Menevätkö lasipurkissa olevat avaamattomat säilykkeet pilalle jääkaapissa?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mmmerkkari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mmmerkkari

Vieras
Tiedän, ettei metallipurkeissa olevia säilykkeitä saa pitää jääkapissa ruostumisen ym. vuoksi, mutta miten on lasipurkkien laita? Yleensä säilytän kaikkia avaamattomia säilykepurkkeja huoneenlämmössä avaamiseen asti kuten ohjeistetaan. Syksyltä on kuitenkin jäänyt muutama avaamaton, lasipurkissa oleva säilyke jääkaappiin (esim. Felixin punajuuriviipaleet) ja mietin, uskaltaako niitä yhä huoletta käyttää? Päiväystä on siis reilusti jäljellä, joten sen puolesta ei ole ongelmaa. Mutta pilaako jääkaappisäilytys myös lasipurkkiin säilötyt tuotteet?
 

Yhteistyössä