Meni herne nenään neuvolan takia (turhaan?)

  • Viestiketjun aloittaja pettynyt
  • Ensimmäinen viesti
pettynyt
Meiltä on edestakaista matkaa lääkärineuvolaan 100km.. ja jotenkin on pieleen menneet sekä eka että toka lääkäri.

Varhaisraskauden lääkärinajan peruivat sairasloman takia, ei ollut sijaista. Soittivat ja peruivat ajan enkä uutta saanut, koska sitten lääkäri jäikin jo vuosilomalle. Neuvottiin vaan soittelemaan itse myöhemmin jos saisin joskus uuden ajan. Jatkossa sitten tuli vihjettä mennä yksityiselle "kun ei sulle vaan oo antaa aikaa". Lopulta pääsin kuukausi myöhemmin ylimääräisenä lääkärinlistalle. Odottelin aikaa jo aika kärsimättömänä, kun sydänäääniä ei saatu neuvolassa kuulumaan.

Nyt ois ollut sitten keskiraskauden lääkäriaika. Mieheni otti keskenpäivän töistä vapaata katsoakseen esikoista lääkärikäynnin ajan. Olin tätäkin aikaa jo odotellut, koska on ollut supistuksia ym. kipuja ja olin huolissani. Kuinka ollakaan, selvisi siinä odotusaulassa istuessa että toisellakin naisella oli sama aika lääkärille. Kun menin tiedustelemaan asiasta, selvisi että terkkari oli varannut ajan väärin ajanvarausohjelmaan, jossa se oli vasta viikon päähän merkitty. Eli itsellä oli neuvolakortissa eri aika ja tästä ajasta oli myös suullisesti th:n kanssa puhuttu. Sillon meni kyllä hermot.

Pystyin jotenkin hillitsemään itseni vain siksi, kun ajattelin että kaikille voi sattua virheitä (huolimattomuusvirhehän tämä oli). Mutta kyllä otti päähän kun ajoin 100km turhaan ja mieskin piti vielä turhaan töistä vapaata.

Tietysti nyt lohduttaa se, että mulle sitten kuitenkin on varattuna ensi viikolle lääkäriaika..
 
Salama McQueen
No jestas! Kyllä olis ollut oikeutettua vaikka vaatia lääkäriä jonnekin väliin. Silleen täällä on toimittu, mulla on käynyt samalla tavalla, mutta väliin on ängetty ja kotimatkaa 2 km...
 
pettynyt
En voinut jäädä odottelemaan olematonta väliä minne mut ois voitu tunkea, koska miehen piti palata työpaikalle ja ajat olivat kaikki varattu ja jo valmiiksi myöhässä. Eli ruuhkaa oli valmiiksi.

Oli pakko marssia asian selvittyä pikaisesti ulos ennen kuin olisin vyöryttänyt pettymykseni sellaisen työntekijän niskaan, jolla ei ollut tämän mokan kanssa mitään tekemistä.
 
Onnittelut kypsästä toiminnasta! Mä olisin luultavasti purskahtanut itkuun pettymyksestä ja vaatinut sen lääkäriajan.. :| Kun tosiaan ei th varmastikaan tahalteen tehny tuota virhettä ja kuulostaa että heillä aika kiire ja stressi on. Koita levätä ja olla huolehtimatta liikaa, :hug:
 
Tasku Venus
Alkuperäinen kirjoittaja pettynyt:
En voinut jäädä odottelemaan olematonta väliä minne mut ois voitu tunkea, koska miehen piti palata työpaikalle ja ajat olivat kaikki varattu ja jo valmiiksi myöhässä. Eli ruuhkaa oli valmiiksi.

Oli pakko marssia asian selvittyä pikaisesti ulos ennen kuin olisin vyöryttänyt pettymykseni sellaisen työntekijän niskaan, jolla ei ollut tämän mokan kanssa mitään tekemistä.
fiksusti ajateltu. se ei tosiaan ole kivaa saada asiakkaan kiukut niskaan, jos ei itse siihen ole syyllinen. (puhun kokemuksesta :( )
mutta ei se kyllä kovin reilua ole että toista hyppyytetään noin jonkun toisen mokan takia.
tuollaista vaan sattuu. :/
onneksi sulla sentään on se toinen lääkäriaika olemassa, eikä niin että se olisi ollut viikko sitten. :whistle:
 
Minä olisin vaatinut jo varhaisraskauden lääkäriaikaa äitiyspolille, jos kerran neuvolalääkärille ei pääse. Polikäynnit ovat kunnalle niin kalliita, että ehkäpä alkaisivat pian järjestää sijaisia lomailevalla neuvolalääkärille, kun kaikki vaatisivat oikeuttaan raskaudenaikaisiin tutkimuksiin, vaikka sitten äitiyspolilla. Ja siitä väärin varatusta ajasta: en olisi poistunut ennen kuin lääkäri tutkii minut. Siinähän sitten jää lääkäriltä lounastauko pitämättä tai päivä venyy hiukan, syyttäköön terveydenhoitajaa. Vaikka meillä on neuvola tuossa vieressä, jo se, että mies järjestää työt päästäkseen lapsenvahdiksi, on ihan riittävä syy vaatia tutkimusta silloin kun on aika annettu.

Ihan kaikkeen ei pidä suostua! Kyllä heikommilta aina otetaan pois jos ei yhtään ääntä pidä!
 

Yhteistyössä