Menis vaan koko joulu äkkiä ohi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulustressi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joulustressi

Vieras
Emme pääse miehen kanssa sopuun joulun vietosta. Minä haluasin olla kaikki pyhät kotona lasten kanssa ja isovanhemmat voisivat käydä meillä halutessaan. Mies taas haluaisi viettää joulun sukunsa kanssa. Tasapuolisuuden nimissä uhrautuisi tapaamaan minunkin vanhempiani, etten pääse valittamaan, että oltiin vain anoppilassa. Haluaisin, että lapsilla olisi rauhallinen joulu omassa kodissa. En tykkää koko joulua mennä sinne tänne mummoloihin. Anoppilan reissuun menee matkan takia koko päivä. Omia vanhempiakaan en välittäisi tavata, koska heidän käsityksensa rauhallisesta joulusta on vähän eri kuin mulla. Hössöttämistä ja kiirettä; äkkiä joulusaunaan, sitten äkkiä syömään, sitten äkkiä avaamaan lahjoja. Viime jouluna sain tahtoni läpi ja olimme vain kotona. Mies ei ilmeisesti ollut tyytyväinen tähän ratkaisuun, koska jaksaa vieläkin valittaa siitä.

Mä en jaksa. Koko joulu ahdistaa jo valmiiksi. Olemme jo nyt tapelleet siitä. että missä vietämme joulun. Anoppilan väki ei suostu meille tulemaan, vaan olettavat, että lähdemme sinne viettämään sukujoulua. Omat vanhempani ehkä tulisivat, mutta sekään ei käy, että tapaamme vain toiset isovanhemmat. Voi kun koko joulu olisi jo ohi :(

Meillä ratkaistaan vastaavaa asiaa jo tänään niin, että järjestimme jo toisena vuonna peräkkäin juhlavan itsenäisyyspäivänlounaan vanhemmilleni. Jouluaaton vietämmekin sitten ihan vain oman perheen kesken joulurauhasta nauttien.

Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Meillä ratkaistaan vastaavaa asiaa jo tänään niin, että järjestimme jo toisena vuonna peräkkäin juhlavan itsenäisyyspäivänlounaan vanhemmilleni. Jouluaaton vietämmekin sitten ihan vain oman perheen kesken joulurauhasta nauttien.

Hyvä idea. :flower: Harmi ettei enää tänä vuonna ehdi toteuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:

Ihanaa, jos teillä on kaikki yhtä mieltä tästä asiasta. Meillä ongelma on lähinnä se, että haluamme eri asioita ja sopua ei synny.

Tosi ankeeta :hug:
Meillä on niin että miehellä ns onnellisia lapsuus-Joulumuistoja ja siksi haluaa että mentäsi aina sen porukoille Jouluna. Mulla ei niin onnellisia muistoja ja siksi haluan rakentaa itse omia perinteitä ja muistoja omassa kodissa. Anoppi aina pyytää niille. Minä hanaan vastaan. On siellä ihan kivaa mutta oma joulu on aina oma.
Mies on jo monta vuotta suostunut siihen et on oma joulu. :) Olemme siis taas omassa kodissa. Nuorempana oli sellaisia jouluja että esim päivällä miehen sukulaisille maalle kauas, sit anoppi ja mun äiti. Juostiin paikasta toiseen ja sit omaan kotiin. Ei se ole joulua! Jos joutuu juokseen jne.
Joulu on RAUHAN, tyytyväisyyden ja onnellisuuden aikaa! :flower: :hug:

Mä oon myös miettinyt, että kun ens vuonna tulee jo se maaginen 30 vuotta täyteen ja kaksi lastakin on, niin missähän vaiheessa sitä vietetään joulua ihan omassa kodissa? Joka joulu joko minun äitini luo tai anoppilaan. Matkan takia edes päiväselti kyläily pienten kanssa ei oikein onnistu. Miehellä myös meillä se mielipide, että kaupungissa vietetty joulu ei edes ole joulu, niinkuin muutenkaan ei pidä tätä oikein kotinaan kai...

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Tosi ankeeta :hug:
Meillä on niin että miehellä ns onnellisia lapsuus-Joulumuistoja ja siksi haluaa että mentäsi aina sen porukoille Jouluna. Mulla ei niin onnellisia muistoja ja siksi haluan rakentaa itse omia perinteitä ja muistoja omassa kodissa. Anoppi aina pyytää niille. Minä hanaan vastaan. On siellä ihan kivaa mutta oma joulu on aina oma.
Mies on jo monta vuotta suostunut siihen et on oma joulu. :) Olemme siis taas omassa kodissa. Nuorempana oli sellaisia jouluja että esim päivällä miehen sukulaisille maalle kauas, sit anoppi ja mun äiti. Juostiin paikasta toiseen ja sit omaan kotiin. Ei se ole joulua! Jos joutuu juokseen jne.
Joulu on RAUHAN, tyytyväisyyden ja onnellisuuden aikaa! :flower: :hug:

Just niin. Omia perinteitä ja muistoja. Niitä juuri haluaisin, mutta en kai tänäkään vuonna saa. Huokaus. En taida viettää koko joulua ollenkaan. Mitä sitä sitten väksin, kun mikään ei kelpaa miehelle.

Yhteistyössä