J
joulustressi
Vieras
Emme pääse miehen kanssa sopuun joulun vietosta. Minä haluasin olla kaikki pyhät kotona lasten kanssa ja isovanhemmat voisivat käydä meillä halutessaan. Mies taas haluaisi viettää joulun sukunsa kanssa. Tasapuolisuuden nimissä uhrautuisi tapaamaan minunkin vanhempiani, etten pääse valittamaan, että oltiin vain anoppilassa. Haluaisin, että lapsilla olisi rauhallinen joulu omassa kodissa. En tykkää koko joulua mennä sinne tänne mummoloihin. Anoppilan reissuun menee matkan takia koko päivä. Omia vanhempiakaan en välittäisi tavata, koska heidän käsityksensa rauhallisesta joulusta on vähän eri kuin mulla. Hössöttämistä ja kiirettä; äkkiä joulusaunaan, sitten äkkiä syömään, sitten äkkiä avaamaan lahjoja. Viime jouluna sain tahtoni läpi ja olimme vain kotona. Mies ei ilmeisesti ollut tyytyväinen tähän ratkaisuun, koska jaksaa vieläkin valittaa siitä.
Mä en jaksa. Koko joulu ahdistaa jo valmiiksi. Olemme jo nyt tapelleet siitä. että missä vietämme joulun. Anoppilan väki ei suostu meille tulemaan, vaan olettavat, että lähdemme sinne viettämään sukujoulua. Omat vanhempani ehkä tulisivat, mutta sekään ei käy, että tapaamme vain toiset isovanhemmat. Voi kun koko joulu olisi jo ohi
Mä en jaksa. Koko joulu ahdistaa jo valmiiksi. Olemme jo nyt tapelleet siitä. että missä vietämme joulun. Anoppilan väki ei suostu meille tulemaan, vaan olettavat, että lähdemme sinne viettämään sukujoulua. Omat vanhempani ehkä tulisivat, mutta sekään ei käy, että tapaamme vain toiset isovanhemmat. Voi kun koko joulu olisi jo ohi