M
mmmerkkari
Vieras
Tiedän, ettei metallipurkeissa olevia säilykkeitä saa pitää jääkapissa ruostumisen ym. vuoksi, mutta miten on lasipurkkien laita? Yleensä säilytän kaikkia avaamattomia säilykepurkkeja huoneenlämmössä avaamiseen asti kuten ohjeistetaan. Syksyltä on kuitenkin jäänyt muutama avaamaton, lasipurkissa oleva säilyke jääkaappiin (esim. Felixin punajuuriviipaleet) ja mietin, uskaltaako niitä yhä huoletta käyttää? Päiväystä on siis reilusti jäljellä, joten sen puolesta ei ole ongelmaa. Mutta pilaako jääkaappisäilytys myös lasipurkkiin säilötyt tuotteet?