Menetin hermoni 15kk ikäiseen lapseeni :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lohtuakaipaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lohtuakaipaan

Vieras
Masentaa nyt! Lapsi kitkunnut jo monta päivää. Minun perässä kävelee ja itkee. Kaatuilee ja teloo itseään ja huutaa entistä kovempaa. Tuntuu etten jaksa. Oon käyttäny lääkärissä. Kaikki oli ok, pientä nuhaa ja yskää vaan. Mutta tuntuu etten jaksa lastani :( Ainakaan koko aikaa...

Tänään sitten lapsi istui mun sylissä ja alkoi temppuilla, laskin lattialla, alkoi huutaa ja otin syliin takas, taas sama rimpuilu ja mulla meni hermo. Laitin lapsen aika kovakouraisesti lattialle ja lähdin muualla. Itki siinä aikansa ja pakko oli taas ottaa syliin.
Mutta tunnen nyt tuosta tapahtuneesta kamalaa syyllisyyttä :( En rakasta mitään muuta niin paljon kuin lastani. Miksi minä hermostuin :( En tiedä. Tuntuu vaan, että olenko olenkaan kelvollinen äiti hänelle :( Onko tämä jotenkin kamalaa, voiko tätä saada anteeksi? Miten teillä muilla kestää hermnot lastenne kanssa...

No menee mullakin hermo väliin tuon tytön kanssa :ashamed: Ja olen välillä huutanut ja antanut tytön huutaa... :snotty: Ei me äiditkään olla täydellisiä, eikä me jakseta aina. Anna armoa itselles :hug: Mutta jotenkin viestistä kuultaa läpi eräs asia...ethän vain ole masentunut?

Kyllä mullakin menee joskus hermot, mulla ihan samanikäinen kuin sinulla. Mutta ihan kuin lapset olisi rakennettu niin, että heidän itkunsa kyllä sulattaa pahimman terän omalta kiukulta ja sitä sitten jaksaa taas. :)

Tsemppiä sinulle, ihan varmasti olet hyvä äiti hänelle! Kiukkuhan on tunne siinä missä muutkin eikä mitään tunnetta voi kieltää. Seuraavina kertoina kokeile laskea vaikka kymmeneen, tai kokeile muistaa jotain sellaista hetkeä jolloin lapsesi on ollut aivan erityisen ihana. Se auttaa ainakin minulla. Ja toisen itkuiset kasvot on jotenkin niin vastustamattomat että kyllä minun kiukkuni sulaa siinä aika pian.

Kukaan ei oo täydellinen. joskus ne hermot vaan menee ja sillon on mun mielestä järkevää todella mennä pois vaikka toiseen huoneeseen. Pääasia ettei satuta lasta, lyö tms.

Tutulta kuulostaa, sekä lapsen että äidin toiminta. Pientähän tuo on, parempi vaan että lähtee pois tilanteesta vähän rauhoittumaan ja antaa lapsen hetken huutaa yksinään kuin että vaikka tekisi lapselle jotain hermostuksissaan.

Terv. 15 kk ikäisen pojan äiti :)

Älä hätäile, kyllä kaikilla välillä tuolla lailla hermot menee kiukuttelevan lapsen kanssa. Oon itsekin laittanu lapsen lattialle ja lähteny toiseen huoneeseen jos on esim purru tai läpsiny tms.

Tervetuloa meidän epätäydellisten äitien joukkoon :) No kyllähän noin on muillekin käynyt, minä ainakin tunnustan. Ei kaikki mene niin kuin elokuvissa... Kurjalta se kyllä itsestäkin jälkeenpäin tuntui :( Aina vaan ei jaksa...

Tuttua tuttua. Mutta yllättävän tyynenä olen itse pysynyt. Olen aina vaan miettinyt että olen itse laspeni halunnut ja tehnyt joten pitää vaan jaksaa ne hankalat ajatkin. Ei se lapsen vika ole.

voisit tehdä itsestäsi lastensuojelu ilmon.
Tuon ikäinen on puolustutskyvytön pieneenkin tuuppiseen pakottamiseen yms.

Törkeää toista kohdella noin ilman lohtua annat perässäsi itkeä ja ramppaat pakoon viskellen toista eka lattialle kovakouraisesti.

No, etkö sinä ymmärrä hyvä ihminen että tuossa iässä lapsella on vaihe jolloin
roikutaan äidissä? Ei se laps sitä pahuuttaan tee. Ja jos sä raivoot, lapselle tulee
hätä ja hätäännys vielä enemmän ja mahdollisesti takertumista/itkua tulee enemmän.
Jos ei ymmärretä lapsen ikävaiheita ym. ollaan pulassa.
Mua on äiti kiusannut ja voin sanoa että kärsin tänä päivänäkin niistä asioista
mitä se mulle ja sisaruksilleni teki!!
Just tommosta raivoamista. Ja muutakin.

Alkuperäinen kirjoittaja äitix4:

Törkeää toista kohdella noin ilman lohtua annat perässäsi itkeä ja ramppaat pakoon viskellen toista eka lattialle kovakouraisesti.

Juupa joo. Älä ap välitä tästä teksistä tuon taivaallista!

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Alkuperäinen kirjoittaja äitix4:

Juupa joo. Älä ap välitä tästä teksistä tuon taivaallista!

siis heitto merkit unohtu.

Toisinaan linja on täällä tämä yllä kirjoittamani.
Usein myös taputellaan päähän ja voi voi saa äiti joskus hermostua.

Minun kolmas lapseni on samanikäinen ja olen kokoajan hänessä kiinni (hän minussa), sellainen vaihe hällä. Esikoisellani ei ollut noin voimakas tuo vaihe, lapset erilaisia. Ethän siis satuttanut lasta, tai oliko lähellä? Se on ehdoton juttu, että niin ei saa hermostua. Huutokin on kurjaa, eikä saisi tehdä niin, mutta jokainen on ärähtänyt joskus. Se saa lapselle pahan mielen ja turvattomuuden aikaan. juttele vaikka neuvolassa.

Kyllä mä näen että tässä kaipaa lohtua palstalta äiti, hän kirjoitti tänne.
Lapsi taas kaipaa lohtua äidiltään ja varmasti saakin, tässä oli kyse hetkellisestä tapauksesta.
Eikö näitä asioita erotella?

Yhteistyössä