Menen leikkaukseen, kuka on lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaa"

Vieras
Eli olen menossa leikkaukseen, ajankohta ei ole vielä tiedossa. Saako isä olla lasten kanssa kotona sen päivän hoitamassa lapsia? Lapset on 2v ja toinen 3kk, eli olen äitiyslomalla itse. Leikkaus saattaa olla melko iso operaatio, mutta luultavasti pääsen samana päivänä kotiin, jos kaikki menee ok..
Toinen vaihtoehto tietenkin on että mies pitää silloin loput isyyslomasta.

Kuinkas on? :)

Mies saa ainakin palkatonta, mutta työnantajasta riippuen saattaa saada palkallisenakin. Miehen kannattaa kysyä työnantajalta ;) Isyyslomahan pitää ilmoittaa 2kk ennen sen alkamisaikaa, joten leikkauksen ajankohta pitää tietää hyvissä ajoin.

Sama homma meillä, tosin mä joudun jäämään sairaalaan pariksi päiväksi. Meen kesällä ja oon vaan koko ajan ajetellut että mies on sit sillon lomalla mutta mitenkä mahtaa olla, kai puolisolla on joku lakisääteinen oikeus olla pois töistä tuollaisessa tilanteessa (perhesyyt tms), ainakin palkattomasti?

Vois olla fiksu veto pitää tossa välissä se isyysloma. Meinaan täytyishän sen saada ne päivät vapaaksi, kun siellä sairaalassa olet. Eri asia on saatko tarpeeksi toipilasaikaa.

meillä mies oli mun sappileikkauksen ajan hoitamasta esikoista(6kk silloin). kotiuduin samana päivänä. palkatonta vapaata saa 3 vrk omaisen hoidon järjestämiseen. jotkut tosiaan maksaa palkankin. mies oli vielä seuraaanki päivän kotona kun en saanu nostella vauvaa, sitte anoppi vielä muutaman päivän jeesimässä, vaikka olisin ehkä pärjänny ilmankin

Kyllä meillä on aina saanut olla pois minun sairaalapäivieni ajan. Sairauteni takia on leikattu useita kertoja ja aina on saanut olla palkallisena pois, kerran peräti kokonaisen viikon! Muina kertoina onneksi riittänyt se 3pv. Mies tosin on tehnyt kotoa käsin töitä sen minkä on lastenhoidolta ehtinyt ja esim. iltaisin lasten mentyä nukkumaan on tehnyt myös töitä koska etämahdollisuus on olemassa.

Ei me ois muuten kyllä selvitty jos ei palkatonta/palkallista vapaata olisi järjestynyt.

Isyyslomaa on 4pv pitämättä ja ainakin viimeksi mies sai pitää osan viikon varoajalla.
Menen leukaluuleikkaukseen. On aika kamala operaatio luultavasti...
Miten käy imetyksen? Ahdistaa jo valmiiksi, jos se loppuu tuohon leikkaukseen. :(

Yhteistyössä