, jonka mukaan lapsi on lähdössä. Pitäähän sitä kertoa mahdollisista erikoisruokavaliostakin, ampiaisallergioista jne. Eli jos on esim ehdoton aseiden suhteen, niin sekin on hyvä tehdä selväksi ennenkuin lapsi lähtee mukaan.

Mä luulen, että isovanhemmat eivät ole niin hyvin perillä siitä, miten monenlaisia ehdottomuuksia nykyajan perheillä on. Mummojen ja pappojen kannattaisi ehkä lukea tätä palstaa :D Mä olen asunut ikäni kaupungissa, mutta vietin kaikki lapsuuteni kesät maalla. Ilman vanhempiani. Ekan oman puukon sain, kun olin 4 v. Setäni sen mulle osti ja opetti käyttämään. Vanhempani ovat maalta kotoisin, mutta olivat sen verran jo kaupunkilaistuneet, että hätkähtivät sitä puukkoa. Mutta setäni ilkikurinen ilme naamallaan oli sanonut, että teillähän ei ikinä ole ollut puukko kädessä, eihän? Mihin vanhempani joutuivat toteamaan, että about saman ikäisiä olivat itsekin olleet, kun onkisaalistaan ekoja kertoja perkasivat itse.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Varmasti olivatkin, loppujen lopuksi.

Kyse oli kyllä koko viikosta, ei vain viikonlopusta. :)

Yhteistyössä