Menikö teillä synnytyksessä jotain "pieleen"?

AnniHelena
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Joo, kahdesta sain piccolo pullon kuoharii jo salissa kätilöltä, sittemmin en mitään.. |O
Juodaanko alkoholia nykyään jo synnytyssalissakin!!!?
Joo, mulle kätilö toi ihan kunnon konjakin (en pyytänyt mitään), ihan mielelläni sen join vaikka en normisti siitä tykkääkään, tuli vähän vahvempi olo.



 
Ekasta meni pieleen se, että olikin otsatarjonnassa ja repesin aika pahasti (ei tiedetty tästä ennenkuin ponnistusvaiheessa) ja vauva tuli selkä mun selkää vasten, eikä toisinpäin. Kakkosen kanssa ihan ongelmaton synnytys, kolmonen oli kuolla kun olin vasta 7cm auki, sydänäänet loppuivat kokonaan ja kiidätettiin hätäsektioon, luojan kiitos vauva selvisi hengissä. Periaatteessa siis kaikki menneet hyvin, kun on tuloksena ollut elävät vauvat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi jee:
Teidänkin päivää piristäisi, jos ihan vaikka porukalla keksisitte vaihteeksi jonkun muun ammattiryhmän pilkattavaksi.. Miten ois vaikka perhepäivähoitajat, entäs opettajat tai vaikka kynttiläkutsujen pitäjät.. Aivoriihi vaan käyntiin.
Ei täällä mitään ole haukuttu saati pilkattu..
Kokemuksia vaan vaihdetaan!!
:wave:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Joo, kahdesta sain piccolo pullon kuoharii jo salissa kätilöltä, sittemmin en mitään.. |O
Juodaanko alkoholia nykyään jo synnytyssalissakin!!!?
Joo, mulle kätilö toi ihan kunnon konjakin (en pyytänyt mitään), ihan mielelläni sen join vaikka en normisti siitä tykkääkään, tuli vähän vahvempi olo.
Saiskohan siellä vetäistä savutkin synnytyksen päätteeksi? Minä kun en tuosta alkoholista piittaa.
Niin, no ei varmaan, koska TUPAKOINTI on kauhein asia maailmassa.

 
Hmm no mitä kaikee siihen voi luetella :D ?

1)
-poika ei meinannu mahtua
-jouduttiin käyttään imukuppia
-ponnistus 1h45min
-häntäluu murtui
-emätin ja kohdunkaula repes
-sinnittelin liian kauan ilman lääkkeitä ja sit kun tarvin en saanu epiduraalia
-mieslääkäri nauroi kun huusin, komensi oleen hiljaa ja vähätteli (sittemmin saanut potkut)
2)
-häntäluu murtui taas
-kohdunkaula repes kans taas
-epiduraalilääke meni väärään paikkaan eikä auttanut ihan niiku ois pitäny

Siinä nyt ainakin nuo :D
 
Esikoinen syntyi imukupin avulla kun ponnistusvaihe pitkittyi ja sydänäänet laskivat. Seurauksena pahat repeämät ja pitkä toipuminen.
Tämä kuopus syntyikin suunnitellulla sektiolla viime tiistaina ja jo nyt olo on paljon parempi kuin esikoisen syntymän jälkeen viikkoihin. :)
 
se toinen täti harmaana
Ekalla kerralla tytön sydänäänet laski ja päädyttiin imukppiin ja eppariin. Epiduraalia ei olisi pitänyt ottaa. Synnyts oli aika raju.

Toisella kerralla itse synnytys oli ok. Mutta poika nieli vahingossa verta ja lapsivettä sekä sai tulheduksen, Joiden vuoksi joutui 5 vrk: ksi lastenosastolle vatsahuuhteluun ja ab-kuurille.
 
lalla
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Hmm no mitä kaikee siihen voi luetella :D ?

1)
-poika ei meinannu mahtua
-jouduttiin käyttään imukuppia
-ponnistus 1h45min
-häntäluu murtui
-emätin ja kohdunkaula repes
-sinnittelin liian kauan ilman lääkkeitä ja sit kun tarvin en saanu epiduraalia
-mieslääkäri nauroi kun huusin, komensi oleen hiljaa ja vähätteli (sittemmin saanut potkut)
2)
-häntäluu murtui taas
-kohdunkaula repes kans taas
-epiduraalilääke meni väärään paikkaan eikä auttanut ihan niiku ois pitäny

Siinä nyt ainakin nuo :D
teitkö muuten valituksen tuosta sinulle nauraneesta lääkäristä?
 

Yhteistyössä