Meni asiat sillä tavalla että voisin jäädä kotiäidiksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäidiksi vastoin tahtoa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäidiksi vastoin tahtoa.

Vieras
Lapsi vähän alle 3v ja muutaman kuukauden saisin kotihoidontukea muutenkin asiat ovat niin että kun en työelämään sovellu sairauksien yms. takia joudun jäämään kotiäidiksi. Harmittaa lapsen puolesta, hänellä ei ole kavereita ja tarvitsisi seuraa.

[QUOTE="vieras";23884177]Laita lapsi päikkyyn muutamana päivänä sitten kun täyttää 3v?
Tai kerhoon.[/QUOTE]

Päivähoidosta menisi pieni maksu ei täyttä mutta muutama kymppi. Kerhoon täytyy laittaa jos löytyy vapaa paikka lapselle.

eikö leikkikentillä ole vielä seuraa ihan kivasti tuon ikäiselle ? tai ainakin meilläpäin on paljon noita tuon ikäsiä jotka on kotihoidossa vielä itse ja pikkusisarus kanssa ?

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäidiksi vastoin tahtoa;23884189:
Päivähoidosta menisi pieni maksu ei täyttä mutta muutama kymppi. Kerhoon täytyy laittaa jos löytyy vapaa paikka lapselle.

Moniin syksyn kerhoihin on tainnut olla haku jo mutta kannattaa kysellä pääsisikö johonkin.
Joissain paikoissa nuokin vähän maksavat.

Minä myös miettinyt vähän samaa.
Meillä kaksi alle kouluikäistä (ja monta lastenlasta) ja nyt pitkän sairaslomani aikana on käynyt ilmi, että talous kestäisi kyllä senkin vaikka jäisin osapäiväkotiäidiksi ja työskentelisin freenä kotoa käsin.
Pää minulla sen sijaan ei kyllä pitkän päälle kestäisi eli kiltisti palaan syksyllä suolaikaivoksille.
:)

Minä myös miettinyt vähän samaa.
Meillä kaksi alle kouluikäistä (ja monta lastenlasta) ja nyt pitkän sairaslomani aikana on käynyt ilmi, että talous kestäisi kyllä senkin vaikka jäisin osapäiväkotiäidiksi ja työskentelisin freenä kotoa käsin.
Pää minulla sen sijaan ei kyllä pitkän päälle kestäisi eli kiltisti palaan syksyllä suolaikaivoksille.
:)

Meillä ei kestä talous eikä mun pää mutta´pakko tämä on tai onhan tässä vaihtoehto erota ja lapsi isälle.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäidiksi vastoin tahtoa;23884266:
eipä täälläpäin paljoa tuonikäisiä kotona ole ja itsekin häpeän kotona oloani.

no voi hyvä ihme ? mitä hävettävää siinä nyt olisi, kun hoitaa itse lapsensa ? minusta se on tavoiteltavaa ja hieno asia, jos siihen vain on mahdollisuus.
Tietty kun et halua sitä, niin ei ole pakko, mutta tuota HÄPEÄN tunnetta en tajua.
Tai tajuan joo, jos tämä aloitus on taas joku "ammattivalittaja provo" tai vastaava.

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiksi vastoin tahtoa;23884323:
ero siksi että mieheni saisi terveen työssäkäyvän vaimon ja pärjäisi paremmin lapsen kanssa taloudellisesti. Eipä löydy mitään osa-aikatyötä, ainoat vapaana olevat paikat ovat lääkäreille,sairaanhoitajille, opettajille ei muita.

Noh eiköhän se mies ole sinut aikoinaan krempponesi valinnut eli osannee löytää onnensa sinun rinnallasi.
Sen sijaan sinun oma paikkasi omissa silmissäsi on se mikä enemmän hakusessa:
Mitä osaat? Olisiko mahdollista käynnistää jotain yritystoimintaa omien taitojesi tuumoilta?

Noh eiköhän se mies ole sinut aikoinaan krempponesi valinnut eli osannee löytää onnensa sinun rinnallasi.
Sen sijaan sinun oma paikkasi omissa silmissäsi on se mikä enemmän hakusessa:
Mitä osaat? Olisiko mahdollista käynnistää jotain yritystoimintaa omien taitojesi tuumoilta?

Mulla ei ole mitään erityistaitoja, tämä se vaikeaa onkin. En osaa maalata, en käsitöitä tms. En tiedä minkä alan yrittäjäksi minusta edes olisi.

[QUOTE="vieras";23884352]Mikä sairaus sulla on??[/QUOTE]

No mulla on monta sairautta, fyysiset työt ei sovi eli sen alan yrittäjäksi en voisi alkaa.

...eli odotat (yhteiskunnalta) mitä, rahaa, sitä että joku vie lapset hoitoon ja huolehtii heidän virikkeistää puolestasi, kehittää sinulle riittävästi virikkeitä? Useinkaan vakavat työkykyä alentavat sairaudet eivät rajoitu pelkästään fyysisiin sairauksiin, oletko hakenut/saanut apua myös psyykkiseen puoleen?

Hyökätkää vaan mun kimppuun. Muuta en yhteiskunnalta haluaisi kuin että saisin jotain työtä mitä pystyisin tekemään, haluaisin osallistua perheen elatukseen ettei meidän tarvitsisi elää velaksi. Ja haluaisin samanlaisen elämän kuin muut töitä ja lapsi hoidossa.

Ota puhelin kouraan ja ala soittelee kinnostavia firmoja lävitsen, hanki lapselles hoitopaikka. Ulkoile ja nauti olostas niissä rajoissa kun voit.
Lakkaa narisemasta ja asioitten vaikeeksi tekemisestä, itse olet oman onnesi seppä, kukaan ei sulle pöytää valmiiks kata.

Ota puhelin kouraan ja ala soittelee kinnostavia firmoja lävitsen, hanki lapselles hoitopaikka. Ulkoile ja nauti olostas niissä rajoissa kun voit.
Lakkaa narisemasta ja asioitten vaikeeksi tekemisestä, itse olet oman onnesi seppä, kukaan ei sulle pöytää valmiiks kata.

Kun olen hakenut töitä, käynyt ihan henkilökohtaisesti hakemassa mutta kun en kelpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vastoin tahtoa kotiäidiksi;23884497:
Kun olen hakenut töitä, käynyt ihan henkilökohtaisesti hakemassa mutta kun en kelpaa.

Jollekulle kelpaat varmasti, älä lannistu. :hug:

Työn hakeminen tänä päivänä vaatii muutenkin sitkeyttä, kärsivällisyyttä ja pirusti onnea, ihan meiltä muiltakin, joten ei muutakun anna palaa vaan, natsaa se ennemmin tai myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vastoin tahtoa kotiäidiksi;23884497:

Jos et kelpaa työelämään niin silloin on sinun asiasi etsiä itsellesi toisenlainen tyydyttävän elämisen malli.
Ei yhteiskunnan, ei puolison, ei kenenkään muun asia.

• Tykkää
Reactions: Maira ja Tara74

Yhteistyössä